Vacature Instrumentmaker

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
joopbos
Donateur
Berichten: 904
Lid geworden op: 12 mar 2008 19:34
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Vacature Instrumentmaker

Bericht door joopbos »

Heb je zin in het werken in een wetenschappelijke omgeving, bij het Nederlands Herseninstituut is een vacature voor een Instrumentmaker / Mechatronicus.

http://www.nin.knaw.nl/information/vacancies

Joop
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13460
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Vacature Instrumentmaker

Bericht door Arie Kabaalstra »

zou er wel zin in hebben. maar niet voor dat salaris.. als dat nou netto was.. dan zou ik er over denken..
AnkoD
Berichten: 502
Lid geworden op: 03 apr 2012 20:43
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: Vacature Instrumentmaker

Bericht door AnkoD »

@Arie, 2700 euro bruto komt ongeveer neer op 2duizend netto :lol: wel even loonheffing aanvragen :lol:

exclusief 8% vakantiegeld en 8.3% eindejaarsuitkering
8,3 procent is toch weer een maandsalaris erbij per jaar..


Tis dat ik net begonnen ben als Engineer (alleen eigen ervaring, net van school dus weg met die criteria) en dat ik al tegen dat salaris aan zit, maar t lijkt me wel leuk.. lekker prutsen :mrgreen:
Voor iemand die momenteel zonder baan zit en goede affiniteit met techniek heeft kan dit wel leuk zijn.
Leeuwinga
Berichten: 2981
Lid geworden op: 29 apr 2007 15:00
Locatie: Roden
Contacteer:

Re: Vacature Instrumentmaker

Bericht door Leeuwinga »

Pas op, je begeleider is prof. Janssens Steur......
Gebruikersavatar
Mcgyver
Berichten: 4050
Lid geworden op: 08 jun 2007 17:45
Locatie: Ridderkerk

Re: Vacature Instrumentmaker

Bericht door Mcgyver »

in elk geval voor dat geld bruto kom ik mn bed niet uit ... zou wel een netto salaris moeten zijn anders fors onderbetaald :mrgreen:
Zoals het freesje thuis freest, freest het nergens...
FSSF
Berichten: 884
Lid geworden op: 07 jun 2011 22:20
Locatie: Den haag

Re: Vacature Instrumentmaker

Bericht door FSSF »

Tis geen vetpot. Maar dit is volgens mij dan ook niet bepaald een functie voor een ''volleerd ingenieur''(al hoewel je bij de bedrijfsnaam anders zou denken maargoed). Werkzaamheden klinken verder best leuk.
Insp
Berichten: 102
Lid geworden op: 06 mar 2010 17:21
Contacteer:

Re: Vacature Instrumentmaker

Bericht door Insp »

CNCzone decadent ten top?
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12033
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Vacature Instrumentmaker

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Helaas worden deze functies ook volgens ambtenaren salarisschaal gehonoreerd. Iedereen weet dat je in commerciele bedrijven meer verdient. Het moet je dus wel liggen.
En je moet LIS hebben, dat is net iets meer als gezellig prutsen. ;-)
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13460
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Vacature Instrumentmaker

Bericht door Arie Kabaalstra »

AnkoD schreef:@Arie, 2700 euro bruto komt ongeveer neer op 2duizend netto :lol: wel even loonheffing aanvragen :lol:
wel heel ongeveer.. maar 't verschil is me nog te groot..
Insp schreef:CNCzone decadent ten top?
'k zou niet weten waar je dat op baseert?.. als meerderen aangeven dit geboden salaris te laag te vinden.. dan zou het ook best eens te laag kunnen zijn.. Ik krijg regelmatig aanbiedingen waarbij ze iemand met 20 jaar ervaring 't salaris van een 20 jarige willen betalen.. ehh?.. daar kom ik mijn bed niet voor uit.. 'k zit niet voor niets al 20 jaar in 't vak.. en ik ben niet voor niets mezelf al 20 jaar aan het ontwikkelen op mijn vak gebied...

ik ben van mening dat een MBO opgeleide MINIMAAL Modaal moet verdienen.. deze functie is MAXIMAAL net geen modaal.. vind ik persoonlijk te laag voor iemand die toch vaak wel zo'n 8 jaar middelbaar onderwijs heeft gevolgd..
alfredb
Berichten: 96
Lid geworden op: 19 mei 2009 17:30
Locatie: Breskens
Contacteer:

Re: Vacature Instrumentmaker

Bericht door alfredb »

Wees tevreden met wat je verdiend je buurman verdiend altijd meer,ga met een lach naar je werk en loop niet op je tenen zoals zovelen omdat je ook iets meer wil verdienden.
Robbie
Berichten: 197
Lid geworden op: 20 sep 2011 21:44
Locatie: Haarlem

Re: Vacature Instrumentmaker

Bericht door Robbie »

Beste mede-hobbyisten,

Toen ik de reactie van Arie Kabaalstra las vond ik het ook wat decadent, maar als je zijn argumentatie leest en in de media ziet dat er een tekort aan vakmensen is en dat dat ook nog eens steeds groter wordt kan ik niet anders dan hem helemaal gelijk geven. Let wel, we hebben het niet over mensen die al 30 jaar het zelfde doen en zich vakman noemen. Degeen die zich blijft ontwikkelen en zorgt dat het bedrijf door haar/ zijn bijdrage goed blijft draaien mag een goed salaris verdienen. Blijft natuurlijk de vraag of de vacature gaat over een vakman oude stijl of nieuwe stijl, nl de zich zelf ontwikkelende persoon die in zichzelf investeert en innoveert. Je kan deze baan ook als uitdaging zien en instappen, je daar ontwikkelen en later verder kijken als je vindt dat je geschikt bent voor de volgende stap en een hoger salaris. Een aantal heeft die stap duidelijk al lang gemaakt...

Groet,
Rob.
Gebruikersavatar
joopbos
Donateur
Berichten: 904
Lid geworden op: 12 mar 2008 19:34
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Vacature Instrumentmaker

Bericht door joopbos »

Hallo,

Ik had niet zo'n stortvloed aan reacties verwacht.
De reden dat ik de vacature hier bekend heb gemaakt is omdat er maar heel weinig plaatsen, voor instrumentmakers, in universiteiten en onderzoeksinstituten vrij komen. Wie er aan begint gaat er bijna niet meer weg.
De story of my live: in 1968 als instrumentmaker van school gekomen en op een ontwikkelingsafdeling van de medische faculteit van een universiteit gekomen. Inderdaad lekker knutselen, maar wel op niveau. Meewerken aan onderzoek dat kan leiden tot een beter en langer leven van ons. Helpen gecompliseerde meetopstellingen te ontwerpen en bouwen. Zelden twee maal het zelfde product maken. Nooit weten wat er volgende week van je gevraagd wordt. Steeds weer uitgedaagd worden om dingen te maken waarvoor je machinepark eigenlijk net niet geschikt is. Reikhalzend uitkijken naar ontwikkelingen in de techniek en bedenken hoe die toegepast kunnen worden bij projecten. Jonge mensen die na hun studie aan een universiteit willen promoveren en daar in de medische wereld techniek bij nodig hebben die heel vaak niet te koop is en dan maar gemaakt wordt door de "werkplaats".
Na 4 - 5 jaar aanwezig zijn bij hun promotie.
Dit alles heeft, in ieder geval voor mij, een grote waarde.
Ik weet, in het bedrijfsleven is vaak meer te verdienen. Maar het lijkt mij niet zo leuk.
Nu 45 jaar later, en al dik 65+, werk ik nog steeds in deze wereld.

Joop
Gebruikersavatar
joopbos
Donateur
Berichten: 904
Lid geworden op: 12 mar 2008 19:34
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Vacature Instrumentmaker

Bericht door joopbos »

Hallo,

Ik had niet zo'n stortvloed aan reacties verwacht.
De reden dat ik de vacature hier bekend heb gemaakt is omdat er maar heel weinig plaatsen, voor instrumentmakers, in universiteiten en onderzoeksinstituten vrij komen. Wie er aan begint gaat er bijna niet meer weg.
De story of my live: in 1968 als instrumentmaker van school gekomen en op een ontwikkelingsafdeling van de medische faculteit van een universiteit gekomen. Inderdaad lekker knutselen, maar wel op niveau. Meewerken aan onderzoek dat kan leiden tot een beter en langer leven van ons. Helpen gecompliseerde meetopstellingen te ontwerpen en bouwen. Zelden twee maal het zelfde product maken. Nooit weten wat er volgende week van je gevraagd wordt. Steeds weer uitgedaagd worden om dingen te maken waarvoor je machinepark eigenlijk net niet geschikt is. Reikhalzend uitkijken naar ontwikkelingen in de techniek en bedenken hoe die toegepast kunnen worden bij projecten. Jonge mensen die na hun studie aan een universiteit willen promoveren en daar in de medische wereld techniek bij nodig hebben die heel vaak niet te koop is en dan maar gemaakt wordt door de "werkplaats".
Na 4 - 5 jaar aanwezig zijn bij hun promotie.
Dit alles heeft, in ieder geval voor mij, een grote waarde.
Ik weet, in het bedrijfsleven is vaak meer te verdienen. Maar het lijkt mij niet zo leuk.
Nu 45 jaar later, en al dik 65+, werk ik nog steeds in deze wereld.

Joop
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13460
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Vacature Instrumentmaker

Bericht door Arie Kabaalstra »

Joop,

de Medische wereld, dat is een fascinerende wereld.. ik heb ook gewerkt als medisch instrumentmaker.. met name op het gebied van orthopedisch instrumentarium.
erg mooi dat het werk wat je doet anderen in staat stelt om een pijnvrij leven te leiden.. ik ben ook aanwezig geweest in de OK bij een operatie waar een totale knieprothese geplaatst werd.
de wetenschap dat die patient na een poosje revalidatie weer gewoon kan lopen.. dat is goud waard..

't is echter wel wrang als je je bedenkt dat je in het "gewone" bedrijfsleven zomaar 500,- per maand meer kan verdienen.. voor "gewone" producten...

(desondanks ga ik morgen WEL praten over een functie als Medisch instrumentmaker.. 't vak blijft toch trekken..)
Plaats reactie