Pendant

Nederlandse CNC controller op basis van de usb poort of Ethernet.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11037
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Pendant

Bericht door DaBit »

Ik gebruik al 'eeuwen' een draadloze XHC-HB04. Werkt prima. 4 meter is geen probleem, 10-20 ook niet.
Stuiteren doet-ie zoals een oude Nokia: je moet even apparaat, batterijklepje en batterijen verzamelen, weer in elkaar steken, en je kunt weer door.

In die 'eeuwen' ben ik aan m'n 3e setje batterijen geloof ik, en dan heeft-ie nog wel eens een week, twee weken aangestaan omdat ik 'm vergeten was. Acceptabel genoeg.

Ik was huiverig in het begin, maar ik zou inmiddels niet graag meer terugwillen naar een bedrade variant.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5404
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Pendant

Bericht door serum »

Ik heb een bedrade, zelfgemaakte variant voor de CPU V4 van Eding, en ik zou dolgraag naar een versie zonder draad willen. Bedraad is volmondig waardeloos voor een pendant. Ik denk dat ik hem in vaste opstelling aan mijn behuizing vastmaak.
Zee&Zee
Donateur
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 mar 2012 11:24

Re: Pendant

Bericht door Zee&Zee »

Dank aan allen.
Draadloze versie it is.
Zal Bert eens mailen over oud VS nieuw ( is zelfde fabrikant zie link )
CNC you later
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11037
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Pendant

Bericht door DaBit »

Ik vind die nieuwe er wel heel smakelijk uit zien!
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
zeeschuim
Donateur
Berichten: 870
Lid geworden op: 05 jun 2015 21:54
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Pendant

Bericht door zeeschuim »

ik heb ze te koop voor 120 euro, de nieuwe dus
Wij van cncfrees adviseren cncfrees.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5404
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Pendant

Bericht door serum »

Ziet er inderdaad beter uit dan de oude!
Zee&Zee
Donateur
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 mar 2012 11:24

Re: Pendant

Bericht door Zee&Zee »

Zeeschuim weet je of deze compatibele zijn met Bert zijn verhaal ? Draai hier op edingcnc namelijk.
CNC you later
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5404
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Pendant

Bericht door serum »

Ik vermoed dat hij qua ingewanden redelijk overeen komt met de 'oude' versie.

De licentie voor Eding is meen ik 50e voor de pendant?
Gebruikersavatar
Breaker
Donateur
Berichten: 1961
Lid geworden op: 26 mei 2015 22:43
Locatie: Nabij Antwerpen
Contacteer:

Re: Pendant

Bericht door Breaker »

Eerder in dit topic:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=39&t= ... 14#p146394
Er is geen extra software nodig voor een pendant .

Alleen bij de draadloze pendant is een licentie nodig en als het pendant niet van EdingCNC komt kost die 80 Euro. Als het wel een EdingCNC pendant is, is de licentie gratis .
De pendants staan op de website bij producten->accessoires. Daar komen dus geen extra software of kosten bij.

Groeten , Bert
Aantekening, het is niet zozeer draadloos of niet draadloos is, maar of de pendant met USB werkt of niet. En prijs ex. BTW.
Geduld is een schone zaak, frezen niet...
Zee&Zee
Donateur
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 mar 2012 11:24

Re: Pendant

Bericht door Zee&Zee »

]Aantekening, het is niet zozeer draadloos of niet draadloos is, maar of de pendant met USB werkt of niet
Geen van beide, de vraag is enkel nog of Bert zijn stukkie licentiecode ook reeds werkt met deze nieuwe versie pendant. Ik heb hem reeds gemaild. Antwoord gehad, van een medewerker van Bert, ze hadden zelf zo'n ding opgevraagd bij fabrikant om te testen, maar zat niet bij de laatste zending, dus zeker weten of het werkt doen ze (nog) niet, ze verwachten van wel. Op mijn vraag of ze er tijd in steken als het niet werkt, kreeg ik het aanbod dat de wil er wel was maar wellicht de tijd niet, als het niet werkt kreeg ik het geld voor de activatie terug. Ik denk dat ik de gok maar waag, anders gaat ie weer Ebay of het forum op voor iemand met Mach3.



Ik zag trouwens dit ook nog, er is een aparte USB CNC versie bij die mannen:

http://www.cdxhctech.com/html/eProduct/view_64_393.html

Dit trok mijn aandacht (in good old chinenglish):
Based on Windows system, provide the DLL library file for customer for 2 times development, any numerical control system suitable for all customers.
En in de download sectie op die site staat dan dit:

De DLL manual (hoe je de dll kan editten)
http://www.cdxhctech.com/html/edownloads/view_293.html

Zelf nooit mee gespeeld met zoiets (dll), maar nou is mijn vermoeden dat je met dit verhaaltje en die pendant met bijgleverde .dll her proggen, dat ding met elke machine software die je maar wil (mits deze op windows draait) correct kan laten praten.... maar Dabit of een ander programmeer/electronica held weet vast wel of dat te doen is :mrgreen:
CNC you later
Gebruikersavatar
Breaker
Donateur
Berichten: 1961
Lid geworden op: 26 mei 2015 22:43
Locatie: Nabij Antwerpen
Contacteer:

Re: Pendant

Bericht door Breaker »

't Is me toch net te ver wandelen :lol:
More detail introduction,please walk to download center
't Kan allemaal wel, maar dan moet je met je software wel met allebei kunnen praten om iets van de pendant via een DLL naar het CNC programma te sturen, via een andere DLL. Het gemakkelijkst is als Bert&Co daar direct mee praten vanuit hun software, desnoods tegen een kleine vergoeding. Volgens mij zijn alle problemen bij Ballegooijen ook opgelost dus laat hem het maar lekker doen. (of je moet er zelf lol in hebben natuurlijk, dan is het een ander verhaal)

Laat het nog even weten aub, pendant staat ook bij mij op de verlanglijst.
Geduld is een schone zaak, frezen niet...
Zee&Zee
Donateur
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 mar 2012 11:24

Re: Pendant

Bericht door Zee&Zee »

Nou, na heeeeeeeeel veel heen met de fabrikant in chenglish......is het nog steeds onduidelijk :mrgreen: .
Ik heb er dus maar 1 besteld. Merken we het vanzelf.
CNC you later
Gebruikersavatar
Breaker
Donateur
Berichten: 1961
Lid geworden op: 26 mei 2015 22:43
Locatie: Nabij Antwerpen
Contacteer:

Re: Pendant

Bericht door Breaker »

audiomanics schreef:Een pendant voor de Eding CPU5A4 hoeft echt niet meer te zijn dan dit:
10250
Het is iets luxer geworden:
1418314184
1418514186
1418714188

Op het moment ook draadloos :lol: , maar elektra zal wel een kroonsteentje worden. Neutrix verbinding naar de besturingskast en snoer om het netjes af te werken,
Wie kan me nog helpen met een goede flexibele kabeldoorvoer/trekontlasting naar dit kastje? Want heb slechte ervaring met PVC doorvoeren voor elektrakasten op dit soort modules.
Geduld is een schone zaak, frezen niet...
Gebruikersavatar
janplastiek
Donateur
Berichten: 1981
Lid geworden op: 23 sep 2010 23:28
Locatie: Rijkevorsel België
Contacteer:

Re: Pendant

Bericht door janplastiek »

de wartels Skintop van Lappkabel zijn uit Nylon
deze kan je zo aandraaien dat de kabel echt vast komt te zitten en hebben een losdraaibeveiliging.
welke maat van kabel moet er door, ik heb nog enkele van deze liggen
Breek de dag, frees een lijntje.
Plaats reactie