Dat is helemaal waar in veel gevallen (niet altijd). Maar (zeker in Amerika) gaat het slachtoffer toch verhaal halen bij de leverancier van de machine. En dat kan ze veel geld kosten of andere gevolgen hebben. En dat vinden we dan allemaal ook weer heel logisch en rechtvaardig. Ik snap best dat leveranciers zich daar tegen verdedigen. De veiligheid zèlf is dan denk ik niet het hoogste doel, maar is wel het gunstige gevolg ervan.Als je met je vingers of een ander lichaams onderdeel in een machine komt, heb je gewoon niet goed uitgekeken.
Knakworst zagen lukt niet meer, vingers ook niet.
Moderator: Moderators
Re: Knakworst zagen lukt niet meer, vingers ook niet.
Progress isn't made by early risers. It's made by lazy men trying to find easier ways to do something. - Robert Heinlein
Op mijn formaatzaag zit een dergelijk systeem.
Systeem is uit 2018, toen was dat nog niet zo algemeen dacht ik.
Dit werkt pneumatisch. Vingers er in en een perslucht zuiger trekt de hele motor naar beneden.
Werkt opzich goed. Maar redelijk traag, 1 vinger ben je wel kwijt denk ik. Maarja, dat is beter dan allemaal.
Systeem is uit 2018, toen was dat nog niet zo algemeen dacht ik.
Dit werkt pneumatisch. Vingers er in en een perslucht zuiger trekt de hele motor naar beneden.
Werkt opzich goed. Maar redelijk traag, 1 vinger ben je wel kwijt denk ik. Maarja, dat is beter dan allemaal.
Maak mij blij en abonneer/subscribe je op mijn "kersverse" youtube kanaal: https://www.youtube.com/user/ontwerpopmaatpuntcom
- kawarider
- Donateur
- Contacteer:
Altendorf werkt met camera s. Ik denk dat dat het fijnste is. Rood en groen gebied wordt geprojecteerd. Geen patronen nodig, die natuurlijk net op zijn als je tot je nek in het werk zit.
Uit kunnen zetten vind ik ook nogal luguber.
Uit kunnen zetten vind ik ook nogal luguber.
Volgens mij heeft scm dit of soortgelijk systeem ook al jaar op de formaatzaag. Althans heb ik keer in mailing voorbij zien komen
Je werkt om te leven en je leeft niet om te werken.
Daarom werk ik niet maar heb een hobby!
Daarom werk ik niet maar heb een hobby!