Het interessante aanbiedingen topic

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Leeuwinga
Berichten: 2977
Lid geworden op: 29 apr 2007 15:00
Locatie: Roden
Contacteer:

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door Leeuwinga »

De kosten voor cnc zijn een beetje afhankelijk welk controller systeem je gaat nemen

Deskcnc
USBcnc
of Mach3.
De voordeligste is Mach3.

Maar reken maar op iets van gemiddeld E1000- E1200,00
Gebruikersavatar
Mcgyver
Berichten: 4048
Lid geworden op: 08 jun 2007 17:45
Locatie: Ridderkerk

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door Mcgyver »

Kan er niet contant betaald worden?? vaag
Heb een half jaar geleden nog een machine contant gekocht daar..

Je kan altijd pinnen... dat kan in belgie toch ook?

en een stukje rijden tja.. dat moet je er voor over hebben...

Maar goed het hoeft niet voor iedereen interessant te zijn... mij sprak het aan.. alhoewel ik er op dit moment geen ruimte voor heb...
Zoals het freesje thuis freest, freest het nergens...
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13373
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door Arie Kabaalstra »

dat er niet contant afgerekend kan worden door kopers uit het buitenland heeft geloof ik een administratieve reden.. iets met BTW geloof ik..

aan de andere kant.. als je 't geld overmaakt, en dan het machien gaat ophalen, hoef je ook niet met een "tiet geld" over straat ( al is de A16 redelijk veilig.. :lol: )

vanuit Gent is het wel een stukkie rijden ja.. voor mij is het 10 minuutjes fietsen, maar ik krijg dat ding niet tussen mijn snelbinders.. :mrgreen:
kenwaldek
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 jan 2009 22:09

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door kenwaldek »

heb vandaag een mail ontvangen van buitelaar heb een offerte aangevraagd met verzending in ;)
je kan inderdaad niet meer contant betalen door administratieve redenen. een hele papier rompeslomp komt erook bij
zelfs een bankcheque willen ze niet? enkel overschrijving... let wel enkel voor buitenlandse kopers belgie dus

als het wat meevalt kwa prijs neem ik hem, dan nog een offerte laten opstellen bij damencnc voor een besturingskast met usbcnc

alvast bedankt voor jullie hulp alsook prive pb voor het snelle antwoordt
Jensorie
Berichten: 731
Lid geworden op: 27 aug 2008 22:44

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door Jensorie »

Arie Kabaalstra schreef: maar ik krijg dat ding niet tussen mijn snelbinders.. :mrgreen:
is geen reden...
Afbeelding

:mrgreen:
kenwaldek
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 jan 2009 22:09

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door kenwaldek »

heb even contact gehad met buitelaar aan de telefoon, der zitten geen eindschakelaars op en geen besturingskast.
de prijs valt reuze mee alhoewel dat ik wat aan het twijfelen ben over de kleine tafel.
als je nog eens een besturingskast met vb usbcnc dan nog iso 30 toolholder en nog wat andere grut komt je toch al aan een aardige som voor zo'n klein werkoppervlakte.
Gebruikersavatar
Mcgyver
Berichten: 4048
Lid geworden op: 08 jun 2007 17:45
Locatie: Ridderkerk

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door Mcgyver »

Tja centen moeten rollen...zeker voor de hobby :mrgreen:

De machine is opzich klaar natuurlijk... en als je alles bij elkaar opteld zal je om en nabij het zelfde bedrag uit komen als je zelf een nieuwe machine ombouwd...

Ga ik effe uit van de BF 30 ook met iso 30...., daar moet je motoren, omloopspillen, lagers alu enz voor aanschaffen...

Maar goed het is afwegen wat je wilt... ik denk dat er inmiddels al genoeg over is gezegd.... ;-)
Zoals het freesje thuis freest, freest het nergens...
Leeuwinga
Berichten: 2977
Lid geworden op: 29 apr 2007 15:00
Locatie: Roden
Contacteer:

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door Leeuwinga »

Kijk nog eens op de site van http://www.cnc-steuerung.com
Zie je wat ze daar voor zo,n machine vragen......
Ik denk dat buitelaar echt een goede aanbieding doet
met deze machine, inderdaad is hiermee ook alles
gezegd.
Cees
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13373
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door Arie Kabaalstra »

dat kun je wel stellen ja.. daar rekenen ze ruim 6700,- voor de machine met besturing.. maar wat voor een besturing dat is?.. veelal is dan de besturing niet al te veel soeps.. en kun je beter een "kale"machine kopen en daar naar eigen smaak en budget USBCNC of Mach aanknupp'n.. of als't echt goeikoop moet, ZeusCNC :lol:

Edit: die Toko levert em dus met Mach... even verder lezen Kabaalstra.. :oops:

overigens.. volgens die site heeft de machine een Y-slag van 150, en niet de 120 die bij Buitelaar op de Site staat.. ik ga er maar vanuit dat 't een typfoutje is van Herman.. 120mm leek me al wat kort..
Gebruikersavatar
Stephan
Berichten: 275
Lid geworden op: 09 okt 2009 15:17
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door Stephan »

Gisteren ben ik bij Overmars machine handel in Warder geweest en daar staan twee EMCO CNC machines, een cncfrees machine (volgens mij met wisselaar) en een cnc draaimachine met turret.

Mijn indruk is geinig voor weinig, voor de prijs moet je zelf maar even bellen of gaan kijken.

Stephan
vip1980
Berichten: 500
Lid geworden op: 24 okt 2007 10:12
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door vip1980 »

Misschien is dit wat .....http://link.marktplaats.nl/318853883 compleet met Mach 3

Ziet eruit als een BF16
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13373
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door Arie Kabaalstra »

't is een HBM in elk geval..kijk maar eens goed naar de plaatjes.. :lol:
vip1980
Berichten: 500
Lid geworden op: 24 okt 2007 10:12
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door vip1980 »

Arie Kabaalstra schreef:'t is een HBM in elk geval

das een ding wat zeker is ......denk zelf dat het een BF20 is als je goed kijkt dan zie je de 20....
Gebruikersavatar
Mcgyver
Berichten: 4048
Lid geworden op: 08 jun 2007 17:45
Locatie: Ridderkerk

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door Mcgyver »

Hmm is in elk gewal een beetje knullig omgebouwd...

Die behuizing voor de motor van de x-as staat raar omhoog... zal wellicht zijn gedaan om meer spanning op de snaar te brengen...... en de bedrading die van de motoren afkomt... daar is geen afgeschermde kabel voor gebruikt en slordig met kroonsteentjes aan elkaar geknoopt... ben eigenlijk wel benieuwd hoe de besturings kast eruit ziet... ;-) de plaatjesop MP zeggen mijns inziens weinig goeds... met die kale kroonsteentjes kan je wachten op kortsluiting als je met koelwater en metaal aan het werk gaat... ;-)

Als er ook geen kogelomloop spillen zijn gebruikt dan vind ik het eigenlijk een beetje veel geld voor zo'n bankje..
word namelijk nergens vermeld .
Maar goed daarentegen zit er wel weer een pc-tje bij...en volgens zeggen een hoop accesoires
Zoals het freesje thuis freest, freest het nergens...
Plaats reactie