GUI stopt er mee.

Nederlandse CNC controller op basis van de usb poort of Ethernet.

Moderator: Moderators

Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: GUI stopt er mee.

Bericht door Kjelt »

javanree schreef: 26 mar 2021 19:15 Mijn ervaring met WiFi is dat het nog altijd minder betrouwbaar is en minder performt dan een kabel. CNC machines staan toch vast , er gaan al dikke kabels heen, eentje meer... hoorde vroeger ook niemand over die 25-polige RS-232's die door de hal gingin als mislukte waslijn naar de 'overzend-PC' :roll:
Helemaal mee eens, ik heb altijd bekabeld voor de vaste componenten.
Mobiele apparatuur dan heb je natuurlijk geen keuze. 10 jaar geleden nog lopen klooien met meerdere 1Gb draden van woonkamer naar de zolder vanwege de capaciteit en verschillende netwerken maar nu met een dun fibertje 10Gb/s , switches die VLANs ondersteunen, ik wil niet anders meer.
Palmerlivesteam
Berichten: 111
Lid geworden op: 11 jan 2019 20:21
Locatie: Limburg Zuid

Re: GUI stopt er mee.

Bericht door Palmerlivesteam »

Arie Kabaalstra schreef: 26 mar 2021 17:57 Lijkt me een goed idee.. Kabel is inderdaad wel het makkelijkste aan te leggen, de machines met een PC komen toch vlakbij elkaar te staan, de Draadvonkmachine krijgt een RS 232, die gaat gewoon rechtstreeks van de PC naar de machine (moet dus nog wel een PC met RS232 gat kopen..
de EMCOturn heeft nu nog RS 232, maar als ik em ga ombouwen, dan komt daar natuurlijk EdingCNC op, en kan ie aan het netwerk..

Dan moet ik voor de Ethernet gekoppelde Machines (de Beagle en de EMCOturn 120 zeker een besturingsPC hebben met een extra Ethernet aansluiting?.. zijn daar kaartjes voor?
Goede uitbreidingskaartjes en ruime keuze voor netwerk en RS232 vindt je bij fabrikant Delock,
Heb recentelijk 3 pc's gekocht. Twee 2dehands (2013) Dell en Lenovo en een nieuwe (model 2019) Lenovo en wonder boven wonder waren ze allemaal voorzien van tenminste 1 ser poort. Op het MB zit zelfs een header voor een extra ser poort. En allemaal win10 zonder problemen. Blijkbaar is men er toch achter gekomen dat meer nodig is dan USB.

Als je gebruik maakt van een losse Usb naar ser converter dan schijnt Chipset: FTDI/FT232RL de beste te zijn.
EdingCNC 720
Autocad 2D sinds versie 9 (1989), voor thuis: CMS Intellicad V11
Plaats reactie