Het interessante aanbiedingen topic

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
bartL
Berichten: 1154
Lid geworden op: 15 jan 2008 07:14
Locatie: Zuid hollandsche eilanden

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door bartL »

Arie Kabaalstra schreef: 31 mar 2021 18:24 Precies.. en als ik dan toch geen AI kon vinden.. doe me dan maar een schaublin :lol:


Of een Weiler, Cincinnatie, Elliott, Colchester, Hardinge.... hele poos niks.... HBM
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door benkr »

Arie Kabaalstra schreef: 31 mar 2021 18:24
bartL schreef: 31 mar 2021 18:14 Nou als ik moest kiezen tussen een AI of een HBM wist ik het wel.... je hebt de goeie keuze gemaakt!
Precies.. en als ik dan toch geen AI kon vinden.. doe me dan maar een schaublin :lol:
Ik had dit model bijna gekocht maar iemand was me net voor, ik heb hem hier nog genoemd, die was 1000 Euro en was in perfecte staat.
Ik was best gecharmeerd van dat bankje, voor mij precies de juiste maat en zo.
Hoe die AI gaat bevallen is afwachten, ik vaar wat dat betreft volledig blind op jullie advies.
Ik heb al wel een DRO in bestelling staan, die had ik op het Emcootje ook en die wil ik beslist niet meer missen.
Er gaat ook nog een servomotor op komen, maar die kan ik pas bepalen als ik de draaibank thuis heb, wordt denk ik toch passen en meten.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13370
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door Arie Kabaalstra »

bartL schreef: 31 mar 2021 18:31
Arie Kabaalstra schreef: 31 mar 2021 18:24 Precies.. en als ik dan toch geen AI kon vinden.. doe me dan maar een schaublin :lol:


Of een Weiler, Cincinnatie, Elliott, Colchester, Hardinge.... hele poos niks.... HBM
EMCO, Gazaneuve, Pinacho.. Waarom denk je dat ik 2 Emco's in de werkplaats heb?..
Aftersales.. da's ook weer een dingetje.. ik heb de EMCOturn 120 niet gekocht bij de Importeur (de Ridder), maar.. ik heb van hen wel technische ondersteuning gehad om de machine weer aan de pruttel te krijgen, kreeg manuals in PDF vorm, Parameter lijsten, you name it.. ze hebben nog geen cent aan me verdiend.. maar ik weet wel waar ik ga shoppen als ik een nieuwe machine ga kopen..
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door benkr »

Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13370
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door Arie Kabaalstra »

Als je die spindel wilt hebben.. zou ik eerder geneigd zijn om contact op te nemen met Paul of Vincent Hop...
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door Kjelt »

Het is de vraag of die het nog doet en hoeveel uren die gedraaid heeft.
Garantie is nul bij een veiling en testen is er ook niet bij.
motormuis
Berichten: 836
Lid geworden op: 17 apr 2018 19:33
Locatie: Swalmen

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door motormuis »

hfjbuis
Donateur
Berichten: 3056
Lid geworden op: 13 feb 2017 00:26
Locatie: Hoensbroek

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door hfjbuis »

Ik heb dit (oude) model en zou voor het nieuwe model gaan met camlock opname, stabielere toolpost (ik heb de mijne aangepast), snelwisselhouder (ik heb een eigen systeem gemaakt), meedraaiend center (zat bij mij er niet bij) , een stop op de carriage (zat er bij mij niet bij) ( en makkelijk instelbare gibs voor het instellen van de speling (ik heb nog een aantal schroefjes die je appart moet instellen).
https://www.hbm-machines.com/producten/ ... k-compleet
Swake
Donateur
Berichten: 1686
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door Swake »

Slijpmachine, oud ding, ziet er redelijk veelzijdig uit.
https://www.2dehands.be/a/doe-het-zelf- ... ousPage=lr
When it fits stop using the hammer.
Caesar
Berichten: 382
Lid geworden op: 30 sep 2014 13:26

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door Caesar »

Arie Kabaalstra schreef: 31 mar 2021 23:09 Als je die spindel wilt hebben.. zou ik eerder geneigd zijn om contact op te nemen met Paul of Vincent Hop...
Wie zijn dat en wat voor spindel hebben zij te koop dan? Ik zit met een schuin ook te kijken naar zo'n spindel voor een toekomstig projectje, en heb al e.e.a. bekeken op ali, maar meer adressen en binnen NL en Europe verdient altijd de voorkeur.
motormuis
Berichten: 836
Lid geworden op: 17 apr 2018 19:33
Locatie: Swalmen

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door motormuis »

https://hopmachines.nl/
dit zijn Paul en Vincent Hop
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13370
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door Arie Kabaalstra »

Caesar schreef: 09 apr 2021 20:06
Arie Kabaalstra schreef: 31 mar 2021 23:09 Als je die spindel wilt hebben.. zou ik eerder geneigd zijn om contact op te nemen met Paul of Vincent Hop...
Wie zijn dat en wat voor spindel hebben zij te koop dan? Ik zit met een schuin ook te kijken naar zo'n spindel voor een toekomstig projectje, en heb al e.e.a. bekeken op ali, maar meer adressen en binnen NL en Europe verdient altijd de voorkeur.
Paul en Vincent zijn de eigenaars van Hop Machines in Ledeacker.
Ik ken ze al langere tijd, ze hebben in het verleden Roelofs Racing Service overgenomen, en zodoende kwam ik ze op de Circuits tegen ergens in de late jaren 90 van de vorige eeuw..
Swake
Donateur
Berichten: 1686
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door Swake »

Emco 5 CNC
Reeds omgebouwd naar LinuxCNC zo te lezen. Persoon vraagt er 1750€ van.
https://www.2dehands.be/a/doe-het-zelf- ... ousPage=lr
When it fits stop using the hammer.
Tolp2
Donateur
Berichten: 476
Lid geworden op: 28 nov 2015 10:06
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door Tolp2 »

Swake schreef: 17 apr 2021 19:43 Emco 5 CNC

...
Mis alleen wel de ATC op dit modelletje. Verder wel interessant hoe hij het heeft opgelost met de controle-kast. Met zo'n losse computer er naast wel jammer dat niet gekozen is voor een geïntegreerde oplossing. Hou graag mijn ogen op het beeldscherm en werkstuk. Prijs is zonder ATC redelijk aan de stevige kant naar mijn mening.
Assumptions are the mother of all $%^& ups.
Twee keer meten is zeker weten, als je weet wat je meet...
Plaats reactie