12V krijgen op de USB limit switch connector

Nederlandse CNC controller op basis van de usb poort of Ethernet.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
jeroen49

12V krijgen op de USB limit switch connector

Bericht door jeroen49 »

Ik zou moeten 12V krijgen op één van de uitgangen van deze connector om mijn limitswitches te voeden:

De uitgangen nu zijn:
E-stop Signal
GND
X- Limitswitch
GND
Y- Limitswitch
GND
Z- Limitswitch
GND
A- Limitswitch
GND

De A-as gebruik ik niet, kan ik hier dan 12V op krijgen door wat verbindingen te onderbreken en 12V van de ventilator erop te brengen.

En mijn ledjes in usbcnc komen nooit groen als ik ze uittest, hoe kan ik dit best uitproberen.
Floppy
Berichten: 774
Lid geworden op: 11 apr 2007 23:40
Locatie: Zeddam

Re: 12V krijgen op de USB limit switch connector

Bericht door Floppy »

Zou je iets duidelijker kunnen zijn?
Ik neem aan dat je USBCNC hebt. Wat voor limit switches heb je?
USBCNC vind het niet leuk als je 12 V op zijn in/uitgangen zet. Je zult daar dus een optocoupler of transistor tussen moeten zetten. Welke versie van processor heb je?
Gebruikersavatar
Johan Bos
Berichten: 140
Lid geworden op: 22 feb 2007 07:52
Locatie: [GR]

Re: 12V krijgen op de USB limit switch connector

Bericht door Johan Bos »

Weet je dat zeker van die 12V? meestal zijn zulke dingen als eindschakelaars etc op de I/O 5V. En USB is al helemaal geen 12V!
RC & Modelbouw
kta1

Re: 12V krijgen op de USB limit switch connector

Bericht door kta1 »

Hoi Jeroen49,

Om het signaal door te krijgen moet je de massa's (negatief) van de voedingen verbinden. De limitswitch wordt gevoed door de 12V en zorg dat je NPN schakelt dus negatief gaat terug naar de ingang. Dit is enkel wanneer je sensoren gebruikt.Het is zeker geen goede oplossing. Het gevaar van door geven van 12V op de connector is reeel. De beste oplossing is dan al vermeld, het toepassen van een optocoupler, zo blijven de spanningen volledig gescheiden en is er geen gevaar. Gebruik je gewone schakelaars als limitswitch dan is het de GND van de connector die je langs de schakelaar terug verbind met ingang (E-stop, of de assen). Je kan ook gewoon, om te testen, een draadbrug leggen tussen GND en je ingang.(E-stop, X-as enz) Je zult merken dat de leds (kring gesloten) groen worden.

groeten

kta1
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5411
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: 12V krijgen op de USB limit switch connector

Bericht door serum »

Is het niet handiger de schakelaars rechtstreeks te voeden en alleen het schakel signaal naar usbcnc te lussen?
Plaats reactie