een vraag aan de electro-boys

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13496
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: een vraag aan de electro-boys

Bericht door Arie Kabaalstra »

dás wel een mooie link.. net even een mailtje gestuurd, eens kijken wat ze voor me kunnen betekenen..
hbliek
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 nov 2007 21:16
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer:

Re: een vraag aan de electro-boys

Bericht door hbliek »

Floppy schreef:Wat is de diameter van die braided hose?
Misschien kan je dunne afgeschermde kabel gebruiken?
Als je daar de isolatie afstript heb je vaak een mooie braided afschermmantel. Ik zal een zoeken of ik wat kan vinden.

Sorry, ik antwoord te snel zag al staan dat het 0.6mm moet zijn.
Beetje late reactie, maar bijvoorbeeld met zoiets:
Afbeelding
Coaxkabel met een buitendiameter van 1.17mm. Moet ontdaan van de buitenmantel toch aardig in de richting komen.

http://nl.farnell.com/jsp/Cable/Coaxial ... ku=3855296
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: een vraag aan de electro-boys

Bericht door audiomanics »

Er bestaat heel dun coaxiaal kabel, wordt vaak gebruikt in hoogfrequent-toepassingen, zoals telefoon's en radar-apparatuur.. de diameter daarvan is, met isolatie ca 1,3mm. als je de isolatie er af trekt en de binnengeleider er ook uit trekt en dan de afscherming goed aantrekt en een beetje rolt houdt je ca 0,6 mm over... Ik had nog een stukje van 4cm liggen om het even voor je na te meten (uit een heel oud mobieltje)
mooi verzilverd remleidinkje ...

:oops: vorige post niet gezien net... nou dat kabel bedoel ik ongeveer.

Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
rik

Re: een vraag aan de electro-boys

Bericht door rik »

hi , ari is je probleem nog actueel ? in lang vervlogen tijden toen mn zussen nog school gingen hadden ze daar zo'n periode dat de huisvlijt deden ,,je weet wel breien , naaien enz ik weet nog dat ze toen met een houte paddestoel
met een gat in en dan boven rond dat gat daar zaten staafjes ,,en toen ze met een haaknaald een tijdje bezig waren kwam daar onder dieje paddestoel een gebreide slang uit , het onderst deel van de paddestoel diende om het geheel in de hand vast te houden Ik weet nog dat het eigelijk best snel ging en met een dunne rvs draad of meerdere tegelijk moet het zeker kunnen,,,vraag eens aan je vrouw mischien kent zij deze manier wel , zo'n ding kan je op een draaibankje makkelijk zelf maken en de diameter is dan het gat overlangs , in jou geval zo'n 6 mm
maar ik zou meer nemen want je kan dat als je de slang rekt hem zo dun make als je nodig hebt
groetjes rik
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13496
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: een vraag aan de electro-boys

Bericht door Arie Kabaalstra »

een punnik-klos noemen we zo'n paddestoel, alleen krijg je daar inderdaad een gebreide, en dus geen gevlochten streng mee.. 't maken is't probleem niet.. dat kan zelfs met de hand, maar ik heb er al een machine voor bedacht.. ik moet em alleen nog uit-engineeren.. en dan " even bouwen " .. 't gaat me voornamelijk om 0.05-0.02 mm koperdraad, liefst vertind..
Plaats reactie