Machine limit violation bij een G28

Nederlandse CNC controller op basis van de usb poort of Ethernet.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Trianon
Berichten: 101
Lid geworden op: 08 jan 2010 19:32
Contacteer:

Machine limit violation bij een G28

Bericht door Trianon »

De laatste tijd krijg ik steeds een "machine limit violation' wanneer er een G28 in mij code staat.
Eenmaal ik de regel verwijder draait de code wel.

Code komt uit Fusion 360, maar heb wel geen instellingen gewijzigd ?
Als ik G28 manueel in tik voor of na het uitvoeren van het programma gaat dat wel.
Mijn machine is een BZT PF600


Nog een extra vraag :

Bij het bewerken van een hoog werkstuk kreeg ik ook een limit melding op de Z-as tijdens inlezen programma, maar manueel kon ik de machine wel zo hoog krijgen.
Gebruikt Eding een extra marge op de bewegingen bij een programma ipv manueel joggen.

ter info Z as op hoogste punt is Z1.047 na homen in machine coördinaten.
Dit kom overeen als Z6.23 in werkstuk coördinaten, in het programma is de hoogste waarde Z3.0.
Gebruikersavatar
Breaker
Donateur
Berichten: 1961
Lid geworden op: 26 mei 2015 22:43
Locatie: Nabij Antwerpen
Contacteer:

Re: Machine limit violation bij een G28

Bericht door Breaker »

Trianon schreef:Als ik G28 manueel in tik voor of na het uitvoeren van het programma gaat dat wel.

Is dat een kale G28 alleen op een regel?
Die zou toch wel hetzelfde moeten reageren als een G28 vanaf de MDI... Als er geen aanvullende parameters zijn gaat eerst Z omhoog naar home positie hoogte en dan X-Y.
Trianon schreef:ter info Z as op hoogste punt is Z1.047 na homen in machine coördinaten.
Dit kom overeen als Z6.23 in werkstuk coördinaten, in het programma is de hoogste waarde Z3.0.
Dus 6,23-1,047=5,183 mm boven het werkstuk is de Z0 op machine coordinaten? Daar blijft het hoogste punt nog 2,183mm onder? Korte freesjes ;-) Wat zijn de ingestelde limieten van de machine voor Z?
Geduld is een schone zaak, frezen niet...
Plaats reactie