Zijn de personeelstekorten aan het toeslaan?
Moderator: Moderators
Zijn de personeelstekorten aan het toeslaan?
Mijn vrouw was gevallen voor een mahonie houten tuinbankje. Niet op haar snufferd maar om op te gaan zitten, als vervanging voor eentje van steigerhout.
Internetwinkel maar vlakbij dus ophalen ging gemakkelijk. In de winkel had ik gezien dat een boutkop dieper lag dan alle anderen. Ik had naar mijn oogopslag moeten luisteren.
Bij monteren bleken twee boutjes in 1 onderdeel niet te pakken. Had ik in de winkel wel gezien maar niet geregistreerd.
Mail. Mag ik twee langere boutjes?
- Geen probleem! Wilt u nog een foto sturen van wat u nu heeft?
Foto gestuurd.
Een paar dagen later krijg ik 1 langer boutje toegestuurd met een grotere kop. 1 boutje past niet in twee gaatjes die te klein zijn voor deze kop.
Mail. Mag ik twee m6x70 boutjes, met een kleinere kop dan u nu gestuurd heeft?
Een paar dagen later krijg ik een m8x70 zeskantbout toegestuurd.
Mail. Wanneer gaan jullie nu sturen wat ik nodig heb?
Reactie: "We hebben ook zo'n groot magazijn : ) "
Een paar dagen later heb ik twee m6 inbusbouten met een te grote kop.
Ik heb een draaibank en wil er vanaf zijn.
Kop afgedraaid, past nu wel in het gaatje.
Beide bouten pakken niet.
"Ik geef de opdracht terug aan mijn vrouw" (ik houd het vandaag netjes hier)
Zij gaat bellen. Had ik meteen moeten doen.
Oh, ja, dat is een bekend probleem (neeeeee, echt?), ik stuur iemand langs.
Man belt mijn vrouw. "Ik kom vanmiddag langs om de bank om te ruilen."
Vrouw: "Nee, we hebben de bank al geolied, de afspraak was om te repareren. En ik ben er vanmiddag niet."
Dit is zo'n beetje het proces geweest.
Dat er in verweggistan productiefauten in sluipen lijkt me een onvermijdelijk gegeven.
Maar dan zo'n onthutsende hoeveelheid fauten in je klantenservice terecht te laten komen...
En dat terwijl mijn schoonmoeder meteen ook zo'n bankje wilde. Raad eens wie dat niet daar wil kopen?
Internetwinkel maar vlakbij dus ophalen ging gemakkelijk. In de winkel had ik gezien dat een boutkop dieper lag dan alle anderen. Ik had naar mijn oogopslag moeten luisteren.
Bij monteren bleken twee boutjes in 1 onderdeel niet te pakken. Had ik in de winkel wel gezien maar niet geregistreerd.
Mail. Mag ik twee langere boutjes?
- Geen probleem! Wilt u nog een foto sturen van wat u nu heeft?
Foto gestuurd.
Een paar dagen later krijg ik 1 langer boutje toegestuurd met een grotere kop. 1 boutje past niet in twee gaatjes die te klein zijn voor deze kop.
Mail. Mag ik twee m6x70 boutjes, met een kleinere kop dan u nu gestuurd heeft?
Een paar dagen later krijg ik een m8x70 zeskantbout toegestuurd.
Mail. Wanneer gaan jullie nu sturen wat ik nodig heb?
Reactie: "We hebben ook zo'n groot magazijn : ) "
Een paar dagen later heb ik twee m6 inbusbouten met een te grote kop.
Ik heb een draaibank en wil er vanaf zijn.
Kop afgedraaid, past nu wel in het gaatje.
Beide bouten pakken niet.
"Ik geef de opdracht terug aan mijn vrouw" (ik houd het vandaag netjes hier)
Zij gaat bellen. Had ik meteen moeten doen.
Oh, ja, dat is een bekend probleem (neeeeee, echt?), ik stuur iemand langs.
Man belt mijn vrouw. "Ik kom vanmiddag langs om de bank om te ruilen."
Vrouw: "Nee, we hebben de bank al geolied, de afspraak was om te repareren. En ik ben er vanmiddag niet."
Dit is zo'n beetje het proces geweest.
Dat er in verweggistan productiefauten in sluipen lijkt me een onvermijdelijk gegeven.
Maar dan zo'n onthutsende hoeveelheid fauten in je klantenservice terecht te laten komen...
En dat terwijl mijn schoonmoeder meteen ook zo'n bankje wilde. Raad eens wie dat niet daar wil kopen?
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
Re: Zijn de personeelstekorten aan het toeslaan?
Ik mail of bel niet eens voor zoiets triviaals. Boutjes en aanpasmogelijkheden zat, kost veel minder tijd dan 7 mails en 3 'er zijn nog 5 wachtenden voor U' gesprekken. Het wordt tegenwoordig steeds lastiger om nog ergens iets van duurzame kwaliteit te vinden, maakt niet uit wat.
Tenzij ik er een principekwestie van wil maken, dan ga ik voor maximaal discomfort van de leverancier. Maar dan heeft-ie het er zelf ook naar gemaakt.
Tenzij ik er een principekwestie van wil maken, dan ga ik voor maximaal discomfort van de leverancier. Maar dan heeft-ie het er zelf ook naar gemaakt.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Er zijn geen personeelstekorten, er zijn alleen dokters en ingenieurs. Je kan kwalijk verwachten dat deze zich naar behoren met bouten en bankjes gaan bezig houden. Die hebben wel wat beters te doen, zoals voor onze pensioenen zorgen...
- hugo stoutjesdijk
- Donateur
- Contacteer:
Ik wil ook zo’n bankje.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
- andrefc101
- Donateur
- Contacteer:
Jij hebt toch geen tijd om te gaan zitten... zonde van het geld dus....
Als je kwaliteitsmeubels koopt, dan krijg je in mijn ervaring gewoon nog goede service. Aan huis vaak zelfs. Maar daar is de prijs ook naar.
Maar voor al die (relatief goedkope) importspullen kan je eigenlijk niet verwachten dat dat gerepareerd wordt. Importeurs zijn dozenschuivers. Die dingen worden in bulk gekocht en het is duurder om te repareren dan om te vervangen. (En aangezien ik "groot magazijn" lees, vermoed ik dat het hier over een bulkimporteur gaat)
Mooi voorbeeld van de hedendaagse wegwerpeconomie.
Personeelstekorten zijn trouwens ook half kunstmatig: als ze gewoon meer zouden betalen, zou het vanzelf aantrekken. Maar de werkgevers zijn daar niet toe bereid, dus gaan vooral klagen dat ze zo zielig zijn.
Maar voor al die (relatief goedkope) importspullen kan je eigenlijk niet verwachten dat dat gerepareerd wordt. Importeurs zijn dozenschuivers. Die dingen worden in bulk gekocht en het is duurder om te repareren dan om te vervangen. (En aangezien ik "groot magazijn" lees, vermoed ik dat het hier over een bulkimporteur gaat)
Mooi voorbeeld van de hedendaagse wegwerpeconomie.
Personeelstekorten zijn trouwens ook half kunstmatig: als ze gewoon meer zouden betalen, zou het vanzelf aantrekken. Maar de werkgevers zijn daar niet toe bereid, dus gaan vooral klagen dat ze zo zielig zijn.
Met meer betalen krijg je niet meer mensen. Het wordt dringend tijd dat de landelijke overheid (en dan met name de ambtenarij) gaat bedenken hoe onze economie er over 30 jaar uit ziet. Er komt een gigantische vergrijzingsgolf op ons af. Tot nog toe lijkt het adagium te zijn de economie nog verder te laten groeien, zodat we genoeg geld hebben om al die oudjes te verzorgen. Maar de consequentie is dat al die mensen hier ook moeten wonen. En daar heb je woningen voor nodig, en ruimte, en goede vervoersmogelijkheden. Allemaal zaken die nu al ondermaats zijn.
En dan hebben we ook nog een democratisch bestel waarin een meerderheid van de kiezers juist minder in plaats van nog meer immigratie wil. Dus willen we per saldo economische groei met minder mensen. Waar ooit robots een bedreiging waren, zijn ze nu de oplossing. Maar waar ze nooit een bedreiging zijn geweest, gaan ze nooit iets daadwerkelijk oplossen.
En dan hebben we ook nog een democratisch bestel waarin een meerderheid van de kiezers juist minder in plaats van nog meer immigratie wil. Dus willen we per saldo economische groei met minder mensen. Waar ooit robots een bedreiging waren, zijn ze nu de oplossing. Maar waar ze nooit een bedreiging zijn geweest, gaan ze nooit iets daadwerkelijk oplossen.
- hugo stoutjesdijk
- Donateur
- Contacteer:
Maar als je 2x nodig hebt om nog het verkeerde te sturen, dan heb je natuurlijk ook 2x zoveel personeel nodig wat je al tekort komt. En zo vreselijk bijzonder was de vraag niet.
Dit heeft niets met personeelstekort te maken, hooguit de interesse om het werk waar je voor betaald wordt gewoon even te doen in plaats van druk te zijn met andere social media dingetjes.
Dit heeft niets met personeelstekort te maken, hooguit de interesse om het werk waar je voor betaald wordt gewoon even te doen in plaats van druk te zijn met andere social media dingetjes.
Volgens mij kan het wel uit personeelstekort voortkomen.hugo stoutjesdijk schreef: ↑03 okt 2024 12:28 Dit heeft niets met personeelstekort te maken, hooguit de interesse om het werk
Ik heb bij de buikbakken vaker dan in het begin te maken met jongedames die de rol van opdrachtgever dragen.
Ik moet veel vaker dingen uitleggen die vroegah gesneden koek waren voor mijn contactpersonen. Jonge mensen dragen steeds vroeger grotere verantwoordelijkheden.
Dat kan haast niet anders dan dat uiteindelijk het aanbod eenvoudiger moet worden of dat de kwaliteit omlaag gaat.
En de communicatie lijkt vaker een chat te zijn ipv informatieuitwisseling.
Hoe trager de methode des te beter je moet nadenken voor je verstuurd, dat lijken ze niet meer te doen.
En dan mag ik alle toestand die uit die onvolledigheden voortkomen opvangen.
Dabit heeft wel een punt, ik maakte er wel een probleem van dat ik ook zelf had kunnen oplossen. En als ze het er vooraf bijverteld hadden dan was het misschien niet eens een issue geweest.
Maar mijn werktijd zat vol, ik wilde vlot schakelen.
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
Voorbeeld waar ik bekend mee ben is onderwijs. Van de mensen die ik ken die ooit in het onderwijs werkte is zeker een derde van carrière gewisseld, omdat ze de beloning niet genoeg vonden voor het werk dat het kost. Zorg zelfde probleem lees je regelmatig. Is gewoon keihard werken en je hebt dan een werkende partner nodig om rond te komen.
Ook veel burnouts in beide vakgebieden
- andrefc101
- Donateur
- Contacteer:
Ja, onderwijs moet ook onder de zware beroepen vallen…..
Zo kun je wel mooi je ijzerwaren assortiment uitbreiden :-)
Nouja, in theorie moet de leverancier er maar lekker voor zorgen dat ik krijg waar ik voor betaald heb en wat ik mag verwachten.
En vroeger belde ik dan verkoper Henk van de zaak ergens in de stad en zei ik 'Henk jongen, je bent een mooie kerel, maar je levering klopt niet. Maak effe in orde'. Dat duurde dan 2 weken en dan kwam er een belletje dat het ontbrekende spul binnen was.
Tegenwoordig is Henk vervangen door een webshop en operation human shield, euhh, klanten'service'. Daar koos ik zelf voor, want lekker goeiekoop. Als er dan een triviaal probleempje is dan zet ik gereedschap, materiaal en wat kennis wel in. Da's meestal het snelste en minst frustererende.
'Jamaar, dat kost het jou tijd en geld en dat is onrechtvaardig!'. Klopt. Maar bellen en 4x doorgeschakeld en in de wacht gezet worden voor je een RMA nummer te pakken hebt, onderdeeltjes in een doosje pakken, op de post doen, wachten tot er een nieuw doosje verschijnt, bla.
Er zou een wet moeten komen die voorschrijft dat instanties die van jou tijd vragen je ook een vergoeding voor die tijd moeten geven. Halfuur in de wacht? Hoppa, tegen het standaardtarief van 60 euro per uur is dat dan 3 tientjes die ze je moeten betalen. Dat zal ze leren!
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
- hugo stoutjesdijk
- Donateur
- Contacteer:
Ik had een dingetje met m'n slimme meter, duurde ook eindeloos met wazige vragen enz.
Na 1 appje op de juiste toon was het in eens opgelost. Je moet die werkgevers gewoon helpen met het opleiden van hun personeel.
Ik denk dat ze dit stuk handleiding groot uitgeprint hebben en op het bord geprikt.
Na 1 appje op de juiste toon was het in eens opgelost. Je moet die werkgevers gewoon helpen met het opleiden van hun personeel.
Ik denk dat ze dit stuk handleiding groot uitgeprint hebben en op het bord geprikt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.