Vonkloos een gat maken

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

skillalot
Donateur
Berichten: 3254
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Vonkloos een gat maken

Bericht door skillalot »

Er staat ook dat diesel pas dampt boven de 63 graden. Denk dat je je met dit weer daar niet zo'n zorgen over met maken.
Gewoon die gaatjes boren en met de blikschaar openknippen, boren vonkt niet, en als het vonkt gebeurd er nog niks.
Gebruikersavatar
Damic
Berichten: 468
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:13
Locatie: Mechelen (BE)
Contacteer:

Re: Vonkloos een gat maken

Bericht door Damic »

PaulBng
Berichten: 409
Lid geworden op: 02 dec 2011 18:54
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Vonkloos een gat maken

Bericht door PaulBng »

Tuurlijk is diesel gevaarlijk. Als je van plan bent het spul te gaan snuiven. :mrgreen:

Vaak vergeten: hoe leger de tank, hoe meer damp. Maar niet met diesel in een hollandse kwakkelwinter.

Als je met die boot kunt varen zit er ergens onder in die tank een gat. Slangetje los en leeg laten lopen. Of door de vulopening leegzuigen, maakt niet uit.
Als je je tank wilt schoonmaken heb je vast bacterien. Dus die diesel moet je weggooien.

Gat in maken met een boor, zevengatenboor, decoupeerzaag, snijder of slijptol. Maakt niet uit.
Als je het met een blikschaar probeert wens ik je veel succes.

Uiteindelijk ben je meer tijd kwijt om het gat netjes af te werken en met een deckel weer dicht te krijgen gok ik
Gewoon omdat ik wil weten of het kan...
Idaps
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 jul 2007 16:19
Locatie: regio Utrecht

Re: Vonkloos een gat maken

Bericht door Idaps »

voordat je met boren begint een paar sterke magneten naast het te boren gat op de tank plaatsen, dat houdt alle spanen (ook aan de binnenkant) wel bij de magneet.

gebruiken we ook om het "vergeten" gat in al bedraadde electrakasten te boren zonder dat de spanen overal terecht komen.

over de on-ontvlambaarheid van diesel is al genoeg gezegd, gewoon boren.

Cor
Kees Moret

Re: Vonkloos een gat maken

Bericht door Kees Moret »

zeeschuim schreef:Neem nou eens gewoon iets aan van een ouwe lul, je hebt dus bacterieen in je tank en geen mangat.
je moet je tank schoonmaken met de hand, zeeschuim is een jachtservicebedrijfje en heeft dat klusje al veel vaker dan jij zou willen gedaan. Zet er gatverjanpielemuisjes een plasmasnijder op om dat gat te maken!
Leuk, maar die moet je wel hebben :shock:
assink
Berichten: 2485
Lid geworden op: 03 mar 2009 09:06
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Vonkloos een gat maken

Bericht door assink »

Het is mij nog nooit gelukt om vonken te produceren met een boor, hoe je dat voor elkaar wil krijgen vraag ik mij af :shock:
AnkoD
Berichten: 502
Lid geworden op: 03 apr 2012 20:43
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: Vonkloos een gat maken

Bericht door AnkoD »

assink schreef:Het is mij nog nooit gelukt om vonken te produceren met een boor, hoe je dat voor elkaar wil krijgen vraag ik mij af :shock:
Gehard staal, 3mm boortje, 3500 toeren en genoeg aanzet, er vervolgens achter komen dat je t materiaal niet in gaat maar je boor zich opvreet..... :roll:
Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1403
Lid geworden op: 21 jan 2007 21:04
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Vonkloos een gat maken

Bericht door Erik »

Omdat er hier niemand kwam met HET briljante idee vandaag toch maar een stapel jerrycans aangeschaft en een begin gemaakt met leegpompen van de diesel. 200 liter eruit en naar schatting nog 100-150 liter te gaan. Als de diesel eruit is de tank vol met water en een gat maken. Ik heb toch maar gekozen voor de meest veilige route. In ieder geval dank voor het meedenken.
Gr.

Erik
PaulBng
Berichten: 409
Lid geworden op: 02 dec 2011 18:54
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Vonkloos een gat maken

Bericht door PaulBng »

350 liter disel in n boot van 9.5 meter...
Sleper of opduwer?
Gewoon omdat ik wil weten of het kan...
Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1403
Lid geworden op: 21 jan 2007 21:04
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Vonkloos een gat maken

Bericht door Erik »

Totaal is de tank +/- 500 liter. Kan dan ook zeker 2 weken varen zonder een pomp nodig te hebben.

Afbeelding]
Gr.

Erik
PaulBng
Berichten: 409
Lid geworden op: 02 dec 2011 18:54
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Vonkloos een gat maken

Bericht door PaulBng »

Een bakdekker....
Mooi ding. Wees er zuinig op!
Gewoon omdat ik wil weten of het kan...
Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1403
Lid geworden op: 21 jan 2007 21:04
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Vonkloos een gat maken

Bericht door Erik »

Daar ben ik zuiniger op dan m'n Huvema ;-)
Gr.

Erik
Plaats reactie