Dinverter

Nederlandse CNC controller op basis van de usb poort of Ethernet.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
frank
Donateur
Berichten: 284
Lid geworden op: 01 jun 2007 19:10
Locatie: Diessen
Contacteer:

Dinverter

Bericht door frank »

Is hier iemand met ervaring van een Dinverter 2B in combinatie met Edingcnc?
Do or do not. There is no trying. "Yoda"
Gebruikersavatar
Bjornski1976
Berichten: 1130
Lid geworden op: 01 feb 2013 14:10
Locatie: Gorinchem

Re: Dinverter

Bericht door Bjornski1976 »

Ik heb hier een dinverter liggen van control technics. Heb geen ervaring met edding maar wat is concreet de vraag?
Kennis en wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie & invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.
Gebruikersavatar
ruudpg
Donateur
Berichten: 1051
Lid geworden op: 19 jul 2011 12:37
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Re: Dinverter

Bericht door ruudpg »

Als ik in de handleiding kijk, staat er dat connector C2 het toerental kan regelen met 0-10V, dat kan Edingcnc aansturen, dus lijkt mij dat het samen moet kunnen werken.

Er is natuurlijk maar 1 manier om het zeker te weten.... uitproberen! Wel natuurlijk eerst de parameters goed zetten en dergelijke voordat je iets gaat aansluiten en zorgen dat je het ook even in de juiste handleiding controleert, ik weet uiteraard niet zeker of ik in de juiste heb gekeken, daarvoor geef je te weinig informatie; voor mij althans.
Gebruikersavatar
frank
Donateur
Berichten: 284
Lid geworden op: 01 jun 2007 19:10
Locatie: Diessen
Contacteer:

Re: Dinverter

Bericht door frank »

Mijn vraag is inderdaad niet handig geformuleerd. Ik vroeg me eigenlijk af of het aansturen via rs485 en edingcnc tot de opties behoort. Het zal misschien allemaal wel mogelijk zijn maar het is handiger zoals ik het nu zie om het 0-10v signaal te gebruiken. Ik denk ook dat het wat beter (soepeler) geregeld is in de software (spil aan/uit en toerental)
Do or do not. There is no trying. "Yoda"
Gebruikersavatar
Bjornski1976
Berichten: 1130
Lid geworden op: 01 feb 2013 14:10
Locatie: Gorinchem

Re: Dinverter

Bericht door Bjornski1976 »

Als ik in de Nederlandse handleiding kijk, mijn type: DINERTER1220220B staat er bij connector C, Klem C2 Frequentie regeling; Via een potentiometer of een 0 tot +10 Volt signaal (unipolair) of 0 tot +/- 10 V signaal (bipolair).

Nou weet ik niet of Eding het de spanning van de Dinverter regelt of dat ie zelf een 0 tot 10 Volt signaal afgeeft. Dat is even een kwestie van meten denk ik.
Kennis en wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie & invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.
Plaats reactie