Voorstellen

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Muis
Berichten: 183
Lid geworden op: 12 jul 2011 22:11
Locatie: Sneek

Voorstellen

Bericht door Muis »

Beste CNC mensen,
Wat moesten wij nu zonder internet (lees CNCZONE), er is hier zoveel info zodat je je best moet doen om nog een niet gestelde vraag te bedenken. M.a.w. het is hier inmiddels een wikipedia voor CNC algemeen geworden.

Zelf ben ik afgelopen winter begonnen met het ombouwen van mijn kolom frees machine naar cnc besturing. Het was eerst mijn bedoeling om een portaalfrees te bouwen maar gezien de kosten leek mij dat eerst niet verstandig. Ik wil zonodig ook nog staal bewerken. Naar veel lees werk op dit forum is het mij wel duidelijk dat zelf bouwen van een dergelijke machine nog heel wat voeten in de aarde heeft.

Mijn hobby interesses liggen wat richting stoom dus vandaar dat mijn machine zeker ook staal moet kunnen bewerken.
Nu heb geen cnc ervaring maar het boeit mij al jaren. Ook de werkwijze is van tekenen is voor mij een project op zich.
Voorheen maakte ik een ruwe schets met wat ongeveer maten en ging aan de slag. Nu wordt het com.tekenwerk. Kortom ik zal mijn best doen om eens een niet gestelde vraag te bedenken.

Ik wilde nog wat foto's toe voegen maar helaas het lukt niet
Gr. Muis ;-)
Best leuke hobby... Kost alleen veel vrije tijd
Plaats reactie