Perslucht slang koppelingen

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
lelieveld
Berichten: 1687
Lid geworden op: 17 mei 2009 00:10
Locatie: Oudenbosch
Contacteer:

Re: Perslucht slang koppelingen

Bericht door lelieveld »

De Bonus die de handelaar krijgt van Orion aan het eind van het jaar , Als hij zijn doelstelling haalt ! is veel hoger dan van die euro koppelingen ( een leuke skievakantie bv.)
Daarom verkoopt hij liever Orion ;-)
Zo werkt het toch overal
Spreiding van Kennis Macht en Kapitaal
snader
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 jan 2010 21:30
Locatie: venlo-blerick

Re: Perslucht slang koppelingen

Bericht door snader »

ik gebruik overal euro koppelingen, omdat een grote winkel in het zuiden des lands deze koppelingen goedkoop in het assortiment heeft!
rkr
Donateur
Berichten: 745
Lid geworden op: 08 jul 2007 21:20
Locatie: wieringerwaard
Contacteer:

Re: Perslucht slang koppelingen

Bericht door rkr »

ik geloof niet dat de aantallen die ze verkopen genoeg zijn om een ski vakantie van weg te kunnen geven


maar los daarvan... heeft iemand een gegronde technische reden waarom euro of juist orion beter zou zijn?
Gebruikersavatar
Mcgyver
Berichten: 4050
Lid geworden op: 08 jun 2007 17:45
Locatie: Ridderkerk

Re: Perslucht slang koppelingen

Bericht door Mcgyver »

volgens mij heeft de euro een grotere diameter inwendig.. dus een grotere luchtflow is mogelijk.. maar is dit belangrijk voor hobby gebruik?

voor de rest is het bijna gelijk in systeem alleen andere maten... nik zou gewoon nemen waar je het makkelijkst aan kunt komen...
Zoals het freesje thuis freest, freest het nergens...
dwarrel
Berichten: 31
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:41

Re: Perslucht slang koppelingen

Bericht door dwarrel »

Ik kan het verschil wel merken tussen euro en orion.
Bij een slagmoersleutel kun je merken dat euro minder weerstand geeft (geen wereld verschil, maar alle beetjes helpen) en bij het stralen ook.
Het straalpistool heb ik nu rechtstreeks op de luchtleiding zonder koppelingen er tussen, dat scheelt behoorlijk.
Linki
Berichten: 679
Lid geworden op: 22 dec 2009 13:20
Contacteer:

Re: Perslucht slang koppelingen

Bericht door Linki »

Ik ben ook overgestapt van Orion naar Euro koppelingen, en wat blijkt ????? In de female Euro koppelingen die ik gekocht heb passen zonder lekken ook de Orion male koppelingen.
p.s. Bij gebruik van een slagmoersleutel of luchthamer maakt het diameter verschil wel degelijk wat uit.
Gebruikersavatar
Mcgyver
Berichten: 4050
Lid geworden op: 08 jun 2007 17:45
Locatie: Ridderkerk

Re: Perslucht slang koppelingen

Bericht door Mcgyver »

hahah ja de diameter maakt ook wat uit ;-) zeker met een slagmoer sleutel.. maar hoeveelcnc hobbyisten maken met een cnc hobby maken gebruik van een slagmoer sleutel.. ;-) ik doeld emeer op een tacker . beetje perslucht bij de frees etc... dan maakt het niet uit .. voor apparaten die veel lucht gebruiken... wat beter is is en grotere diameter.. die heeft de euro.. op mn werk maken we gebruik van koppelingen van atlas copco... is weer iets groter als de euro.. en ja dat merk je ook ;-)
Zoals het freesje thuis freest, freest het nergens...
rkr
Donateur
Berichten: 745
Lid geworden op: 08 jul 2007 21:20
Locatie: wieringerwaard
Contacteer:

Re: Perslucht slang koppelingen

Bericht door rkr »

op werk hebben we ook andere koppelingen, maar dat moet ook wel bij een 1 1/2" slang ohja.. en de compressor doet 5 M3 /minuut ipv 17 L /minuut die mijn fluisterstille compressor thuis doet


hier even gemeten
alle orions hebben 6 mm aan de mannelijke koppeling
euro heeft 6 en 7 mm aan binnendiameter.... dus niet altijd groter
keesfrees
Berichten: 3112
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen

Re: Perslucht slang koppelingen

Bericht door keesfrees »

voor mij is belangrijkste dat ze niet lekken
dus welk type zouden de ervaringsdeskundige hier adviseren
bvd
michel pet
Berichten: 1230
Lid geworden op: 18 jan 2012 22:43
Locatie: bovenkarspel
Contacteer:

Re: Perslucht slang koppelingen

Bericht door michel pet »

ze lekken alle maal zet maar een volle tank aan de slang en die is leeg de volgende dag.
led niet op me taal ben woordt blind . hulp op afstand via skype michel.pet
Roetsj
Berichten: 199
Lid geworden op: 24 jul 2009 11:41

Re: Perslucht slang koppelingen

Bericht door Roetsj »

Die dure koppelingen maken idd weinig herrie als ze loskomen. Ik heb ze nooit gehad in de werkplaats eerlijk gezegd, maar ik geloof dat je ze niet direct aansluit op bijv. de schuurmachine of luchthamer. Er moet dan een rubber slang tussen en zo blijven ze heel. Ik heb slang en koppelingen van de bouwmarkt/ merk "Michelin" en ze lekken gegarandeerd nooit. Het is nu donker anders maak ik ff een foto van de binnenkant v/d koppeling. Enfin, als je erin kijkt zie je een afdichting maar ook een beperkte luchtflow lijkt wel. Voor een naaldenbikker e.d. wordt het qua opbrengst dan niks. Ik hoop dat de vraagsteller hier mee verder komt.
Plaats reactie