Het interessante aanbiedingen topic

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Caesar
Berichten: 382
Lid geworden op: 30 sep 2014 13:26

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door Caesar »

Caesar schreef: 28 jan 2021 18:59 Die staat volgens mij al een tijdje te koop. Plaats ligt bij mij om de hoek en dat valt me telkens op. Maar ook niet zo heel raar. Ik ben er niet snel van om prijzen te bekritiseren, maar dit is wel een beetje excessief denk ik, zeker omdat hij niet afgebouwd is.
Ik moet mezelf corrigeren, hij staat al op gereserveerd, dus blijkbaar is daar een markt voor, voor die prijs :).

Misschien moet ik maar eens zo'n machine gaan bouwen voor de verkoop dan 8). Naja, fijn voor hem, ik heb me blijkbaar vergist.
assink
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 mar 2009 09:06
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door assink »

Ik snap de illusie dat aluminium extrusies kaarsrecht zijn nooit :lol:
Als ik zie hoe krom ze normaal uit een extrusiepers komen. Ongelijkmatige afkoeling door verschillende wanddiktes. Dan moeten die dingen wel vol spanning zitten.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12045
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Kjelt schreef: 28 jan 2021 23:04 Nou plaats je bouwbeschrijving zou ik zeggen.
Heb je ook Hiwin geleidingen, closedloop steppers, Eding controller en Isel KO spindels gebruikt ?
benkr schreef: 28 jan 2021 23:07 Volgens mij was Sven zijn topic over die machine best wel uitgebreid.
Ik ben er alleen redelijk zeker van dat door de forum updates er niet zo heel veen meer van terug te vinden is, jammer.
Zijn jullie nu echt te lui om even op die link te klikken onderaan Sven z'n berichten.
Volgens mij is Sven een van de handvol die alles uitgebreid met ons deelt, ook als het niet zo loopt zoals gehoopt.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6308
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door Kjelt »

hugo stoutjesdijk schreef: 29 jan 2021 13:08 Zijn jullie nu echt te lui om even op die link te klikken onderaan Sven z'n berichten.
Als je eerst goed had gekeken dan had je gezien dat die link pas later is gepost dan mijn reactie ;-)
Gisteren wel inderdaad bekeken, prima machine hoor en mooi gemaakt. Echter waar het mee begon was de opmerking van Sven dat je ipv €6k ook voor €4,8k klaar junt zijn en dat ben ik niet met hem eens. Het verschil tussen beiden is dat je geen algemeen navolgbare bouwpakket beschrijving kunt maken gebaseerd op 2e hands toevalstreffers. Ook moet je er vanuit gaan dat die mensen nog geen cnc machine hebben om onderdelen zelf te maken.
En als je het dus zoals Kees heeft gedaan op basis van bij bedrijven kopen die het zeker op voorraad hebben liggen maar wel het volle pond vragen je nog steeds aan die prijs komt.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6308
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door Kjelt »

Misschien interessant voor iemand als basis van een zelfbouw frees of andere toepassing:

Bij Teunissen ligt er nu in de container een toolingplate met diverse schroefgaten en natuurlijk opv krasjes en beschadigingen
Afmetingen: 30mm dik ongeveer 1000mmx1500mm dus 1,5m2

Gewicht ongeveer 125kg prijs €3.- /kg incl. BTW dus +/- €375.-
Viel helaas niets meer vanaf te dingen anders had ik hem zelf wel meegenomen :lol:

22509
Swake
Donateur
Berichten: 1686
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door Swake »

When it fits stop using the hammer.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13488
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door Arie Kabaalstra »

Ziet er netjes uit, maar mist wel de sleutelschakelaar.. Hoe dan ook.. met de originele besturing wil je niet draaien.. te beperkt.. wel een mooie basis om om te bouwen.. zeker omdat er een ATC opzit..
benkr
Donateur
Berichten: 7774
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door benkr »

Kwam dit tegen op Marktplaats:

https://www.marktplaats.nl/a/doe-het-ze ... sPage=home

Lijkt me niet echt duur.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6308
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door Kjelt »

benkr schreef: 02 feb 2021 22:22 Lijkt me niet echt duur.
Hangt van het gewicht af, de lichte versie is bij smt-montagetechnik goedkoper even afgezien vd transportkosten die wel flink aantikken. Maar dan wordt het ook keurig voor je gezaagd.
https://www.smt-montagetechnik.de/produkte/92.htm
Tonybryden
Berichten: 913
Lid geworden op: 29 mei 2015 15:44
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door Tonybryden »

Swake schreef: 01 feb 2021 21:57 Emco Compact 5 CNC

https://www.2dehands.be/a/doe-het-zelf- ... ousPage=lr
Ik ben de gelukkige eigenaar geworden .
Kan hem over twee weken ophalen.
Wil gaan proberen het om te bouwen naar nieuwe besturing.
Zal voor mij wel een hele klus worden.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13488
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door Arie Kabaalstra »

Ah.. dus jij hebt em.. je hebt wel snel toegeslagen.. de advertentie was al snel weg..
Wil gaan proberen het om te bouwen naar nieuwe besturing.
Zal voor mij wel een hele klus worden.
"proberen?..".. komaan..gewoon DOEN..
Mijn Emcootje was in 2½ uur van EdingCNC voorzien, op zo'n manier dat je er weer mee kon werken.
de huidige stappenmotoren.. gewoon erafsleutelen, en met een grote boog in 't vierkante archief werpen.. die dingen hebben slechts 72 stappen per omwenteling, en amper genoeg koppel om het vel van je Chocolademelk te sleuren.

Even uit mijn hoofd : Stappenmotoren met een ¼" / 6.35 mm as kunnen er zo op, de tandriempoelies zitten met een splitpen vast op de huidige motoren, die peuter je eruit, zet de poelies over op de nieuwe motoren (2 Nm is voldoende, meer mag altijd als je dat wilt) gaatje boren.. splitpen erin.. en dat is het dan.. op de Z-as moet je vanwege de kortere as van moderne motoren de poelie achterstevoren monteren, maar da's dan ook het enige "probleem" dat je tegenkomt.

Je hebt ook de gereedschapswisselaar, die kan je aansturen met de originele motor, maar een Nema 17 Steppertje erop is eenvoudiger.
'k heb em in EdingCNC gewoon als A-as en ik roteer em incrementeel, de positie is niet belangrijk, wel of ie tegen de pal is getrokken.. dus 70° vooruit, en 15° terug om em vast te trekken.. die paar graden slip van de stepper?..niet interessant.

Wil je het simpel houden?..dan zet je een SolidState relais in plaats van de motorschakelaar, dan kun je de spindel starten vanuit je besturing. en het toerental regelen met de potmeter.

(ik weet niet of er "foefjes" zijn om die motor met een besturing te regelen.. vast wel.. maar ik weet niet hoe)

Ook de Plotter heb je erbij.. helemaal leuk!.. 'k zou zeggen.. veel plezier ermee, en als je vragen hebt.. gooi ze maar op..

Ohja.. zoek ook even op Grabcad, Mjeuring heeft het hele Emcootje in 3D getekend.. tot het laatste schroefje.. wel fijn als je er wat dingen aan wilt modificeren..
Swake
Donateur
Berichten: 1686
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door Swake »

Arie Kabaalstra schreef: 05 feb 2021 09:42 amper genoeg koppel om het vel van je Chocolademelk te sleuren
:lol: :lol:
When it fits stop using the hammer.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13488
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door Arie Kabaalstra »

Motorcoureur Barry Sheene schijnt ooit een soortgelijke opmerking geplaatst te hebben over de 50cc Van Veen Kreidlers :lol:
Gebruikersavatar
javanree
Berichten: 1023
Lid geworden op: 10 mei 2011 12:16
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door javanree »

Tonybryden schreef: 05 feb 2021 07:49 Ik ben de gelukkige eigenaar geworden .
Kan hem over twee weken ophalen.
Wil gaan proberen het om te bouwen naar nieuwe besturing.
Zal voor mij wel een hele klus worden.
Als er een bankje hier vele malen voorbij is gekomen met trucs en tips is het wel deze , ik denk dat iedere vraag die je gaat hebben hier op het forum wel beantwoord kan worden. Breaker heeft ooit een mooie 'vergaarpost' gemaakt , als je daar begint te lezen wordt het vast snel duidelijker wat er kan. Hier : https://cnczone.nl/viewtopic.php?f=44&t=12895
Plaats reactie