Eding api in VB.net

Nederlandse CNC controller op basis van de usb poort of Ethernet.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4913
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Eding api in VB.net

Bericht door Ballegooijen »

Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Jantje2k
Berichten: 173
Lid geworden op: 15 aug 2020 17:28
Locatie: Hardinxveld-Giessendam

Re: Eding api in VB.net

Bericht door Jantje2k »

Stom. Blijkbaar kijk ik met mijn neus :lol:
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Eding api in VB.net

Bericht door Kjelt »

Jantje2k schreef: 14 okt 2020 19:41 Ah oké. En dat fixed ip address zou niet gewijzigd kunnen worden?
Nee dacht het niet. Ook als de machine idle is blijft de pc continu met de kaart praten.
Een switch wordt eigenlijk al afgeraden door Eding maar bij mij werkt dat gewoon.
Gebruikersavatar
san45
Berichten: 40
Lid geworden op: 27 sep 2012 19:51

Re: Eding api in VB.net

Bericht door san45 »

Arie Kabaalstra schreef: 14 okt 2020 19:48
Jantje2k schreef: 14 okt 2020 19:20 Hoi,

Ik overweeg om EdingCnc te gaan gebruiken, maar hierover heb ik eigenlijk twee vragen. Is er documentatie van de API beschikbaar? Dus welke functies kun je aanroepen, met welke parameters, enzovoort?

En is het mogelijk om meerdere EdingCnc controllers naast elkaar vanaf 1 computer aan te sturen?
Waarom zou je dat willen?.. een PC is momenteel zo'n beetje het goedkoopste onderdeel van een CNC machine.

denk ook aan de Failure modes.. 2 machines vanaf 1 PC besturen?.. als je PC het begeeft.. staan er in 1 klap 2 machines stil..

Stel jezelf ook de vraag.. hoe vaak ga ik 2 machines tegelijk laten draaien?.. of frezen?..

Even ter aanvulling.. de DotNetApi.dll wordt niet meer ondersteund.. dus een GUI bouwen in VB.NET kan alleen als je zelf een API bouwt... sterkte.. om kort te gaan.. VB.NET.. dat giet net sizze wy hjir in Fryslân..
Excuses dat ik zo laat reageer.
Voor de DotnetApi van Edingcnc is een goed alternatief: zie: https://www.nuget.org/packages/CncApi_Net64/ (netframework). Ook staat de broncode op Github.
Verder is er nu ook een codewrapper die volledig geschreven is in C# (netstandard 2.0). Deze codewrapper staat op dit moment alleen op github:
https://github.com/Oosterhof-Design/CncApiNetStandard/. Het voordeel van netstandard is dat je de assemblies in netcore/mono kunt gebruiken en dus ook werken op linux, wel moet er dan van de cncserver.exe (edingcnc) een linux variant komen.
De omschrijving van de functies voor de cncapi kun je vinden in:C:\CNC4.03\cncapi\cncapi.h. De functies van de codewrapper hebben zijn zo goed als gelijk, alleen hoef je hier geen pointers meer in te gebruiken zoals je dit in C++ zou doen.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13370
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Eding api in VB.net

Bericht door Arie Kabaalstra »

Dat klinkt interessant.. 'k heb nog geen VB.NET IDE op mijn PC geinstalleerd omdat ik pas een nieuwe heb.. ik zit nog middenin het proces van installeren wat je nodig hebt..
Gisteren bijvoorbeeld bezig geweest met het installeren van de nodige plugins voor CamBam.

Zodra ik Visual Studio op mijn PC heb, ga ik er zeker naar kijken..
Plaats reactie