Ook maar even voorstellen!

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Kefding

Ook maar even voorstellen!

Bericht door Kefding »

Hallo dan!

Ik ben Kevin, 24 jaar, en ik las al regelmatig mee op dit forum. Ik dacht 'laat ik me maar eens registreren', dus bij deze!

Ik ben sinds anderhalf jaar in dienst bij een kunststofbewerkingsbedrijf in Almelo (in het Schoone Twenthe) als CNC-frezer. Ik heb een technische ICT opleiding achter de rug, maar aangezien hier destijds weinig werk in te vinden was heb ik gesolliciteerd naar deze functie, omdat ik een beetje CAD/CAM heb gehad op mijn opleiding. Ik wist wat XYZ was en een beetje kennis met AutoCad opgedaan, maar eigenlijk met weinig kennis begonnen.

Al doende ben ik bezig met het vak te leren. Ik ben begonnen als 'knoppen drukker', maar in mijn vrije tijd heb ik een beetje rondgeneusd in de handleiding van de machines waarmee ik werk, en een beetje met simulators geknoeid. Nu, anderhalf jaar na dato, kan in in principe zelfstandig van een blok kunststof en een tekening een product programmeren en maken.

Ik maak vooral machineonderdelen die worden toegepast in de medische, industrieële en luchtvaart -sectoren. Ik werk voornamelijk met een Heidenhain besturing (op een Bridgeport), hoewel ik ook bezig ben met Fanuc leren, en omgaan met Mastercam.

Ik hoop hier wat dingen bij te leren; ik ben nog lang geen vakman dus veel bijdragen aan discussies kan ik denk ik niet, maarja ...

Groeten!
Plaats reactie