feedoverride icnc600

Nederlandse CNC controller op basis van de usb poort of Ethernet.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
cncjohn
Berichten: 164
Lid geworden op: 25 sep 2014 19:51
Locatie: schijf
Contacteer:

feedoverride icnc600

Bericht door cncjohn »

hallo

ik heb een vraag over het aansluiten van een potentiometer om feedoveride te regelen op een icnc600 board
ik vind in de manual van eding het volgende:

""FeedOverride input:
You can select “UI”, “UI & Hand wheel” (Default) or “analogue input 1 – 3” on the CPU, with analog input you can use a potentiometer to control the feed override, recommended potentiometer value is 4K7. When UI and hand wheel is selected you can control the Feed Override using the F+ and F- buttons and the Hand wheel to control the feed Override from 0-300%. Note that the machine will not go faster than the maximum velocities of the motors allow.""

maar dit zegt nog niks over de aansluitingen alleen dat het en 4k7 pot meter moet zijn

het zou dan volgens mij op "J9 analog pin 1 en pin 2 aangesloten moeten worden maar laat ik de derde aansluiting van de pot meter

iemand een schematje misschien

bvd john
Kjelt
Donateur
Berichten: 6312
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: feedoverride icnc600

Bericht door Kjelt »

Zou ik even Alfred Bos mailen bij Eding CNC, de nieuwe boards hebben in hun manual een klein schemaatje voor in en uitgangen maar ik zie zo snel die inderdaad niet bij de iCNC600 staan.
Gebruikersavatar
Breaker
Donateur
Berichten: 1961
Lid geworden op: 26 mei 2015 22:43
Locatie: Nabij Antwerpen
Contacteer:

Re: feedoverride icnc600

Bericht door Breaker »

Er wordt maar één analoge ingang per potmeter gebruikt. Twee aansluitingen van de potmeter komen op + en -, de de geregelde uitgang komt op de analoge ingang. Ik weet niet precies de werkspanning voor de icnc600 maar met 5V zit je waarschijnlijk goed. Ook de weerstandwaarde is niet kritisch, een 10kΩ pot werkt waarschijnlijk ook goed.
Geduld is een schone zaak, frezen niet...
cncjohn
Berichten: 164
Lid geworden op: 25 sep 2014 19:51
Locatie: schijf
Contacteer:

Re: feedoverride icnc600

Bericht door cncjohn »

19304

dit is wat ik bij eding op de site vind
het klopt dat er maar een analoge ingang nodig is voor de feed override

dan is dus pin 1 de geregelde uitgang van de potmeter en pin 2 de 0 volt of- neem ik aan ?
gebruik ik dan de 24volt van pin 5 om de potmeter te voeden ?
Kjelt
Donateur
Berichten: 6312
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: feedoverride icnc600

Bericht door Kjelt »

cncjohn schreef: 17 okt 2019 16:05 gebruik ik dan de 24volt van pin 5 om de potmeter te voeden ?
NEE! 24V zeer zeker niet. Even checken wat de max ingangsspanning is voor de CNC760 is dat 3,3V , bij de iCNC600 was het 5V of 10V.
Daarom even contact met Alfred Bos opnemen van Eding CNC, die kun je desnoods even bellen.
cncjohn
Berichten: 164
Lid geworden op: 25 sep 2014 19:51
Locatie: schijf
Contacteer:

Re: feedoverride icnc600

Bericht door cncjohn »

Ik heb deze vraag al weken geleden bij Alfred weggelegd maar krijg nog geen antwoord terug
Ik dacht hier zijn er vast meer die dit al eens gedaan hebben dus daarom de vraag hier gesteld in de hoop sneller door te kunnen
Maar goed ik ga morgen Eding nog eens bellen

Dank zo ver
Gebruikersavatar
Breaker
Donateur
Berichten: 1961
Lid geworden op: 26 mei 2015 22:43
Locatie: Nabij Antwerpen
Contacteer:

Re: feedoverride icnc600

Bericht door Breaker »

Inderdaad, maar op een CPU5B, daar werkt het op 3,3v met een 10kΩ. Heeft de icnc600 geen 3,3V output die gebruikt kan worden?
Geduld is een schone zaak, frezen niet...
Plaats reactie