Het interessante aanbiedingen topic

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13496
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door Arie Kabaalstra »

benkr schreef: 06 dec 2021 21:44 Wat ik bedoel is dat zodra er Emco op staat dat het per definitie duur is, dat snap ik echt niet.
Maar zoals voor elke machine geldt, niet de machine, maar de persoon achter de machine bepaalt de kwaliteit van wat er op die machine wordt gemaakt.
Om eerlijk te zijn.. 't hangt er maar net vanaf wat je voor EMCO koopt.. 'k had mijn EMCOturn 120 voor nog geen 2K hier op de stoep staan.. inclusief transport vanuit Ridderkerk dus..
en als je ziet wat je voor dat geld krijg.. hoor je mij niet klagen.. een draaibank met 8 positie wisselaar, 99 gereedschappen geheugen, 2.2 Kw spindel en de EMCOtronic TM02 besturing.. en die is niet slecht..
't enige wat ik eraan moest doen, was de parameters opnieuw invoeren, 2 relais monteren voor de smeer-en koelpomp, 30 liter koelvloeistof, en een litertje leibaanolie erin kiepen.. en gaan..

met de order waar ik nu mee bezig ben, is die machine in één klap afgeschreven, en levert ie dus dik geld op bij alles wat ik er verder op doe..

Zelfde verhaal met de EMCO Compact 5 CNC, ik kocht er 3 door de jaren heen, waarvan ik er 2 weer verkocht heb.. de eerste was de duurste met 1000,- maar die had ook nog een werkende besturing, en de wisselaar..
en ook die eerste, die ik meteen in gebruik genomen heb.. was in no-time terugverdiend.. 't ding staat nu alleen geld te verdienen als ie draait..

't is ook dat er voor EMCO makkelijker aan onderdelen te komen is.. er wordt nog van alles aangeboden, en in het geval van de EMCOturn 120.. de EMCO Conceptturn 105 is mechanisch identiek, ik kan daar ALLES zo voor bestellen..
Kom daar maar eens om bij een Chinees..

Alle waar is naar zijn geld.. en.. de vreugde van de lage aanschafprijs is lang vergeten als de onvrede over de lage kwaliteit voortduurt..
benkr
Donateur
Berichten: 7775
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door benkr »

assink schreef: 06 dec 2021 17:19 Ik speel vals, heb vandaag contact gehad met iemand die naar deze machine gaat kijken. :lol:
En heeft je kennis hem gekocht?
Hij is in ieder geval al verkocht.
Gebruikersavatar
Kars-cnc
Donateur
Berichten: 1764
Lid geworden op: 07 okt 2015 05:33
Locatie: Heerde (Gelderland)

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door Kars-cnc »

benkr schreef: 06 dec 2021 21:44 Een heel mooi voorbeeld hiervan vind ik de hint van hfjbuis in het kader van afsteken, hij laat de spindel de andere kant op draaien en draait de beitel ook om, dat had ik moeten weten toen ik het Emcootje nog had.
Niet nodig, een 25mm stalen as steek ik gewoon af op de normale manier 8)

Wel is het zo dat de topslede er standaard niet op staat. Daarvoor in de plaats gebruik ik een stuk gietijzer van dezelfde hoogte en dat scheelt aanmerkelijk. De topslede pak ik alleen bij taps draaiwerk. Ik hoop de Emco nog eens te CNC-en, dan is ook dat verleden tijd.

Topslede 2 staalblok.jpg

[Edit] Excuses voor de topic vervuiling, ik zal verder m'n mond houden :|
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
assink
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 mar 2009 09:06
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door assink »

benkr schreef: 06 dec 2021 22:52
assink schreef: 06 dec 2021 17:19 Ik speel vals, heb vandaag contact gehad met iemand die naar deze machine gaat kijken. :lol:
En heeft je kennis hem gekocht?
Hij is in ieder geval al verkocht.
Is geen kennis, maar die vroeg informatie over deze bank op een feestboek groepje.
Heeft 'm inderdaad gekocht voor 1200 euro.
hfjbuis
Donateur
Berichten: 3079
Lid geworden op: 13 feb 2017 00:26
Locatie: Hoensbroek

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door hfjbuis »

Kars-cnc schreef: 06 dec 2021 23:07
benkr schreef: 06 dec 2021 21:44 Een heel mooi voorbeeld hiervan vind ik de hint van hfjbuis in het kader van afsteken, hij laat de spindel de andere kant op draaien en draait de beitel ook om, dat had ik moeten weten toen ik het Emcootje nog had.
Niet nodig, een 25mm stalen as steek ik gewoon af op de normale manier 8)

Wel is het zo dat de topslede er standaard niet op staat. Daarvoor in de plaats gebruik ik een stuk gietijzer van dezelfde hoogte en dat scheelt aanmerkelijk. De topslede pak ik alleen bij taps draaiwerk. Ik hoop de Emco nog eens te CNC-en, dan is ook dat verleden tijd.


Topslede 2 staalblok.jpg


[Edit] Excuses voor de topic vervuiling, ik zal verder m'n mond houden :|
Je wint heel wat aan stijfheid en dat is niet verkeerd. Als de bank niet CNC is, kun je nu dan alleen maar met de langsvoeding werken?
There are only 2 limits, the sky and your imagination
assink
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 mar 2009 09:06
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door assink »

dat zal inderdaad een heel pak schelen.
Zo'n soort "conversie" wil ik ook doen, hoewel ik ook een afsteekhouder kan plaatsen op de achterkant van de slede. Die houder staat dan op z'n kop en kan daar mee afsteken.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13496
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door Arie Kabaalstra »

assink schreef: 07 dec 2021 15:59 dat zal inderdaad een heel pak schelen.
Zo'n soort "conversie" wil ik ook doen, hoewel ik ook een afsteekhouder kan plaatsen op de achterkant van de slede. Die houder staat dan op z'n kop en kan daar mee afsteken.
Dat is iets wat ik vaker zie, zo krijg je een soort van "Gang-tooling" Toolpost of wisselaar aan de voorkant, en de steekbeitel achter.. onderdeeltje draaien.. afsteken.. volgende!
Gebruikersavatar
joopbos
Donateur
Berichten: 904
Lid geworden op: 12 mar 2008 19:34
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door joopbos »

Gebruikersavatar
Danny
Berichten: 717
Lid geworden op: 26 nov 2007 02:09
Locatie: Maldegem (België)

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door Danny »

benkr
Donateur
Berichten: 7775
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door benkr »

Ik kwam deze tegen op Marktplaats:

https://www.marktplaats.nl/v/doe-het-ze ... -draaibank

Lijkt me best een leuk bankje voor niet te veel geld.
xander janssen
Berichten: 600
Lid geworden op: 08 jan 2009 08:53
Locatie: België

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door xander janssen »

Danny schreef: 07 jan 2022 00:57 Af te werken zinkvonker:
https://www.2dehands.be/v/doe-het-zelf- ... zinkvonker
Het is dat mijn kelder vol staat. Machine staat blijkbaar in buurgemeente op Technische School.
Swake
Donateur
Berichten: 1686
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door Swake »

When it fits stop using the hammer.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13496
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door Arie Kabaalstra »

in Temse.. voor de "Hollanders" , da's niet ver over de grens, bij St Niklaas, net voorbij Antwerpen..
assink
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 mar 2009 09:06
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door assink »

Mooi dingetje, voor als iemand nog wat zoekt?
Eding cnc, volledige omkasting en jäger spindel. Prijs lijkt mij heel redelijk.
Lijkt op zo'n epoxy graniet frame?
https://www.marktplaats.nl/v/doe-het-ze ... esbank-cnc
Plaats reactie