Zonneplan die ben je vooral aan t financieren. Wel betalen, geen zeggenschap over de installatie.
Ja, het zal wellicht wel goedkoper en/of beter kunnen maar zonder kennis van zaken wordt het een lastig verhaal. Zonneplan kan dit dan voor je regelen en daar betaal je dan ook weer voor natuurlijk. Wat is wijsheid.
Ze hebben wel ook een mooie autolader met veel mogelijkheden. Ik denk dat ik eerst maar eens een abonnement probeer. Is per dag opzegbaar zonder boete.
Zonneplan is 1 van de inmiddels vele dynamische leveranciers. Daar is opzich niet zoveel mis mee en de kosten en voorwaarden verschillen onderling niet zo heel veel. Tibber doet overigens alleen stroom, moet je je gas elders halen als je dat nog nodig hebt. Dat soort constructies worden voor de directie hier thuis te ingewikkeld.
Maar aangezien ze zich kwa kosten niet erg hard kunnen onderscheiden proberen al die partijen jou aan hun slimme thuisbatterij en slimme autolader te krijgen, en Zonneplan loopt daar best aardig mee voorop. Aangezien ze op de onbalansmarkt kunnen handelen met hun vele batterijen (wat jij zelf niet kunt) levert dat relatief gezien best veel op, nog wel althans. Meer dan een beetje inkopen als de stroom goedkoop is en verkopen als het duur is. Hun autolader zal ook wel net even slimmer zijn dan de mijne want die zetten ze ook in op die onbalansmarkt schat ik zo.
Het nadeel is dat je je naar hun grillen moet schikken. Zij beslissen wat goed is voor jou, jij mag ja en amen knikken. Niet alleen zonneplan hoor, de rest probeert het ook. Ik heb daar persoonlijk een mening over. Al dat <vulbuzzwordin> - as - a - service is leuk zolang jij en die partij vriendjes van elkaar zijn, maar je bouwt totaal niks op en als je uit elkaar gaat is het janken en heb je niks meer. Pure gemakszucht en eventueel een beetje voordeel op de korte termijn doet je voor *-as-a-service kiezen. Als ze je eenmaal in de hoek hebben is dat voordeel gauw weg en vertrekken doe je niet want dan heb je niks meer. Of het moet gedwongen zijn, want tsja, partij X koopt Zonneplan op en trekt de stekker uit de server. Of nog leuker; ze vragen je een extra duur premiumabonnement af te sluiten, want de instapabonnementjes kunnen alleen modern spul. Maar tegen wat korting hebben ze ook wel een moderner apparaat voor je hoor, wel een meerjarig contract afsluiten dan. Binnenlokken, in de watten leggen, richting de hoek bewegen, en uitmelken.
Ik vind dat persoonlijk allemaal echt een enorm slechte zaak. En hier op CNCZone al helemaal, want hier hebben we hele hokken vol met gereedschap omdat we onze eigen broek op willen kunnen houden. Oftewel, ik zou alleen met zo'n partij in zee gaan als het spul ook nog functioneert als ik de netwerkstekker eruit trek, en daar heb ik bij Zonneplan en co een hard hoofd in.
Maar dat is dus mijn mening, die van jou mag best afwijken.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Ja, Ik ben ook niet zo overtuigd dat die bedrijven "jouw" zakken willen vullen.
Ik heb er de ballen verstand van, en nog minder ervaring
En helaas zit mijn hoofd zó barstensvol met informatie dat ik niets meer terug kan vinden
Gigabyte Z490 aorus master - i9-10850K 3.60ghz- Corsair DDR4 32GB - ssd 970 evo 1TB M.2 https://www.youtube.com/channel/UCbUguR ... ljJift2lGw
Zeker niet. Jij mag hun probleem financieren. Als je een batterij van Zonneplan hebt en je wilt verhuizen dan kom je in de problemen als de nieuwe bewoner de batt niet wil overnemen.
Een andere club levert ongeveer hetzelfde icm Frankenergie. Daar ben je gewoon eigenaar van je eigen spul.
Johan, jij had toch een HomeWizard accu besteld?
Heb je er ook de P1 bij gedaan?
En helaas zit mijn hoofd zó barstensvol met informatie dat ik niets meer terug kan vinden
Gigabyte Z490 aorus master - i9-10850K 3.60ghz- Corsair DDR4 32GB - ssd 970 evo 1TB M.2 https://www.youtube.com/channel/UCbUguR ... ljJift2lGw
Ja, dat klopt. Maar ik heb hem net weer geannuleerd. Volgens mij gaat het bij mij niet werken.
Ik zie in mijn overzicht geen teruglevering. Wel de totale teruglevering maar niet hoeveel op een bepaald moment.
Ik heb daarover al contact met HomeWizard maar die weten het vooralsnog ook niet. Dus heb ik besloten om hem maar te annuleren.
Maar op jouw plaatje zie ik geen overschot (groen)
Maar jij hebt dan nog een andere batterij ?
Want bij de MST's die ik heb zie ik ook veel minder via een energie socket..
Ik had een foutje gemaakt over die MST's
Ik zie dus ook de ontlaad niet..
Het energieaanbod is nu zo hoog dat alle drie omvormers constant aan-uitschakelen.
Schiet niet op zo..
Wat is je netspanning ?
Bij de omvormers, en net na de meter ?
Waarom is het "ineens" mode om het hele voorgaande bericht te kopiëren ? Ook op andere fora, is er iets veranderd op die handige kleine schermpjes of zo ?
handig aanhalen (citeren, quoten) : viewtopic.php?f=37&t=12599