G73 op draaibank

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

serum

Re: G73 op draaibank

Bericht door serum »

Je claimt dat iemand onkundig is zodat je er zelf sterker uitkomt. Geen idee wat dat voor afwijking is, (heb wel een vermoeden) maar meteen roepen dat iemand onkundig is komt onsympathiek over. Wat jij kan weet iedereen wel en wat Queepee kan qua producten en nauwkeurigheid weet ik ook wel. En daar zit zonder twijfel een flink gat tussen. In tegenstelling tot jou is hij wel bescheiden.

Je loopt opmerkelijk graag te koop met je kennis en kunde, begint mij wel een beetje de keel uit te komen. Je vliegt van hoog naar laag, van links naar rechts om je punt te maken en je gelijk te krijgen. Doe toch eens ontspannen man. En ga niet lopen roepen dat iemand onkundig is, in dit geval sla je de plank finaal mis.
Quepee
Contacteer:

Bericht door Quepee »

Met al mijn onkunde en geklungel komt er wel deze maand een draaibank bij met 65 mm doorlaat c-as en aangedreven gereedschap. en ook deze gaan we niet aan de machine programmeren.
hugo stoutjesdijk
Donateur
Contacteer:

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Weet je wel hoeveel spanen je daar mee maakt? :lol:
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
andrefc101
Donateur
Contacteer:

Bericht door andrefc101 »

Ik denk dat het grote verschil in deze is dat de ene maar een beetje hobby’s en lekker aan de machine klooit, terwijl een ander er zijn boterham mee verdient, en meer gebaat is bij cam en een machine die ondertussen producten uitspuugt. En mocht je het niet weten: met een aparte pc kan je gewoon een (volgend) product tekenen en code voor creëren, terwijl de machine je boterham aan het verdienen is. Simpel he!
andrefc101
Donateur
Contacteer:

Quepee schreef: 10 apr 2025 22:09 Met al mijn onkunde en geklungel komt er wel deze maand een draaibank bij met 65 mm doorlaat c-as en aangedreven gereedschap. en ook deze gaan we niet aan de machine programmeren.
Nog meer gepruts :lol:
Quepee
Contacteer:

Bericht door Quepee »

andrefc101 schreef: 10 apr 2025 22:16
Quepee schreef: 10 apr 2025 22:09 Met al mijn onkunde en geklungel komt er wel deze maand een draaibank bij met 65 mm doorlaat c-as en aangedreven gereedschap. en ook deze gaan we niet aan de machine programmeren.
Maar jij komt mij toch helpen :|
andrefc101
Donateur
Contacteer:

Quepee schreef: 10 apr 2025 22:19
andrefc101 schreef: 10 apr 2025 22:16
Maar jij komt mij toch helpen :|
Ja hè hè, uiteraard!
hfjbuis
Donateur

Bericht door hfjbuis »

xander janssen schreef: 10 apr 2025 12:25 Ik zoek het voor aluminium en kunststof. Vooral voor binnendraaien waar de lintspanen niet goed weg kunnen.
Soms helpt van binnen naar buiten draaien (in Z+ richting).
Iemand in de US, die als dagtaak had het optimaliseren van cyclus tijden, zette er hoge druk koeling op, meer het Kärcher idee.
Ik zie wel vaker speciale beitelplaatjes voorbij komen die bij aluminium de spanen beter breken.
There are only 2 limits, the sky and your imagination
Harrycnc

Bericht door Harrycnc »

Als je G73 wil gebruiken op een draaibank moet je ook de Y as definiëren en deze de waarde 0 geven, of gebruik G83.
andrefc101
Donateur
Contacteer:

Harrycnc schreef: 11 apr 2025 09:21 Als je G73 wil gebruiken op een draaibank moet je ook de Y as definiëren en deze de waarde 0 geven, of gebruik G83.
En welke is dan de Y-as?
P1-Engineering
Donateur

Bericht door P1-Engineering »

Maar het is vast geen Emcooooo uit 1980..... :lol: :lol:
Arie Kabaalstra
Contacteer:

Bericht door Arie Kabaalstra »

hfjbuis schreef: 11 apr 2025 00:16
xander janssen schreef: 10 apr 2025 12:25 Ik zoek het voor aluminium en kunststof. Vooral voor binnendraaien waar de lintspanen niet goed weg kunnen.
Soms helpt van binnen naar buiten draaien (in Z+ richting).
Iemand in de US, die als dagtaak had het optimaliseren van cyclus tijden, zette er hoge druk koeling op, meer het Kärcher idee.
Ik zie wel vaker speciale beitelplaatjes voorbij komen die bij aluminium de spanen beter breken.
Van Z- naar Z+ draaien dus.. "prime turning" zoals ze dat daar noemen.. 't mooie daarvan is dat je de braam aan de voorkant krijgt, en met 1 snede vlakken dat er zo afpoetst.

'k gebruik dat ook voor bepaalde klussen.. je laat er een "snierkie" op staan op het kopvlak, en dan kun je in de laatste pass langsdraaien gewoon de kop meepakken..
Tonybryden
Contacteer:

Bericht door Tonybryden »

Een narcist is heel moeilijk te wijzen op zijn opdringerige beter wetend gedrag.
Gewoon negeren en verder met je hobby.
hainjedaf
Donateur
Contacteer:

Bericht door hainjedaf »

Ik ga de popcorn en de strandstoel pakken... dit wordt weer leuk 8)
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini+ Wifi & X1 Carbon met X1Plus
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
Plaats reactie