usbcnc grafishe weergave

Nederlandse CNC controller op basis van de usb poort of Ethernet.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Jeffrey

usbcnc grafishe weergave

Bericht door Jeffrey »

Hallo ik speel al een tijdje met usbcnc en vandaag een filetje uit deskproto met gebruik van vierde as ingeladen.

Als ik naar f5 ga loopt usbcnc mijn code helemaal door en tekent dan op het scherm een contour. Ik heb het standaard bestand uit deskproto van dat parfume flesje ingeladen. Ik zie alleen een contour helft van het flesje verschijnen. Kan ik het niet volledig 360 rondom bekijken op een of andere manier ?

Vind het jammer dat je niet met je muis kan rotaten en zoomen maarja lees dat het merendeel nu juist geen muis heeft bij zijn cnc ivm spanen haha. Misschien een idee als optie > mouse enable on/off lol
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13530
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: usbcnc grafishe weergave

Bericht door Arie Kabaalstra »

je kunt het grafische scherm volledig roteren met Ctrl -pijltoetsen en Ctrl PgUp en PgDn.. op die manier kun je helemaal rondom kijken.. zonder Ctrl kun je met bovengenoemde toetsen "pannen"

Bert en ik hebben er alles aan gedaan om ook dat "muisvrij" mogelijk te maken.. en 't lijkt mij een behoorlijke bak werk om dat "muis-roteerbaar" te maken..

in de oude GUI zaten er knoppen die je met de muis kon aanklikken.. nu zijn dat toetsen op het toetsenbord.
't enige is dat wat mij betreft de toetsen voor horizontaal en verticaal roteren zouden mogem worden omgewisseld.. maar da's iets waar ik Bert nu even niet mee ga vermoeien... :)
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5418
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: usbcnc grafishe weergave

Bericht door serum »

in de oude GUI zaten er knoppen die je met de muis kon aanklikken..
Kijk, die kon ik weer gebruiken met een touch-screen (iets waar usbcnc oorspronkelijk voor ontworpen is meende ik?

Waarom wordt daar nou van af geweken?
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13530
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: usbcnc grafishe weergave

Bericht door Arie Kabaalstra »

Ik geloof niet da USBCNC specifiek voor een touchschreen is ontworpen.
Bovendien zie ik persoonlijk de noodzaak niet van het veelvuldig manipuleren van het grafische scherm..

je weet tenslotte toch wat je geprogrammeerd hebt?..

ik gebruik zelf eigenlijk alleen de platte weergave en de Isometrische weergave, een enkele keer "tilt" ik het scherm voor-of achterover middels Ctrl-pijl links of rechts.. of ik roteer het beeld met PgUp of PgDn.. meeer heb je eigenlijk niet nodig..

de gedachtengang van de huidge ( nieuwe ) GUI zijn dat je geen aanvullende hardware nodig hebt voor het bedienen van USBCNC, zelfs geen Muis...
Plaats reactie