HBM 200 P dubbel puls. Wie heeft hem al

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
spinningwheels
Contacteer:

HBM 200 P dubbel puls. Wie heeft hem al

Bericht door spinningwheels »

Er zitten hier ook best wel veel die lassen.
Heeft iemand die nieuwe HBM 200P al
Nu zag ik op youtube een flimpje van harrytheferryman.
Hi teste de 200 P van HBM.
Nu krijg ik haast al vlekken in de nek bij de naam HBM maar wat hij liet zien was zeer zeker niet verkeerd.
OK 35 % inschakelduur op vol vermogen dat is wel een heel dikke min.
Maar het toestel last alles.
Ook nadeel toorts liner wisselen voor RVS/ ALU of gewoon ijzer. en de fles wisselen natuurlijk.
Of je koop gewoon twee van die toestelletjes, zijn maar €399.
Paar maand terug nog €349 afgetikt voor een nieuw slangenpakket met toorts voor de lincoln TIG.
https://www.youtube.com/watch?v=swm97Bg3CMA&t=1457s
In theorie kan ik praktisch alles
spinningwheels
Contacteer:

Re: HBM 200 P dubbel puls. Wie heeft hem al

Ik heb het ding maar besteld .
Kwam elders ook nog iemand tegen die met echte lasapparatuur werkt, deze ook gekocht had voor handig bij huis en die was er ook best wel content mee .
Zit in iedergeval 2 jaar garantie op.
Maar ik heb de ervaring dat dat goedkope broll of direct stuk gaat, of het best wel lang uithoud.
Had twee van die zwarte parkside accutollen binnen een maand stuk en de derde doet het al meer dan een jaar , en ben er niet echt heel voorzichtig mee.
pep

Bericht door pep »

Nou, ben benieuwd of het bevalt. Ziet er op het filmpje wel goed uit... Ben ook benieuwd hoe warm die toorts wordt na een stukje lassen.
FSSF

Bericht door FSSF »

Dus wordt dit een Arie Kabaalstra actie?!
Jaren lang alles vervloeken op alles wat een China komt en zo meteen louter positief zijn over dat apparaat... ;-)
spinningwheels
Contacteer:

FSSF schreef: 01 okt 2024 13:10 Dus wordt dit een Arie Kabaalstra actie?!
Jaren lang alles vervloeken op alles wat een China komt en zo meteen louter positief zijn over dat apparaat... ;-)
Daar ga ik vooralsnog NIET vanuit.
En ik bestel wel regelmatig wat bij de Chinees, maar het is vooral de firma waar deze nu wegkomt waar ik een %$^&^%%^$&^%$ hekel aan heb.
Begind ook al goed. Zondag besteld en betaald, nog niets gezien en ook nog geen mail met leverdatum gezien van die gasten.
spinningwheels
Contacteer:

M,n broek zakte zo ongeveer af.
Zondag dat ding besteld, geen bevestiging via meel of wat dan ook gehad, maar vandaag bezorgd.
Zondag bestellen en woensdag leveren is voor de meeste webshops al erg lang. Maar eerdere dingen die bij die toko besteld had duurde wel aardig langer, dus ditvalt mij nog mee.
Ding uit de doos getrokken en eens goed bekeken.
De kast zelf, blik met hard plastic. Het blik had ik dunner verwacht, dat is nog helemaal niet zo raar. Plastic scherpe randen ook aan het handvat, dat ziet er dan weer goedkoop uit ( is het ding ook)
Klepje los, zit maar 1 grendeltje op, als ik het vergelijk met een iets beter merk als Jasic dat is dan met twee grendels.
De afdekdop van de as waar de draadrol op moet is BROL, zit vast met een vleugelmoertje ringetje veertje ringetje, zit je dus met 4 losse onderdeeltjes.
Het instel menu. dat is dan wel weer een plus, zonder boekje is het eigenlijk ook al duidelijk. Geheugenstanden zitten er niet op, hij bewaard wel de laatste instellingen . Jammer frequentie puls verhouding etc, zou het ding eigenlijk per materiaal soort op moeten slaan.
De toorts. Goedkoop en doe er dan nog €10 vanaf. hard plastic met weer de scherpe randjes, Ik trek er wel een stuk fiets binnenband overheen dat zal al veel schelen. Dopje van spanbus voor de liner stukje plastic den niet dat die het lang volhoud als je regelmatig liner gaat wissel voor omschakelen tussen Alu RVS en staal.
Maar dat steeds wisselen is mijn bedoeling toch eigenlijk niet. Als het ding gewoon goed last koop ik er nog 1 of 2 bij, want het wisselen van liner , toortstip en rol gaat mij al heel erg snel vervelen als ik nu een stukje ijzer, straks wat Alu en met een uurtje een stukje RVS moet lassen.
Eens zien of ik er morgen aan toe kom. om er een paar lastestjes mee te doen.
Arie Kabaalstra
Contacteer:

Bericht door Arie Kabaalstra »

FSSF schreef: 01 okt 2024 13:10 Dus wordt dit een Arie Kabaalstra actie?!
Ik kan me niet herinneren dat ik alles uit China vervloekte heb.. geef eens voorbeelden??
Blijkbaar is mijn onderschrift ineens verdwenen.. hoe dat kan?.. 25468
pep

Bericht door pep »

en, doet'ie het nog steeds? ;-)
tantan
Donateur
Contacteer:

Bericht door tantan »

ik heb hem ook gekocht.
ongelofelijk wat je voor dit geld krijgt. ik ben helemaal geen lasser maar als ik zie wat dit kan en wat ik met 2 lasjes voor elkaar krijg... idd de massakabel is kort, maar ik vind het apparaat echt wel kwaliteit uitstralen, de bediening is super. maar nogmaals ik heb alleen een lincoln TIG AC/DC en MIG/MAG heb ik nog nooit gedaan.
de toorts wordt keurig met 2 liners geleverd, er kunnen kleine en wat grotere rollen in.
de prijs kwaliteit lijkt mij ongeëvenaard.
spinningwheels
Contacteer:

tantan schreef: 06 okt 2024 14:31 ik heb hem ook gekocht.
ongelofelijk wat je voor dit geld krijgt. ik ben helemaal geen lasser maar als ik zie wat dit kan en wat ik met 2 lasjes voor elkaar krijg... idd de massakabel is kort, maar ik vind het apparaat echt wel kwaliteit uitstralen, de bediening is super. maar nogmaals ik heb alleen een lincoln TIG AC/DC en MIG/MAG heb ik nog nooit gedaan.
de toorts wordt keurig met 2 liners geleverd, er kunnen kleine en wat grotere rollen in.
de prijs kwaliteit lijkt mij ongeëvenaard.
Ook al een lincoln AD/DC voor tig , Ik heb hier een Lincoln invertec 300 staan voor tig . Dat is geen vergelijk met een HBM machine.
De bediening ben ik ook best over te spreken, het menu is duidelijk zonder het boekje te lezen, aleen de aanpassing vande inductie snapte ik niet ook nog niet mee zitten spelen.
De toorts is Kilo Utrecht Tango. Maar op MP een binzel gekocht met nieuwe liner erbij voor €25.
Van de week nog even verder spelen met dat ding .
Maar denk dat ik er nog 1 of2 bijkoop.
Steeds rol wisselen en toorts wisselen , voor ander materiaal gaat mij heel erg snel vervelen.
En ik gebruik zowel staal, RVS als Alu best wel veel .
tantan
Donateur
Contacteer:

Bericht door tantan »

ja die inductie daar heb ik even wat mee gespeeld. als je de inductie verlaagd krijg je een scherpere las, verhoog je die dan wordt de las wat smoother (verkeerde termen, maar dat is hoe ik het ervaar).
de toorts mag jij dan slecht vinden, ik heb geen vergelijk dus ik vind hem voorlopig prima. ik ga komende week een frame lassen voor mijn nieuwe mösnner rekord sm320 lintzaag, dan ga ik het beter in het snotje krijgen hoe het apparaat presteert. ik vind het tot nu toe een super aankoop
Plaats reactie