Contactset relais eaton C25GNY8

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
skillalot
Donateur
Contacteer:

Contactset relais eaton C25GNY8

Bericht door skillalot »

Ik heb hier een paar relais liggen van Eaton, de C25GNY8, weet iemand of daar ook losse contacten voor te krijgen zijn? Ik kan er niks over vinden.
benkr
Donateur

Re: Contactset relais eaton C25GNY8

Bericht door benkr »

Ik geloof niet dat je daar losse contacten voor gaat vinden, volgens mij wil Eaton op zijn tijd ook gewoon nieuwe relais verkopen en niet een hele rits reservedelen op de plank gaan houden.
Kjelt
Donateur

Re: Contactset relais eaton C25GNY8

Bericht door Kjelt »

skillalot schreef: 02 sep 2024 20:35 Ik heb hier een paar relais liggen van Eaton, de C25GNY8, weet iemand of daar ook losse contacten voor te krijgen zijn? Ik kan er niks over vinden.
Ook nooit gezien eerlijk gezegd, deze relais zijn meestal niet servicable.

Wat ik zelf wel eens heb gedaan met diezelfde soort relais maar dan van ABB, als je ze tenminste netjes open en weer dicht kunt krijgen zoals vroeger:
van twee relais weer een geode maken door de contacten te inspecteren en uit te wisselen.
Het zijn vaak maar 1 of 2 contacten die de grote stromen moesten schakelen die versleten zijn en er zitten vaak vier schakelaars in.
Schoonmaken helpt vaak ook al veel, wel nog even kijken hoeveel mm de contacten zijn afgesleten en indien erg hobbelig even voorzichtig er een vijltje of schuurpapiertje over heen halen.
Plaats reactie