Het interessante aanbiedingen topic

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door serum »

Was Create of een andere grondlegger van het forum na de oprichting niet bezig ze om te bouwen naar een CNC freesje?
benkr
Donateur
Berichten: 7731
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door benkr »

Enkele weken geleden was er iemand die een heel nauwkeurige machine zocht, beter dan 0,01mm nauwkeurig, voor 5 a 6000 Euro.
Het freesbereik hoeft maar 100 x 100 mm te zijn.
Dat was de reden dat ik toen dacht aan deze dingen, nu zag ik er eentje op Marktplaats staan, vandaar dat ik dat hier heb gemeld.
Maar als ik nu zie dat de aandrijving met een ketting gebeurd vraag ik me wel af of die 0,01mm wel echt haalbaar is met deze dingen.
Gebruikersavatar
Danny
Berichten: 717
Lid geworden op: 26 nov 2007 02:09
Locatie: Maldegem (België)

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door Danny »

3 Servomotoren en een spindelmotor:
https://www.2dehands.be/a/doe-het-zelf- ... sPage=home
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door serum »

Jager spindel lijkt tamelijk slecht onderhouden en brushed servomotoren uit de 20e eeuw voor 500e/stuk? Ik loop niet meteen over van enthousiasme voor 3500e. Voor 350 liet ik het persoonlijk nog staan. Die spindel heb je een speciale aansturing voor nodig, die knoop je niet zomaar aan een VFD.
benkr
Donateur
Berichten: 7731
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door benkr »

HD13
Berichten: 690
Lid geworden op: 22 dec 2013 17:58
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door HD13 »

Huvema HU45 boor/freesmachine.

Even opletten dus, waar dit gaat eindigen.
https://www.troostwijkauctions.com/nl/k ... 0-6279410/
Gebruikersavatar
Markus
Donateur
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 sep 2007 22:43
Locatie: Aduard, Groningen
Contacteer:

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door Markus »

Kant en klare epoxy beton machine delen uit Rusland, vanaf 800 euro ?

http://plot.website/

https://www.youtube.com/watch?time_cont ... e=emb_logo

Greezt,

Markus
hfjbuis
Donateur
Berichten: 3058
Lid geworden op: 13 feb 2017 00:26
Locatie: Hoensbroek

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door hfjbuis »

Jammer dat mijn Russisch wat roestig is
nieles
Berichten: 83
Lid geworden op: 15 mei 2009 13:43
Locatie: Zwolle

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door nieles »

Markus schreef: 27 mar 2020 09:14 Kant en klare epoxy beton machine delen uit Rusland, vanaf 800 euro ?

http://plot.website/

https://www.youtube.com/watch?time_cont ... e=emb_logo

Greezt,

Markus
Ik ben al een tijdje met het bedrijf in contact. Ik ben van plan om een of twee 300x400x200 router frames te kopen. (dit is een variant op de 600x400x200 die op de site staat, zelfde brug maar kortere base.)

wat info; er komt ongeveer 700 euro (per bestelling) bij om export papieren op orde te maken, en verzending kan je het beste zelf regelen.
hfjbuis schreef: 27 mar 2020 09:38 Jammer dat mijn Russisch wat roestig is
google translate binnen chrome werkt wonderen ;-)
tantan
Donateur
Berichten: 560
Lid geworden op: 14 jun 2007 16:39
Contacteer:

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door tantan »

het je een idee over de totaal kosten. ik ben wat met stepmores bezig geweest. op zich ook geen gek alternatief. maar voordat je het thuis hebt ben je echt heel veel meer kwijt.
nieles
Berichten: 83
Lid geworden op: 15 mei 2009 13:43
Locatie: Zwolle

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door nieles »

De prijzen variëren sterk omdat de roebel koers op moment totaal niet stabiel is. (Wordt overigens steeds gunstiger voor ons op moment)

Prijzen van de frames kan je vinden op de site. Prijzen zijn afhankelijk welke opties je allemaal wil

Verder komt er nog 700 euro bij om de export papieren te regelen via shopping agent. (Per bestelling, niet per frame)

Dan de verzendkosten. Als zij dat regelen kwam dat neer op 600 voor een machine frame. Schijnbaar is het goedkoper om vanuit Europa het transport te regelen, omdat het risico voor de transporteur dan lager is. (Althans dat word me verteld) dat ben ik op het moment nog aan het uitzoeken.

En dan komt er nog invoer en BTW boven op uiteraard.
lordprimoz
Berichten: 141
Lid geworden op: 27 jun 2017 13:40
Locatie: Hengelo

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door lordprimoz »

Ik neem aan dat ze nog nooit wat naar het buitenland hebben gestuurd en daarom nog een hele stapel papierwerk moeten (laten) regelen voor ze mogen exporteren. Die kosten zullen ze natuurlijk gewoon doorberekenen.

600 euro is enkel per frame? Of wederom per bestelling?
Gebruikersavatar
Kars-cnc
Donateur
Berichten: 1750
Lid geworden op: 07 okt 2015 05:33
Locatie: Heerde (Gelderland)

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door Kars-cnc »

Als een buitenlandse firma aandringt op dat jij de boel laat ophalen betekend dat meestal dat ze zelf niet weten hoe het moet (of ze weten al dat het problemen geeft).

Als jij het transport voor je rekening neemt hebben zij geleverd zodra de spullen bij hun klaar staan voor afhalen (Incoterm: EXW) of nadat het in de vrachtwagen geladen is (incoterm: FCA). Daarna ben je zelf verantwoordelijk en kun je als er iets mis gaat ook geen charge-back bij Paypal of een Credit-Card maatschappij meer doen.

Het hoeft allemaal niet zo'n probleem te zijn als je een transporteur kiest die verstand heeft van import vanuit Rusland, maar ik wilde het toch even aangeven.
Zee&Zee
Donateur
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 mar 2012 11:24

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door Zee&Zee »

Als een vervoerder zoekt die exclusief op Rusland rijdt ( je ziet ze wel eens die vrachtwagens met dagelijks naar Moskou etc ) Dan kan een palletje vaak betaalbaar mee op de terugweg. Zij weten ook precies hoe de papieren, rompslomp moet worden geregeld. Ook wel eens gedaan.

DHL / Fedex ed moet je ver van blijven bij dit soort grappen imo
CNC you later
Plaats reactie