Meten op Sub micron niveau met een laser rangefinder op basis van goedkope laser diodes
Ben blijft mij ook verbazen met wat voor "knutselprojecten" hij elke keer aan komt zetten, een paar opvallende van de afgelopen paar jaar:
(AL deze dingen zijn zelfbouw!)
- Waterjet cutter
- Scanning Electron Microscope (SEM)
- YBCO Superconductor
- Plasma Cleaner
- PVD setup tbv de SEM
En vele kleine projectjes/proof of concept dingen zoals deze laser diode rangefinder, Photocromic lenses (lenzen die op basis van omgeving
donkerder worden), "koelkast" die koelt op basis van elastiekken en zo nog veel meer.
Opwarmertje voor morgen, hoewel ik niet denk dat we ergens in Nederland iets te zien krijgen dat hier in de buurt komt. Dit is de jaarlijkse vuurwerkshow van de NTN Bearing/automation fabrikant, de jaarlijkse winst met stijl de lucht in knallen
Yep, de japanners exporteren het spul helaas niet. Je kan het dus alleen zien als je daadwerkelijk naar japan toe gaat. Ik vind vooral de combinatie van effecten in 1 shell erg indrukwekkend. (zoals bijvoorbeeld die op 1:40 in die video)
En de combinatie van kleuren, hier in nederland hebben we zilver rood en groen, als je geluk hebt ook nog wat blauw. daar in tegenstelling:
Achja, ik heb net weer 14,99 uitgegeven aan dat spul. Da's dan 3x plofknalsizzle en het is weer klaar. En de kinders weer gelukkig hoop ik. Is in ieder geval goedkoper dan m'n quadje die vorige week veranderde in een vuurbal of een grotere VHM frees die al vonkend en vlammend ten onder gaat.
Veel van die vuurwerkkleuren mogen hier gewoon niet. Koperzouten om de boel te kleuren mogen volgens mij al niet, en zo zijn er nog wel meer minder mileuvriendelijke stofjes die niet mogen.