Zandstralen

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1403
Lid geworden op: 21 jan 2007 21:04
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Zandstralen

Bericht door Erik »

Een zandstraal-forum ben ik nog nergens tegengekomen :lol: , omdat er hier genoeg techneuten/modelbouwers en anderen aanwezig zijn probeer ik het hier.

Voor een andere hobby (wat niets met cnc te maken heeft) ben ik op zoek naar een mini zandstraalapparaatje. Ik denk aan iets ter grootte van een airbrushpistool. Het is de bedoeling om er kleine 2x2 cm roestplekjes mee te lijf te gaan. Het liefst wil ik 'm laten werken op een klein hobbycompressortje.

Ik weet niet of er iets dergelijks bestaat en in welke hoek ik het moet zoeken. Kan iemand me op weg helpen met een adres of webwinkel :?:
Gr.

Erik
klaas van gemerden
Berichten: 488
Lid geworden op: 12 jul 2007 22:49
Locatie: Zwijndrecht

Re: Zandstralen

Bericht door klaas van gemerden »

Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13526
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Zandstralen

Bericht door Arie Kabaalstra »

http://www.airbrush-services-almere.nl/shop6/shop6.html

en dan bij Airbrush pistolen klikken op "Paasche", die hebben de "eraser"

Afbeelding

't is maar even een ideetje.. :)
Ziggy2
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 dec 2007 10:41
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Zandstralen

Bericht door Ziggy2 »

Hallo,
straalkabines wat ik denk wat je zoekt is bij tandtechnische laboratoria's te vinden.
Het is niet duidelijk waarvoor de kabine wil gebruiken. Ik heb voor het stralen van etswerk een kabine over genomen van lab. Maar vergis je niet: er komt meer voor kijken als perslucht en straalgrid.
De nozzles zijn van hartmetaal. Gridbehuizing en afzuiging moet ook geregeld zijn. Bovendien is een kompressor voor airbrush niet geschikt om te stralen. Je heb meer kapaciteit aan druk nodig.
Groetjes

Ziggy
Lex
Berichten: 95
Lid geworden op: 05 feb 2007 15:07
Locatie: UTRECHT
Contacteer:

Re: Zandstralen

Bericht door Lex »

Hoi,

Ik zag 2 weken geleden bij de gamma een ferm zandstraal bakje staan met toebehoren.
Ik dacht voor iets meer dan 100 euro.
Ik had hem bijna zelf gekocht. Kon me nog net inhouden.

Ik heb de link voor je gevonden: http://www.ferm.nl/framesgen.asp?LangID=2&PageID=1
Dan naar Produckten en onder Stationaire machines naar zandstralers.

groeten,

Lex
Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1403
Lid geworden op: 21 jan 2007 21:04
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Zandstralen

Bericht door Erik »

Bedankt voor de reacties alvast.

Die airbrush-dingetjes lijken me toch wat te klein voor mijn doel. Doel is om (kleine) roestplekken op mijn 1:1 boot goed aan te pakken. De plekjes zijn klein van omvang maar 1-2mm diep geroest. Een straalkabine is dus niet mogelijk. Deze van Dhr. Buitelaar lijkt me wel wat;
Afbeelding

De prijs van € 39,- staat me wel aan. Het zal geen topkwaliteit zijn, maar dat is niet relevant voor mijn doel. Jammer dat er geen gegevens bij staan zoals horizontaal/verticaal gebruik en luchtverbruik. Ik hoop dat het enigszins werkt op een hobbycompressortje... Om de ergste bende tegen te houden wil ik er iets omheen fabriceren van een saladeschaal o.i.d.
Gr.

Erik
Gebruikersavatar
Swets
Berichten: 2662
Lid geworden op: 09 feb 2007 21:49
Locatie: krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Zandstralen

Bericht door Swets »

Lex schreef:Hoi,

Ik zag 2 weken geleden bij de gamma een ferm zandstraal bakje staan met toebehoren.
Ik dacht voor iets meer dan 100 euro.
Ik had hem bijna zelf gekocht. Kon me nog net inhouden.

Ik heb de link voor je gevonden: http://www.ferm.nl/framesgen.asp?LangID=2&PageID=1
Dan naar Produckten en onder Stationaire machines naar zandstralers.

groeten,

Lex
ziet er toch niet echt moeilijk uit.... moet toch wel zelf te maken zijn.... heb ook het idee dat je later zelf het grid weer onder uit de bak moet halen?... of zou het rond gaan?
http://www.arjan-swets.com (met cnc filmpjes)
r0g3r
Berichten: 135
Lid geworden op: 20 mei 2007 02:36
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Zandstralen

Bericht door r0g3r »

Voor het stralen van kleine onderdelen heb ik deze box gemaakt.

640

Waar een colafles niet goed voor is.
Aansluiting in de dop en bodem ,vullen met zand en klaar is kees.
De nozzle kun je het beste maken van zacht materiaal.( Plastic of rubber )

639

Zorg wel voor een goede afzuiging.Stralen met zilverzand is niet gezond omdat er kwarts in zit.( Kwarts oxide kan de longen aantasten )
Laatst gewijzigd door r0g3r op 02 mei 2008 06:44, 1 keer totaal gewijzigd.
‹(•¿•)›
skillalot
Donateur
Berichten: 3253
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Zandstralen

Bericht door skillalot »

Kijk ook eens op http://www.powerplustools.nl/nieuwe_pagina_3.htm daar hebben ze alles wat je nodig hebt. Al een complete straalkabine voor 120 euro, maar ook losse handschoenen, nozzles, straalpistolen, filters, etc...

Ik denk dat je daar wel slaagt.

Gr Sascha
Plaats reactie