Het interessante aanbiedingen topic

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Markus
Donateur
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 sep 2007 22:43
Locatie: Aduard, Groningen
Contacteer:

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door Markus »

Profi portaal CNC freesmachine dat wat werk nodig heeft

https://www.marktplaats.nl/a/doe-het-ze ... -deur.html

Greetz,

Markus
Gebruikersavatar
Swets
Berichten: 2661
Lid geworden op: 09 feb 2007 21:49
Locatie: krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door Swets »

https://www.lidl-shop.nl/p/parkside-doo ... p100317516

beetje lullig... :-) via een Facebook cnc groep kwam ik deze tegen voor 17.99 euro....

dus ik besteld.... en gisteren een paar lengtes hoeklijn 30x30x3 op maat staan slijpen... ,kortom best een fijn ding voor 18 euro....

dus ik dacht zal de link eens hier delen....

is hij nu opeens 69 euro.... :-)
http://www.arjan-swets.com (met cnc filmpjes)
Gebruikersavatar
Danny
Berichten: 717
Lid geworden op: 26 nov 2007 02:09
Locatie: Maldegem (België)

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door Danny »

Ik heb spijtig genoeg geen plaats voor dit ding:
https://www.aptint.com/nl/tweedehands-m ... 200mm_7215
Swake
Donateur
Berichten: 1686
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door Swake »

Wat is zo'n ouderwets broertje waard in euro's?
Ofte vanaf wanneer geef je daar te veel centen aan uit?
When it fits stop using the hammer.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Swake schreef: 12 jun 2021 18:22 Wat is zo'n ouderwets broertje waard in euro's?
Ofte vanaf wanneer geef je daar te veel centen aan uit?
Dat is het grote probleem bij oudere CNC machine's. Ik zie hier niet zo snel van welk jaar die machine is.
Sommige merken supporten niet eens meer hun eigen producten.
Je moet dan maar zien dat je alle schema's en extra documentatie boven water krijgt zodat je zelf nog iets kunt.
Schema's is bij 2ehands machines toch altijd al een probleem gevalletje. Zo ook b.v. de specifieke machine parameters enz.
Als er 1 pcb een storing heeft, kun je het voor de hele besturing soms wel vergeten. Zo ook met servo drives enz.
Je moet dus een echte liefhebber zijn en er niet tegenop zien er aan te sleutelen, zo nodig komplete delen te vervangen / vernieuwen met ander spul. Wat dan weer een uitdaging is hoe pas ik het in het geheel in, of je moet motoren, servo drives en besturing kompleet vervangen, en ook nog een stuk plc er bij.

Ik heb laatst op een veiling op een oude CNC machine geboden, samen met een bevriend bedrijf, met in ons achterhoofd misschien krijgen we de boel aan de praat, anders slopen en spareparts gebruiken. Helaas (of gelukkig) werd ik 3 dubbel overboden, was misschien toch een te wild idee waar we allebei eigenlijk geen tijd voor hadden.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13373
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door Arie Kabaalstra »

Swake schreef: 12 jun 2021 18:22 Wat is zo'n ouderwets broertje waard in euro's?
Ofte vanaf wanneer geef je daar te veel centen aan uit?
Als je even contact op neemt.. dan weet je wat ze er in elk geval voor willen hebben..

Oudere machines.. ja.. da's altijd lastig met documentatie.. ben ik zelf ook achter.. gelukkig heb ik van mijn Brother HS-100 uitgebreide documentatie (tot en met de schema's aan toe), en ook van de EMCOturn 120 heb ik heel veel documentatie, en goede ondersteuning van THO de Ridder.. er werkt daar iemand die van die oudere EMCO's echt alles uit zijn hoofd weet..
Nadat ik alle parameters aan de hand van een door hem gemailde lijst weer ingevuld had.. wilde mijn ATC niet draaien.. even gebeld.. en 't antwoord was simpel : Menu EDIT, ingeven "MONITOR" Parameter zoveel moet die waarde hebben.. want jij hebt een MkII met EMCO wisselaar, en waarde zus of zo is voor een Sauter wisselaar die 2 kanten op kan.

Zo'n Brothertje?.. ik heb eens contact gehad met VALK machines in Lemmer die een dergelijke machine had staan, vroeg ie 15.000,- voor.. heb ik er nog even niet voor over.. zou ik er een willen hebben?.. JA!.. natuurlijk.. :)
VDFman
Donateur
Berichten: 139
Lid geworden op: 27 mar 2011 18:23

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door VDFman »

Bij een klant van mij is een bijna gelijke machine weggegaan met Fanuc besturing, bj 1991, parameters kwijt, probleem met toolwissel. Is gegaan voor 1500,- euro. Staat nu in een ander werrelddeel.
remon_v
Berichten: 691
Lid geworden op: 26 mei 2020 11:28
Locatie: Breda

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door remon_v »

Gebruikersavatar
Kars-cnc
Donateur
Berichten: 1750
Lid geworden op: 07 okt 2015 05:33
Locatie: Heerde (Gelderland)

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door Kars-cnc »

De beste man die deze foto's gemaakt heeft weet blijkbaar niet wat de voor of de achterkant van een draaibank is :lol:
benkr
Donateur
Berichten: 7731
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door benkr »

Ja, het valt wel op dat er niet één foto is van de essentiële delen van dit draaibankje, geen foto van de voorkant van de slede, en geen foto van de tandwielkast, geen idee dus of er wisselwielen bij zitten, op zitten en of het ding wel compleet is.
Ik ben wel benieuwd voor welke prijs dit ding weggaat, ik denk dat je daar nog versteld van gaat staan.

Ik heb de mijne voor 1200 Euro verkocht, maar daar zaten dan wel een hoop extra dingen voor bij, drieklauw, vierklauw, 1,2 kW servomotor, wisselwielenset, DRO op beide assen, boorkop en een stevige en stabiele kar waar de draaibank op stond.
Ook had ik de week voordat ik hem verkocht de splitmoer van de langsvoeding nog vervangen door een originele nieuw moer.
remon_v
Berichten: 691
Lid geworden op: 26 mei 2020 11:28
Locatie: Breda

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door remon_v »

Gebruikersavatar
buitermark
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 jun 2007 20:46
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door buitermark »

Waarschuwing voor deze MACH3 WHBO4B-6 Pendant, waar vast ook andere cnczone.nl mensen op af komen....

https://link.marktplaats.nl/m1709712921

Deze verkoopster is een BEDRIEGER!

Je krijgt ABSOLUUT niets, en je bent je geld KWIJT

Ben er helaas zelf ingetuind, en bezig met aangifte marktplaats, politie, melding landelijk meldpunt internet oplichting etc. etc.

Jullie zijn hierbij gewaarschuwd voor deze persoon
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Waardeloos.
Nu zou ik een advertentie waarbij ze geen foto van het aangeboden product tonen al niet serieus vinden.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
buitermark
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 jun 2007 20:46
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door buitermark »

hugo stoutjesdijk schreef: 17 jun 2021 10:34 Nu zou ik een advertentie waarbij ze geen foto van het aangeboden product tonen al niet serieus vinden.
Heb je helemaal gelijk in... leermomentje voor een volgende keer...

Advertentie is overigens ondertussen keurig door Marktplaats verwijderd...
Plaats reactie