Het Grote You Tube Topic

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
benkr
Donateur
Berichten: 7731
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door benkr »

DaBit schreef: 25 sep 2021 11:00 En dan maar heel hard bidden dat je niet een klant treft die eigenlijk niet weet wat-ie wil hebben omdat de ideeen door onervarenheid met de materie niet kloppen. :mrgreen:
Ik heb eigenlijk nooit anders meegemaakt, dat kwam vooral doordat er geen direct contact was met de eindgebruiker / behoefte steller, alles moest via een zgn. projectofficier, en als hij het verkeerd had begrepen, wat eigenlijk altijd zo was, kreeg de "klant" daardoor een verkeerd product wat ook nog eens veel te duur was omdat die project officier niet wist wat voor eisen hij moest stellen en daarom maar zijn hele kast met normen en en voorschriften had opgeschreven als eisen waaraan voldaan moest worden. Zo was b.v. de Mil-Std 801 en 462/463 heel populair, maar die zijn eigenlijk alleen maar een kapstok waaruit je dan de juiste artikelen moet kiezen die voor jouw applicatie van toepassing zijn.

Ik ben ooit naar Israël geweest om daar testen die volgens de Mil-Std 462/3 werden uitgevoerd goed te keuren als de testen volgens het testplan goed waren verlopen. Dat testplan was vooraf door de Israëliërs op onze kosten opgesteld en door onze projectofficier goedgekeurd. Toen ik daar was hadden zij besloten om een bepaalde test toch anders uit te voeren omdat de omschreven testmethode niet uitvoerbaar was. Ik heb ze toen moeten uitleggen dat wij juist om dit te voorkomen heel veel geld hadden betaald om een wel uitvoerbaar testplan te maken, en dat het nu echt hun probleem was. Dat gebeuren heeft later natuurlijk nog een stevig staartje gehad, maar dit soort dingen vind/vond ik altijd leuk om tegen te komen en dan te zien hoe men zich dan in allerlei kronkels draait om toch een goedkeuring te krijgen.
Gebruikersavatar
Markus
Donateur
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 sep 2007 22:43
Locatie: Aduard, Groningen
Contacteer:

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door Markus »

Erg handig



Greezt,

Markus
Gebruikersavatar
carlo
Berichten: 380
Lid geworden op: 04 okt 2009 12:33
Locatie: Diepenbeek België
Contacteer:

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door carlo »

voor inspiratie

mvg
carlo
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door hugo stoutjesdijk »

https://youtu.be/VfcgfUcERrc
hier kan ik verder geen commentaar bij verzinnen, alleen de opmerking op 14:11 zegt genoeg naar mijn idee. :lol:
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13373
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door Arie Kabaalstra »

Vianney Halter.. ja... die jongens kunnen wat..
Die presentator van dat filmpje.. die ben ik ook wel tegengekomen op beurzen.. "pretbek" en Gek op alles wat met horloges te maken heeft..
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 5985
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door Sven »

350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Arie Kabaalstra schreef: 30 sep 2021 19:14 Die presentator van dat filmpje.. die ben ik ook wel tegengekomen op beurzen.. "pretbek" en Gek op alles wat met horloges te maken heeft..
Leuk, wanneer komt ie bij jouw een filmpje maken?
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Arie Kabaalstra schreef: 30 sep 2021 19:14 Vianney Halter.. ja... die jongens kunnen wat..
voor $972.000 .......
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11017
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door DaBit »

Voor dat geld koop je ook bijna (nouja..) een Koenigsegg Gemera. Zit ook leuke techniek in, zoals een 3-cylinder 2-liter motortje van 70kg dat 600pk produceert. Naast meerdere turbos sturen ze daarvoor de kleppen met een kabouter open en dicht in plaats van met een nokkenas, en da's best bijzonder.

Uiteraard heb je dan ook weer handige hobbyisten die dat ook doen:
https://www.youtube.com/watch?v=E9KJ_f7 ... esleyKagan
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door hugo stoutjesdijk »

DaBit schreef: 02 okt 2021 10:56 Voor dat geld koop je ook bijna (nouja..) een Koenigsegg Gemera.
En dan zijn er waarschijnlijk ook nog mensen die met zo'n horloge om, in die auto rijden. :lol:

Maar onder de streep is techniek gewoon hartstikke leuk, en allemaal op z'n eigen manier vaak best bijzonder of knap.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13373
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door Arie Kabaalstra »

hugo stoutjesdijk schreef: 01 okt 2021 20:38 voor $972.000 ......
Details... :lol:

Marc-André ging ook even langs bij Zenith.. een Tourbillon, of zelfs een 2 of 3 assig Tourbillon is mooi, maar wat nou als je , net als bij een scheepschronometer de balans juist zo monteert dat ie altijd in dezelfde positie blijft?..



Zo dus..., en ik heb me een hele tijd afgevraagd hoe ze dat voor elkaar gekregen hebben.. maar de oplossing bleek (qua concept dan) vrij eenvoudig..
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Maar als je van uitdagingen houd, en iemand anders heeft al een patent op de cardanische ophanging, ga je iets nieuws verzinnen.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door Kjelt »

hugo stoutjesdijk schreef: 02 okt 2021 14:25 Maar als je van uitdagingen houd, en iemand anders heeft al een patent op de cardanische ophanging, ga je iets nieuws verzinnen.
En dat terwijl je met de huidige elektronica toch echt geen tandwieltje meer nodig hebt om de juiste tijd weer te geven :mrgreen:
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Kjelt schreef: 02 okt 2021 17:36
hugo stoutjesdijk schreef: 02 okt 2021 14:25 Maar als je van uitdagingen houd, en iemand anders heeft al een patent op de cardanische ophanging, ga je iets nieuws verzinnen.
En dat terwijl je met de huidige elektronica toch echt geen tandwieltje meer nodig hebt om de juiste tijd weer te geven :mrgreen:
Had iemand het over tijd weergeven ? Dat heeft hier toch niets meer mee van doen. :mrgreen:
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Plaats reactie