EV buurman begint pas met laden als eerst de mijne aangesloten is geweest.

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

DaBit
Donateur

Re: EV buurman begint pas met laden als eerst de mijne aangesloten is geweest.

Bericht door DaBit »

Deze soap is nu hopelijk voorbij.

Mensen hadden het idee dat het toch aan de stekker lag en als dat onderbuikgevoel heerst dan tsja. Dus ik een nieuwe stekker gemonteerd. Hielp niet. Dan het appgedoe; daar leek het euvel in te zitten, maar uiteindelijk hielp dat ook niet. Mensen hebben de dealer gebeld, maar daar ben je op de een of andere manier altijd de enige met een probleem. En maar kwakkelen. Ik verdacht de kabouter in de laadpaal zelf, maarja, die even vervangen is ook weer een stap.

Tot laatst de paal het ook bij een Tesla niet meer deed. CP draad leek wat wazig contact te maken en met wat jutteren de paal weer aan de gang gekregen. Voor 5 minuten.
We waren het beiden beu, dus buurman een nieuwe paal laten bestellen, die net opgehangen, en vooral nog even niet op apps en netwerken aangemeld. Dat lijkt de truuk te doen; auto begint veel sneller met laden dan-ie deed.

Ik schat dat het eind goed al goed is.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Kjelt
Donateur

Bericht door Kjelt »

Fijn voor je buurman! Wat was nu de levensduur van die eerste laadpaal ?
Ga me steeds meer afvragen of het ev gebeuren beter voor het milieu is :mrgreen:
DaBit
Donateur

Bericht door DaBit »

Een jaar of 4. Die laadpaal ligt er overigens nog en als je er snel mee bent kan ik 'm redden van de recycling.
Beetje kort en wat er ook mee is, veel kan het niet zijn. Maar het bedrijf dat 'm geplaatst heeft is over de kop en ik heb geen zin om er eens lekker diep in te duiken wat er mis mee kan zijn.

Ik heb het idee dat Webasto gestopt is met die laadpalen? Die nieuwe paal (Webasto Next) heeft de buurman gekocht voor minder dan 300 euro en het is er toch eentje met app en netwerk en CPO-mogelijkheden en blabla. Past allemaal meer bij een apparaat van 1000 euro. Dat zou een reden kunnen hebben natuurlijk...
Nouja, mijn voordeel was dat de nieuwe op de plek van de oude pastte; de slagboormachine kon in z'n koffertje blijven en het was in no-time gepiept. Met dit weer was dat een welkome meevaller.

Die wel of niet beter voor het milieu-discussie ga ik niet aan; die gaat niemand winnen. Ik blijf me wel verbazen over de met rasse schreden groeiende hoeveelheid plasticafval en vooral ook E-waste. En dan vooral bijvoorbeeld draadloze oordopjes die een maand meegaan; dat is tegenwoordig 'normaal'. Mijn AKG K-301 van ergens rond de 25 jaar oud die nu op mijn hoofd staat is niet normaal meer want te oud. Ik begin zelf een ouwelul te worden vrees ik.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
janplastiek
Donateur
Contacteer:

Bericht door janplastiek »

janplastiek schreef: 30 nov 2024 22:34 vriend van mij heeft ook zo een probleem met zijn Kia, kan overal laden behalve thuis, al tig keer terug naar garage, laadblok vervangen etc.
vervang auto laad wel thuis.
Dit moest ik nog even vermelden, deze vriend zijn probleem is opgelost, bleek dat de 1ste laadblok idd stuk was, maar dat de vervanger een foutief model was, en daardoor niet juist met de wagen communiceerde.
Fout van de garage die 7 maand lang niet opgelost geraakte.
Breek de dag, frees een lijntje.
DaBit
Donateur

Bericht door DaBit »

Probleem van de buurman lijkt ook opgelost te zijn met een verse paal, maar ik heb 'm de laatste tijd niet veel gezien (die heeft ook een huisje in een zonnig land). Het 'lijk' heb ik dus ook nog niet in handen.
Plaats reactie