Usbcnc onder Vista

Nederlandse CNC controller op basis van de usb poort of Ethernet.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
rolandcube
Berichten: 71
Lid geworden op: 01 jul 2007 00:34
Locatie: Hoogerheide
Contacteer:

Usbcnc onder Vista

Bericht door rolandcube »

Daar Bert met vakantie is en hem via mail niet kan bereiken. stel ik hier de vraag maar.
Weet er soms iemand of usbcnc al onder vista werkend is te krijgen.

Het progje draait wel onder vista maar krijg op een of ander manier geen communicatie met mijn usb kaart kaart.
Gebruikersavatar
Jfwiet
Berichten: 154
Lid geworden op: 18 aug 2007 12:25
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Usbcnc onder Vista

Bericht door Jfwiet »

Ik heb geen ervaring met USBcnc ;) maar eerst zou ik eens kijken of alles goed gaat.

Je kan bij beheer (ergens in het configuratie scherm onder hardware) kijken of het apparaat gezien wordt.
Dat zou ik eerst even checken. Want dan zal je ergens je drivers beter in moeten stellen (van het apparaat of van windows).
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13496
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Usbcnc onder Vista

Bericht door Arie Kabaalstra »

met welke versie werk je?.. Bert is er de afgelopen tijd druk mee bezig geweest.
't probleem met Vista is dat ie 't com-adres van je USB poorten continu wisselt.. dus je koppelt je interface aan, en stelt em in op, laten we zeggen, Com 8, 10 seconden later zou 't zomaar kunnen dat die poort ineens Com 5 is..

persoonlijk zou ik USBCNC ongeacht compatibiliteit met Vista, draaien onder XP...
rolandcube
Berichten: 71
Lid geworden op: 01 jul 2007 00:34
Locatie: Hoogerheide
Contacteer:

Re: Usbcnc onder Vista

Bericht door rolandcube »

Hoi Arie, ik draai met de laatste versie 3.15.
echter het probleem doet zich voor als je op het rest knopje drukt van het usb kaartje.
dan komt er een vista scherm naar voor met de melding dat het stuur programma voor de usbcnc 4D
geinstalleerd moet worden. echter kan vista dit stuur programma niet vinden met als gevolg dat de kaart in sim
blijft draaien.

Ik wacht wel op een bericht ven Bert hij is ten slotte de maker en weet hier wel raad mee.
of er moeten mensen zijn die hem draaiend hebben op een vista machine.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13496
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Usbcnc onder Vista

Bericht door Arie Kabaalstra »

't enige wat ik weet is dat Bert er wel mee bezig is.. momenteel is ie heel druk doende met USBCNC, er staat trouwens een 3.16 Beta op de site.. misschien dat Bert daar naast de nieuwe features ook de Vista-drivers in heeft ziten..

na een Reset een foutmelding?.. klopt..had ik ook.. ik heb een oude CPU voor test-doeleinden, omdat ik momenteel met allerhande cycli bezig ben.. Ook die had Kuren onder Vista, dus ik heb Vista chirurgisch van mijn Laptop laten slopen, en er XP op laten zetten.. nu loopt het zonder gedonder..

als je overigens een snelle reactie van Bert wilt hebben, dan kun je em 't beste direct mailen vanaf zijn site.. die leest ie elke dag..
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5404
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Usbcnc onder Vista

Bericht door serum »

Als je dan onder vista bladert naar je C:\Program Files\USBCNCV3\drivers\vcomm\vista64

Vind je daar niet de drivers die de kaart nodig heeft?
Bert
Berichten: 35
Lid geworden op: 30 jan 2007 21:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Usbcnc onder Vista

Bericht door Bert »

Hallo allemaal,

Ik ben inderdaad druk bezig geweest met Vista.
De status is als volgt:

De huidige kaart werkt op sommige PC's met Vista wel en op andere niet.
De driver kun je op dezelfde manier installeren als op XP.
Als Vista oppopt met de driver installatie, installeer deze dan handmatig en wijs naar de
USBCNCV3\drivers\vcomm\vista32 directory.

Ik heb nu een nieuwe versie die wel goed werkt met Vista, althans op de 2 Vista PC's die ik thuis heb.
Dit vereist een andere USB driver en ook een firmware upgrade van de CPU kaart.
Het werkt overigens ook op XP.
Ik heb nog te weinig beta testers kunnen vinden die de upgrade willen uitproberen en durf hem daardoor
nog niet vrij te geven.
De upgrade is beschikbaar voor CPU3 en CPU4.
Als er mensen zijn die graag de beta test willen doen, stuur dan ee mailtje naar me, ik zal gratis de firmware
upgraden, je betaald alleen de verrzendkosten om de CPU heen en weer te sturen.
Ik heb het liefst een stuk of 10 Beta testers die wat ervaring hebben met PC's en Vista en weten hoe te spelen met energy settings en hoe een programma in administrator mode te laten draaien etc.
Na de Beta test periode komt de upgrade voor iedereen ter beschikking maar dan tegen een bedrag van 25 Euro.

De ervaring met Vista is verschillend, op mijn desktop PC (Asus moederboard) werkt het prima, zoals onder XP, geen probleem.

Op de labtop van mijn vrouw (Assus) draait het ook, maar als je WORD of zo opstart en de machine loopt kan je een buffer-underrun krijgen waardoor je machine stopt en je opnieuw moet homen. Deze PC heeft overigens ook problemen met veel andere Vista dingen.
Als je alleen USBCNC draait is er geen probleem, ik heb het meerdere dagen achter elkaar laten draaien.
Dit is wel een groot verschil met XP want daar kun je zelfs een DVD afspelen terwijl de machine loopt zonder problemem.

Nogmaals, als er problemen zijn stuur ze dan naar mij: bert@usbcnc.com, ik lees namelijk dit forum maar af en toe omdat ik het erg druk heb met USBCNC.


Groeten,
rolandcube
Berichten: 71
Lid geworden op: 01 jul 2007 00:34
Locatie: Hoogerheide
Contacteer:

Re: Usbcnc onder Vista

Bericht door rolandcube »

Ok Bert, bedankt voor de info.

Gr.Pascal
Plaats reactie