Composiet keukenblad zagen
Moderator: Moderators
Composiet keukenblad zagen
Onze keramische kookplaat begint wat versleten te raken en ik denk er sterk over om het ding eens te vervangen door een modern inductieding.
Als ik dat doe, dan zou ik heel graag ook een stukje breder willen omdat ik de pannen er nu niet lekker op kwijt kan, en dan zal het gat in het (steen)composiet keukenblad ook wel groter moeten.
Dat kan vast wel met een slijptol en diamantschijf, maar of ik heb dan heel de woonkamer onder de troep, of ik heb er netjes een tentje omheen gefreubeld en ik zie na 2mm slijpen zelf niks meer.
Zou zo'n diamant-zaagje voor in de decoupeerzaag werken? Bijvoorbeeld zoiets: https://www.bosch-professional.com/nl/n ... 36-ocs-ac/
Als ik dat doe, dan zou ik heel graag ook een stukje breder willen omdat ik de pannen er nu niet lekker op kwijt kan, en dan zal het gat in het (steen)composiet keukenblad ook wel groter moeten.
Dat kan vast wel met een slijptol en diamantschijf, maar of ik heb dan heel de woonkamer onder de troep, of ik heb er netjes een tentje omheen gefreubeld en ik zie na 2mm slijpen zelf niks meer.
Zou zo'n diamant-zaagje voor in de decoupeerzaag werken? Bijvoorbeeld zoiets: https://www.bosch-professional.com/nl/n ... 36-ocs-ac/
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
- janplastiek
- Donateur
- Contacteer:
Re: Composiet keukenblad zagen
Je hebt ook diamant zaagbladen voor een multitool dat maakt een pak minder stof.
Breek de dag, frees een lijntje.
Zo'n oscillerende bedoel je? Hmm, dat is ook wel een idee ja. Zou dat te doen zijn voor een ruimte meter zaagsnede, mm of 20-30 diep?
Laatst gewijzigd door DaBit op 29 okt 2024 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Klopt, maar wel wat nattigheid er bij gebruiken, anders werkt het compleet niet heb ik ervaren, zonder water niets en met water als boter.janplastiek schreef: ↑29 okt 2024 21:05 Je hebt ook diamant zaagbladen voor een multitool dat maakt een pak minder stof.
Ik had zo'n rond slijpertje voor op de Dremel, heb ik denk ik nog liggen, mag je wel lenen als je wil. Eventueel de Dremel er bij.
Laat maar weten, dan heb ik hem zaterdag bij.
De multitool zal ook wel lukken maar daar heb ik geen ervaring mee.
- janplastiek
- Donateur
- Contacteer:
ik weet niet hoe diep jij daar mee kan met jouw machine, maar dat kan toch wel 30mm diepte met mijn Fein multitool.
hangt ook af van de uitsteeklengte of de Ø van de zaag
hangt ook af van de uitsteeklengte of de Ø van de zaag
Gewoon een plantenspuit haakseslijper er een waterstofzuiger. 2 man eentje slijpt ander bedient het water (aan en afvoer). Stof valt wel mee. Bedien zelf de slijper dan kan je de andere de schuld geven als het toch een bende word. " ja maar lieve schat, hij moest het netjes houden"
- janplastiek
- Donateur
- Contacteer:
pas toch maar op met water, dat de wanden van de kast er onder niet opzwellen.
Ik heb een Bosch PMF180. Die had ik al toen ik dit huis kocht, dus die is zeker 17-18 jaar oud.janplastiek schreef: ↑29 okt 2024 21:32 ik weet niet hoe diep jij daar mee kan met jouw machine, maar dat kan toch wel 30mm diepte met mijn Fein multitool.
Die haalt de 30mm diep wel (als dat keukenblad al zo dik is, denk het niet), maar zo niet dan heb ik er ook geen groot bezwaar tegen om een moderner apparaat te kopen of iets te huren; apparaatje wat ik nu heb zit wel in het laatste deel van zijn leven.
De vraag was meer gericht op slijtage van de bladen en de snelheid. Tijd heb ik opzich genoeg, maar als ik 's ochtends begin moet die verse kookplaat er 's avonds wel in zitten want die plaat bevind zich in het domein van de rondborstige directie. En een bladje extra verslijten is ook geen ramp, maar als het er 10 worden dan loopt het wel in de papieren.
Van nisbreedte 56x49 (zou het moeten zijn voor de huidige plaat) naar, zeg, 75x49cm is toch 136cm aan snede van tenminste 20mm diep, niet iets waar ik normaal een multitool voor zou pakken.
Met die Dremel heb ik hetzelfde probleem als met een reguliere slijptol; een stroom slijpstof. En die 20-30mm diep is ook geen doen.benkr schreef: ↑29 okt 2024 21:12 Klopt, maar wel wat nattigheid er bij gebruiken, anders werkt het compleet niet heb ik ervaren, zonder water niets en met water als boter.
Ik had zo'n rond slijpertje voor op de Dremel, heb ik denk ik nog liggen, mag je wel lenen als je wil. Eventueel de Dremel er bij.
Ik hoop dat ik het zaterdag een paar uurtjes red. De directie had nog plannen in de avond, tot zover geen probleem, maar ze wil vroeger weg. Hopelijk bijt het niet te hard met elkaar.
Maar welke reden heeft het dat jullie allemaal niet met zo'n decoupeerzaagbladje aankomen? Waarom werkt dat niet?
- janplastiek
- Donateur
- Contacteer:
dat zaagbladje is enkel voor geglazuurde tegels, porselein zal ik het maar noemen
Hoge precisie bij het schoon zagen van zachte tegels zegt de site
Hoge precisie bij het schoon zagen van zachte tegels zegt de site
Diamantblad in een hand cirkelzaag zetten, met geleiding mooi strakke lijnen zagen en de stofzuiger erop zetten voor het stof.
Je moet alleen een adaprtertje draaien aangezien diamantbladen een andere asmaat heeft dan houtzaagbladen.
Je moet alleen een adaprtertje draaien aangezien diamantbladen een andere asmaat heeft dan houtzaagbladen.
- P1-Engineering
- Donateur
Als je een invalzaag hebt zou je kunnen overwegen om daar een diamantblad voor te kopen.
Ik heb zo zelf het gat voor de kookplaat destijds gemaakt. Van de zomer ook de keramische terrastegels mee gezaagd, gaat als een raket.
Goede stofzuiger eraan, dan valt het qua stofvorming best mee.
Ik heb zo zelf het gat voor de kookplaat destijds gemaakt. Van de zomer ook de keramische terrastegels mee gezaagd, gaat als een raket.
Goede stofzuiger eraan, dan valt het qua stofvorming best mee.
Hmm, invalzaag met ander blad is ook wel een leuke optie ja. Draait wat minder toeren, dan zal het stof ook wel meer te behappen zijn.
Zo'n apparaat heb ik zelf niet, maar ze zijn bij vrienden en kennissen ruim aanwezig. Een goed excuus om er zelf eens eentje te kopen is verder ook nooit weg
Ik vraag me alleen af of ik daarmee wel in de hoeken kom; dan gaat de voet in de weg zitten. Nouja, laatste stukje met de multitool of desnoods slijptol is geen ramp. Verder zit er voor de voet van circelzaagmachines al een gat in de weg, maar ook dat is op te lossen. Dan is een invalzaag met z'n geleider wel praktisch ook.
Zo'n apparaat heb ik zelf niet, maar ze zijn bij vrienden en kennissen ruim aanwezig. Een goed excuus om er zelf eens eentje te kopen is verder ook nooit weg
Ik vraag me alleen af of ik daarmee wel in de hoeken kom; dan gaat de voet in de weg zitten. Nouja, laatste stukje met de multitool of desnoods slijptol is geen ramp. Verder zit er voor de voet van circelzaagmachines al een gat in de weg, maar ook dat is op te lossen. Dan is een invalzaag met z'n geleider wel praktisch ook.
Ja, uiteraard. Al is het alleen al omdat ik zelf een pesthekel aan steenstof heb
Om het stof te beperken zou je met water moeten koelen, ik doe dat met zo'n 5 liter plantenspuit die je op kan pompen en dan op je zaagblad moet richten. Is wel een heel gedoe maar beperkt het stof wel behoorlijk
AI Hembrug DR1
Optimum BF 46 vario
Optimum BF 46 vario