70 mm2 kabelschoen voor soepel draad
Moderator: Moderators
70 mm2 kabelschoen voor soepel draad
Al zoekende naar 70 mm2 kabelschoenen met een M6 montage gat kom ik er heel veel tegen die zo rond de 5 Euro per stuk kosten, en dan komt er ook nog verzendkosten bij.
Nu kom ik ook deze tegen:
Voordeel is dat ze heel smal zijn, dat werkt denk ik wel fijn.
Maar daar staat heel duidelijk bij dat ze voor 70 mm2 massieve kern zijn bedoeld en voor 50 mm2 soepele kern, ze zullen best wel gelijk hebben, maar kent iemand dit verschijnsel, nl. dat kennelijk de totale koper doorsnede van veel soepele draadje groter is dan die van weinig massieve draden.
Overigens mocht iemand nog van dit soort kabelschoenen hebben liggen dan houd ik me aanbevolen, ik heb er een stuk of 10 nodig denk ik.
Ik zoek ook nog 70 mm2 soepel draad, zelfde vraag.
Nu kom ik ook deze tegen:
Voordeel is dat ze heel smal zijn, dat werkt denk ik wel fijn.
Maar daar staat heel duidelijk bij dat ze voor 70 mm2 massieve kern zijn bedoeld en voor 50 mm2 soepele kern, ze zullen best wel gelijk hebben, maar kent iemand dit verschijnsel, nl. dat kennelijk de totale koper doorsnede van veel soepele draadje groter is dan die van weinig massieve draden.
Overigens mocht iemand nog van dit soort kabelschoenen hebben liggen dan houd ik me aanbevolen, ik heb er een stuk of 10 nodig denk ik.
Ik zoek ook nog 70 mm2 soepel draad, zelfde vraag.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: 70 mm2 kabelschoen voor soepel draad
Ik begrijp dat ook niet want zover als ik nu weet mag je een volledig massieve draad niet persen. Daar zijn samengeslagen grove meerdraads kabels die een aparte kabelschoen en persingsvorm hebben, en je hebt de fijnaderige en zeer fijnaderige kabel.
Hier staat ook een overzicht.
Bij kleine diameters en stromen zou je overal wel mee wegkomen maar met die grote stromen en dikke kabels die jij wilt gebruiken zou ik het eerst goed uitzoeken inderdaad.
https://www.hkelectric.nl/media/pages/D ... dschap.pdf
Hier staat ook een overzicht.
Bij kleine diameters en stromen zou je overal wel mee wegkomen maar met die grote stromen en dikke kabels die jij wilt gebruiken zou ik het eerst goed uitzoeken inderdaad.
https://www.hkelectric.nl/media/pages/D ... dschap.pdf
-
er zit inderdaad verschil in, om een goede verbinding te maken is het aanteraden om de juiste krimptang met bijbehorende krimpogen te gebruiken.
in het verleden dacht ik ook van het zal wel, maar na ongeveer een jaar brande de kabels door vlak achter de krimp plek.
sinds een jaar of 2 heb ik nu zoeen klauke tang met de ogen erbij, en tot op heden geen problemen meer.
nu gebruik ik het alleen voor laskabels klase 5/6.
in het verleden dacht ik ook van het zal wel, maar na ongeveer een jaar brande de kabels door vlak achter de krimp plek.
sinds een jaar of 2 heb ik nu zoeen klauke tang met de ogen erbij, en tot op heden geen problemen meer.
nu gebruik ik het alleen voor laskabels klase 5/6.
tussen de draadjes zit een beetje lucht wat bij een massive ader niet van toepassing is, hierdoor zou een samengestelde kabel dikker kunnen wezen.maar kent iemand dit verschijnsel, nl. dat kennelijk de totale koper doorsnede van veel soepele draadje groter is dan die van weinig massieve draden.
- Arie Kabaalstra
- Contacteer:
als je de kabels los hebt:
Ik heb onlangs voor mijn Draadvonkmachine ook een paar "dikke Units" moeten laten voorzien van een degelijke aansluiting..
een Locaal LandbouwMechanisatiebedrijf (3 x Woordwaarde) heeft voor mij die kabeltjes gemaakt, ze hadden de kabel, en de schoenen, en de tang.. Krimpkous had ik zelf.. vond ik wel netjes staan..
Ik heb onlangs voor mijn Draadvonkmachine ook een paar "dikke Units" moeten laten voorzien van een degelijke aansluiting..
een Locaal LandbouwMechanisatiebedrijf (3 x Woordwaarde) heeft voor mij die kabeltjes gemaakt, ze hadden de kabel, en de schoenen, en de tang.. Krimpkous had ik zelf.. vond ik wel netjes staan..
dat valt er ook niet tegenan
- spinningwheels
- Contacteer:
70mm2 soepele kabel.
Laskabel pakken. Is er in meerdere soorten.
Laskabel pakken. Is er in meerdere soorten.
In theorie kan ik praktisch alles
Ben, mijn gedachte hierover is nu deze: bovenstaande kabelschoen is voor 50mm2 soepele kabel en dat betekent dat je met de officiele persingsvorm (deuk of maanvorm) deze bij 50mm2 volledig massief wordt.
Dat er dan ook net een massieve 70mm2 kern in past die dan misschien gesoldeerd moet worden of een aparte zeskant of anders persvorm nodig heeft maakt voor jou niet uit.
Je wilt tenslotte 70mm2 flexibele draad gebruiken en daarvoor moet je dus niet deze kabelschoenen gebruiken want die kun je dan niet met de goede krimpvorm gebruiken.
Dat er dan ook net een massieve 70mm2 kern in past die dan misschien gesoldeerd moet worden of een aparte zeskant of anders persvorm nodig heeft maakt voor jou niet uit.
Je wilt tenslotte 70mm2 flexibele draad gebruiken en daarvoor moet je dus niet deze kabelschoenen gebruiken want die kun je dan niet met de goede krimpvorm gebruiken.
https://nl.farnell.com/w/c/connectors/c ... c-in-stock
Bij Farnell, € 5.70 ex. En is me niet geheel duidelijk of dit voor flex. kabel is, de datasheet zegt er niets over.
Bij Farnell, € 5.70 ex. En is me niet geheel duidelijk of dit voor flex. kabel is, de datasheet zegt er niets over.
AI Hembrug DR1
Optimum BF 46 vario
Optimum BF 46 vario
goede vriend en zeer ervaren electricien zegt t volgende: "" Voor soepele aders heb je Dynamic kabel schoenen nodig. Beslist geen standaard schoentjes. Dat gaat nooit goed"'
ps Klauke heeft ze : Kabelschoen DYN 70 qmm M6 8000 452 30
ps Klauke heeft ze : Kabelschoen DYN 70 qmm M6 8000 452 30
AI Hembrug DR1
Optimum BF 46 vario
Optimum BF 46 vario
Zie mijn eerdere link wat hij met standaard R schoenen bedoeld. Dat is dus de zeskant krimpstandaard voor samengeslagen kabels.
Maar gewone kabelschoenen in combinatie met een kerf doorn krimp zou geen probleem mogen zijn. Ik zou alleen geen chinese ali schoenen gebruiken daar weet je niet wat je krijgt.
Dynamic , Dat zou dan deze worden maar daar wil je ook de bijbehorende Klauke krimptang voor gebruiken.
Aanschaffen is te kostbaar dus zou eerst kijken of iemand deze ter beschikking heeft.
https://www.elektramat.nl/klauke-dyn-ka ... m6-dyn706/
Laatst gewijzigd door Kjelt op 06 jun 2024 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- Arie Kabaalstra
- Contacteer:
Wat is het verschil tussen die twee?..als ik Google op die DYN 70 Kabelschoen, krijg ik hetzelfde model te zien dat ik ook heb.. ze zijn aan de achterkant uitgetrompt, zodat er geen scherpe rand in zit.. is dat het?..
dat valt er ook niet tegenan
Zie mijn eerdere link. Lengte vd krimp is anders.Arie Kabaalstra schreef: ↑06 jun 2024 14:17Wat is het verschil tussen die twee?..als ik Google op die DYN 70 Kabelschoen, krijg ik hetzelfde model te zien dat ik ook heb.. ze zijn aan de achterkant uitgetrompt, zodat er geen scherpe rand in zit.. is dat het?..
Overigens mag je bij 70mm2 niet de kerf krimp gebruiken alleen de doorn.
Wat is het verschil tussen die twee?..als ik Google op die DYN 70 Kabelschoen, krijg ik hetzelfde model te zien dat ik ook heb.. ze zijn aan de achterkant uitgetrompt, zodat er geen scherpe rand in zit.. is dat het?..
[/quote]
Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Die kabelschoenen is ook weer een wetenschap op zich geworden met alle verschillende koperen en aluminium kabels tegenwoordig. OP de site van van Egmond Groep vind je ook eea aan info.
[/quote]
Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Die kabelschoenen is ook weer een wetenschap op zich geworden met alle verschillende koperen en aluminium kabels tegenwoordig. OP de site van van Egmond Groep vind je ook eea aan info.
AI Hembrug DR1
Optimum BF 46 vario
Optimum BF 46 vario
Ik heb zojuist bij Ali 70mm2 M6 kabelschoenen besteld, zijn net zo duur als die van Schneider die waarschijnlijk niet bruikbaar zijn zonder een paar draadjes weg te knippen.
-
het verschil in de pershulzen zit hem in de afmetingen.
de dynamic huls is ook langer en bij 70mm2 moet je hem ook 3x krimpen achter elkaar.
voor de foto's gebruiken de leveranciers vaak een standaard foto, je moet met zulke dingen altijd de specs controleren en niet van een foto uitgaan.
zoals ik al eerder zij, de klauke krimptang heb ik liggen en ook de meest voorkomende krimphulzen. indien ik die niet op voorraad heb kan ik ze bestellen en heb ik ze de volgende werkdag binnen.
de dynamic huls is ook langer en bij 70mm2 moet je hem ook 3x krimpen achter elkaar.
voor de foto's gebruiken de leveranciers vaak een standaard foto, je moet met zulke dingen altijd de specs controleren en niet van een foto uitgaan.
zoals ik al eerder zij, de klauke krimptang heb ik liggen en ook de meest voorkomende krimphulzen. indien ik die niet op voorraad heb kan ik ze bestellen en heb ik ze de volgende werkdag binnen.