Drivers en Eding

Nederlandse CNC controller op basis van de usb poort of Ethernet.

Moderator: Moderators

Martin66
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 nov 2018 16:34
Locatie: IJmuiden

Drivers en Eding

Bericht door Martin66 »

Hallo allemaal, ik lees al een tijdje mee maar nu heb ik een probleem waar ik maar niet uit kom.

Ik ben een leek met elektronica maar heb toch een CNC aangeschaft voor mijn werk (houtbewerking) deze draaide op Arduino met TB6560 drivers.
Nu heb ik een Eding Cpu5a4 incl breakout board gekocht en dacht dit wel even te fiksen :lol: nou niet dus.

Ik vraag me af of dit wel goed bij elkaar past of dat ik beter andere/betere drivers kan aanschaffen.

Wie o wie heeft een antwoord, en nog beter wie kan dit voor mij werkbaar maken, regio Haarlem (uiteraard tegen betaling)

Ik ben benieuwd naar de reacties.

Groetjes, Martin
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Drivers en Eding

Bericht door audiomanics »

Ligt aan je budget en wat je aan verbetering wil halen.
Die TB65** drivers zijn lekker goedkoop en dat is dan ook de waar naar het geld. Eigenlijk is bijna iedere driver beter dan die TB dingen IMHO (muv. L298 ed.. die zijn nog slechter..)
Wil je echt goede performance en geen stapfouten meer, dan moet je eens kijken naar Leadshine closed-loop motoren.. Alleen kost zo'n setje, 2Nm (motor + driver) je al snel 150 euro per set, als je gaat zoeken op Internet.
Met een beetje goodwill plakt de chinees er een kostenplaatje op van 15$ en maak je een goede kans dat je er niet ook nog 17,50 behandelingskosten en 21% BTW over goederen + verzendkosten die de douane dan zelf maar even bedenkt (een pakketje van een kilo of twee vanuit Nederland naar China met DHL, FedEx etc kost goudgeld.. Al worden die dingen vanuit China vaak gratis verzonden..)