E++, Custom EdingCNC Editor

Nederlandse CNC controller op basis van de usb poort of Ethernet.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13371
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: E++, Custom EdingCNC Editor

Bericht door Arie Kabaalstra »

Even wat anders.. Ik heb voor het toekennen van de Property de kleur als String nodig.. en voor het instellen van een kleur, de kleurcode..
zoals eerder aangegeven heb ik daar 2 kleine subroutines voor, die dat allemaal keurig voor me regelen..

Maar...!.. omdat ik die waardes eigenlijk ALTIJD moet kunnen converteren als ik die Class SyntaxColor gebruik, zou ik ze daarin moeten kunnen zetten..
Alleen..hoe precies doe ik dat, en hoe kan ik dat dan gebruiken ?

Code: Selecteer alles

void ColorToString()
        {
            ColorCode = colorDialog1.Color;
            ColorString = ColorCode.A + "," + ColorCode.R + "," + ColorCode.G + "," + ColorCode.B;
        }
void StringToColor()
       {
            if (ColorString != null)
            {
                string[] components = ColorString.Split(',');
                ColorCode = Color.FromArgb(Convert.ToInt32(components[0]),
                                     Convert.ToInt32(components[1]),
                                     Convert.ToInt32(components[2]),
                                     Convert.ToInt32(components[3]));
            }
        }
Dit zijn de twee Subs waar het om gaat.. Als ik het een beetje begin te begrijpen, moet ik er of een Colorstring naartoe sturen en een ColorCode Returnen, of andersom.. Dat wil zeggen, als ik een String wil hebben dan moet ik een Code sturen naar ColorToString, en dan krijg ik een String Return (return Colorstring;) toch?

Ik heb ook even rondgekeken op de CodeProject site van de FastColoredTextBox, over het veranderen van de kleuren.. daar zitten wel een paar werkbare opties tussen denk ik...daar ga ik morgen wel even naar grasduinen.. want dan ben ik weer thuis, en heb ik met een beetje mazzel ook weer Interpret en TV.. al is het dan nog maar over een Koperdraadje.. maar wel weer terug bij KPN.. maar op de zaak wel Glasvezel.. als ze daar dat Modem eens aansluiten. dat ligt daar ook al een jaar stof te verzamelen...
hfjbuis
Donateur
Berichten: 3056
Lid geworden op: 13 feb 2017 00:26
Locatie: Hoensbroek

Re: E++, Custom EdingCNC Editor

Bericht door hfjbuis »

Code: Selecteer alles

   
            String backcolor = "Red";
            Color mycolor = ColorTranslator.FromHtml(backcolor);
            backcolor = mycolor.ToString();
There are only 2 limits, the sky and your imagination
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13371
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: E++, Custom EdingCNC Editor

Bericht door Arie Kabaalstra »



Even een videootje gemaakt van E++
dat geeft een beter beeld dan wat ik hier allemaal vertel.. omdat er toch altijd mensen zijn die zich niet kunnen voorstellen dat zoiets Uberhaupt mogelijk is.. getuige het feit dat ik zelfs Bert Eding Stomverbaasd aan de telefoon had toen ik de eerste versie van mijn Draaimacro operationeel had.. zijn eerste woorden :"Ik zie net je mailtje.. en je video.. ehh.. Hoe flik je dat nou weer?... "
en dat was nog helemaal in EdingCNC geprogrammeerd..
Nu dus mijn in c# geschreven Applicatie E++, die middels een knop (F12) naar EdingCNC overschakelt, en in EdingCNC heb ik UserMacro 20 gemaakt om terug te keren naar E++ als je geen Cyclus hebt ingevuld.. want dan keer je automatisch terug naar E++..

dat laatste had wat problemen dacht ik..toen ik de afgelopen week even een aantal dagen thuis was.. dan heb je even de luxe van 3 schermen, en een rappe PC.. maar E++ deed het daar niet goed... Ik had em toch gewoon vanaf de USB Zetpil geladen..niets veranderd.. maar ik kreeg mijn Cycli niet binnen.. er gebeurde wel iets.. want als ik een cyclus geprogrammeerd had.. kwam E++ gewoon weer naar de voorgrond.. maar niets in het rechtse venster.. geen code om in te voegen.. tot ik vanmorgen het licht zag.. daar stond nog een oude versie Draaimacro op.. en ik heb een wijziging gemaakt.. het einde van een Cyclus is tegenwoordig niet meer ;/CYCLE, maar ;ENDCYCLE.. en omdat ik alles vanaf ;CYCLE tot en met ;ENDCYCLE eruit filter... ging het dus niet goed.. Macro aangepast.. probleem opgelost..

Waarom dat Filter?.. omdat EdingCNC er een Timestamp inzet.. en ik hoef geen tig Timestamps in mijn programma.. tevens, gebruik ik Teach_in.NC momenteel op de draaibank ook als "MDI Cycle" ofwel.. intikken.. grote groene knop, koffie.. , en dat een paar keer herhalen als je één onderdeeltje nodig hebt.. maar als je ook maar een beetje neigt naar Seriewerk, dan had ik daar mijn PartProgram voor..en dan werd Teach_in al weer een beetje anders geschreven.. , er stond geen M2 onder.. om maar wat te noemen..
Nu in E++ wordt alleen de Cyclus eruit geknipt..waarom dan zelf die M99 nog intikken?.. omdat je de sleden nog kan verplaatsen voordat je de cyclus gaat oproepen.. , en ook om de verschillen met de Freesmacro voor mezelf niet te groot te maken..
Binnenkort een nieuwe PC aan de EMCO hangen.. of er Windhoos 10 opzetten.. want op een Windhoos 10 machine een programma compileren voor XP is me nog nooit gelukt... mocht iemand een werkende beschrijving hebben..Graag!

Voor nu.. bedankt voor 't kijken en weltrusten. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13371
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: E++, Custom EdingCNC Editor

Bericht door Arie Kabaalstra »

Eigenlijk... bedacht ik me vandaag.. wat is nou belangrijker, zelf een Kleurenschema kunnen kiezen, of... een Tooltabel kunnen laden, die je "door kan spitten" en met een "Beuk op Enter" een Tool kan selecteren, waarbij dus automagisch TxxM6 wordt ingevuld?.. zeker voor de draaiers onder ons, omdat wij draaiers over het algemeen wel beschikken over op zijn minst een handvol gekalibreerde houders of een Compleet ingemeten wisselaar met minimaal 4 tools..

Ik moet alleen voor mijn Draaibank voor de Toolnummers boven de 8 wat verzinnen..mogelijk met een plaatstabel.. dat moet ik ook met EdingCNC bespreken... :idea:

Vanavond dus even zitten Gefingerpoken, en ik heb inmiddels een routine die een IniFile doorspit, tot ie "[TOOL_1]" tegenkomt.. en die dan selecteert.. de volgende regels op volgorde in een DataGridview Smijten moet niet al te moeilijk zijn.. , ik heb volgens mij iets dergelijks ook al eens geflikt in VB, in Visual G++ en dat is inmiddels iets van minimaal eh... lang geleden.. 2009 ofzo...Nou.. dan moet ik dat nu ook wel kunnen durven.. :lol: gewoon een For next Loopje.. tot 99 Tools, of een For Each en dan de Indexen steeds met 1 verhogen regel selecteren en in de gewenste Kolom smijten.. meer dan dat is het niet, was het niet, zal het ook nooit worden..

Het fijne is.. in de huidige versie moet je nog de hele CNC.INI doorspitten, maar.. in de Release 5 is er een Tool.ini, en die bestaat alleen maar uit 99 blokken met elk 1 tool... maar.. de hele Syntaxis van beide Ini bestanden is identiek.. ergo.. het maakt niet uit of je met 4.03 werkt, of Release 5.. past alletwee..
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13371
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: E++, Custom EdingCNC Editor

Bericht door Arie Kabaalstra »

24785

na enig gefingerpoken ben ik er zo'n beetje achter..

een EdingCNC Tooltabel in een eigengeschreven applicatie (gewoon een testapplicatie), maar dan in een DataGridview, iets wat ze in mijn optiek allang hadden moeten doen bij Eding.. het is alleen dat ik niet goed genoeg kan programmeren in C++ om bij Eding aan de slag te gaan..

nog te doen... deze Code in E++ plakken.. het mooiste zou zijn in een aparte Class.. maar daarvoor.. juist.. ben ik nog niet handig genoeg met C#.. ik sla dit projectje wel separaat op.. zodat ik dat in de toekomst makkelijk kan overnemen..
het laden van de Tooltabel moet ook als het even kan geschieden als je E++ opstart.. en het moet herladen worden als je het wijzigt in EdingCNC...anders is je tooltabel niet meer actueel.. en jullie weet.. "Beschouw je Tooltabel als een Tempel Gods.. hou em rein en heilig.. en doe verdikke het licht uit als je weggaat!!"..

Nou heb ik daar inmiddels al een routine voor die de CyclusFile in de gaten houdt... makkelijk genoeg om daar de CNC.INI (CNC4.03) of TOOL.INI (CNC5.00) in de gaten te houden..
Ik ga meteen werken aan een Setup scherm, waar je de CyclusFile, de werkmap, en de INI files kan aangeven.., de kleurtjes van de Syntaxmarkeringen komen later.. als ik weet hoe ik dat moet schrijven.. daar ben ik nog niet achter.. dus in de tussentijd de Tooltabel maar even beetgepakt...
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13371
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: E++, Custom EdingCNC Editor

Bericht door Arie Kabaalstra »

24786
na een stevig middagje en een deel van de avond doortikken... heb ik nu de ToolTabel in E++..

Is het nu klaar?.. Neen.. Ik moet nog even de controle maken of de File met de locatie van de Tool.INI of de CNC.INI bestaat.. en zo niet, de File Dialoog tonen om em te zoeken.
Daarnaast moet de F1 Toets even een andere Icoon krijgen.. F1 is "invoegen" in E++, en ik moet het natuurlijk niet hebben dat als je F1 indrukt in de Tooltable.. dat dan op de achtergrond tig keer de laatste cyclus wordt ingevoegd..
Tevens begin ik nu te denken.. voordat je een Cyclus programmeert.. moet je Cursor al niet op de plaats staan waar je em wilt invoegen?..dat ie dus gewoon meteen ingevoegd wordt nadat je em invult, want dat is tenslotte waarom je een Dialoog invult..
Want.. Dat is tenslotte ook wat je doet als je een Tool in gaat voegen.., je Drukt F2 om de Tooltabel te tonen.. dan kies je er een.. Mept op Enter.. en dan mikt ie em in je programma..

Velen kennen mijn voorkeur voor Heidenhain besturingen. maar dit is NOG luxer dan Heidenhain... in elk geval de besturingen waar ik mee gewerkt heb.. want die konden niet rechtstreeks een tool laden uit de tabel..E++ kan dat dus wel...

Door de Tooltabel in een DataGridview te mikken, kun je er met de pijltjes toetsen gewoon kriskras doorheen navigeren.. wel zo lekker.. wel zo handig.. en.. als ik zoiets kan schrijven.. dan kan men dat bij EdingCNC ook... :P vast wel....

Morgen dus even de Functietoets aanslagen uitschakelen als de Tooltabel voor staat.. een Setup bestandje maken met de locatie van de INI file erin.. en een Setup Pagina verzinnen... om de locatie van bepaalde bestanden vast te leggen..
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3702
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: E++, Custom EdingCNC Editor

Bericht door andrefc101 »

Arie Kabaalstra schreef: 26 mar 2023 23:37.. en.. als ik zoiets kan schrijven.. dan kan men dat bij EdingCNC ook... :P vast wel....
Heb je er wel eens over nagedacht dat sommige mensen wel eens anders over dingen denken als jij?
Misschien zijn er wel mensen die een verschrikkelijke hekel hebben aan dingen die er uit zien als Heidi…. weet het niet hoor… maar het zou natuurlijk kunnen.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: E++, Custom EdingCNC Editor

Bericht door hugo stoutjesdijk »

andrefc101 schreef: 27 mar 2023 07:02 Heb je er wel eens over nagedacht dat sommige mensen wel eens anders over dingen denken als jij?
Misschien zijn er wel mensen die een verschrikkelijke hekel hebben aan dingen die er uit zien als Heidi…. weet het niet hoor… maar het zou natuurlijk kunnen.
Ach, Zalig zijn de armen van geest. ;-)
ik hoef alleen maar: 'toets zonder functie' te zeggen en degene die mij kennen weten voldoende. :mrgreen:
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13371
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: E++, Custom EdingCNC Editor

Bericht door Arie Kabaalstra »

Het enige wat ik hier op het forum ooit tegen Heidenhain gehoord heb, is dat het teveel "toetsen zonder functie" heeft :lol:

Maar da's meer een inside joke.
Ik heb de layout en functionaliteit van (toen nog) USBCNC gebaseerd op Heidenhain, maat het is echt niet dat Heidenhain de enige is die Functietoetsen als softkeys gebruikt, ZeusCNC, wat ik in het begin op mijn machine heb gebruikt, maar ook Fagor, en Mitsubishi besturingen gebruiken Softkeys.

Waar het in dit specifieke geval om gaat is de Tooltabel.
in EdingCNC is daar zonder muis niet lekker doorheen te bladeren met pijltjestoetsen, en de meeste gebruikers zullen dat niet als storend ervaren, want die hebben een muis of een Mepscherm, maar ik nie.. Ok.. op de draaibank zit wel een mepscherm.

Ik streef er nu eenmaal naar om een CNC besturing, en/of een programmeerapplicatie als het even kan volledig toetsenbord gestuurd te maken. en niet om het eruit te laten zien als Heidenhain.
er zijn tegenwoordig meerdere CNC besturingen die een vergelijkbare route kiezen, en er dus ook vergelijkbaar uitzien.. en dat heeft mede te maken met het gegeven dat meer en meer besturingen gebaseerd zijn op een PC, en niet meer op een PLC. Wat tot gevolg heeft dat een knop er overal uitziet als een knop, een tekstvenster overal als een tekstvenster, omdat al die besturingen worden geschreven in IDE's als Visual Studio, of QT (omdat bijvoorbeeld Heidenhain op Linux draait).
Dit had in de beginperiode nog wel lollige gevolgen.. al die besturingsfabrikanten maakten de burobladen en startmenu's helemaal leeg, maar vergaten om bepaalde sneltoetscombinaties uit te schakelen.. zo heb ik ooit met "windows/E" de verkenner opgeroepen, met pijl en tabtoetsen naar een bepaalde map gebladerd en daar Patience opgestart... OP DE DRAADVONKMACHINE!!.. je had het gezicht van die collega moeten zien...

In E++ dus, want daar ging het hier om, heb ik dus nu de Tooltabel net als indertijd in Visual G++ gemaakt in een DataGridview, waarom? omdat je daar nu eenmaal makkelijk met een toetsenbord doorheen loopt, zowel horizontaal als verticaal, en dan een mep op Enter.. en hij mikt middels T[gekozen tool] M6 je tool in je programma.. mooier dan dat kan ik het niet verzinnen..
je hebt een nieuw tool nodig.. dus.. tooltabel.. tool selecteren.. enter heien.. Tooltabel verdwijnt weer, en je tool staat in je programma...hoe mooi wil je het hebben?..

Ik merk nu echter wel de wet van de remmende voortgang.. er komen meer functies bij, dus moet je meer en meer functies uit gaan schakelen.. om te voorkomen dat je ongemerkt iets invoegt terwijl je in de tooltabel aan het spitten bent naar een bepaald gereedschap waarvan je wist dat ie erin zat.. maar niet meer waar..

Ik nodig iedereen ook van harte uit om aan te geven wat ze graag willen zien, of liever niet zien..daar is dit topic tenslotte voor bedoeld...

Net wat ik gisteren ook al aangaf, moet ik het invoegen van de Cycli niet automagisch doen, direct nadat je em ingevuld hebt?
Je bent je programma aan het schrijven, dus je weet waar die Cyclus moet komen.. daar sta je met je Cursor, F12, naar Eding. Cyclus kiezen. induimen, op Enter heien. en Presto!.. hij staat erin.. wil je em kopieren.. daar is nu de F1 toets voor. en misschien laat ik dat ook wel zo.. want dan kun je makkelijk een cyclus opnieuw invoegen, en dan een paar waarden wjizigen. (ja.. ik weet het.. het lijkt wel Heidenhain.. die hadden ook een functietoets voor het opnieuw invoegen van het laatste blok, maar daar heb ik veel gebruik van gemaakt)

Eerst Koffie.en dan ga ik weer aan het programmeren...
hfjbuis
Donateur
Berichten: 3056
Lid geworden op: 13 feb 2017 00:26
Locatie: Hoensbroek

Re: E++, Custom EdingCNC Editor

Bericht door hfjbuis »

Arie Kabaalstra schreef: 27 mar 2023 10:46 wil je em kopieren.. daar is nu de F1 toets voor
F1 is in windows een veel gebruikte toets voor de help functie. Misschien iets om rekening mee te houden mocht je overwegen om t.z.t. iets van een help functie te maken.
Standaard functies zoals knippen, plakken, kopiëren hebben in windows ook standaard toetsen (ctrl-x, crl-v, ctrl-c). Dat is niet zo handig als een functie toets maar het kan natuurlijk beide.
There are only 2 limits, the sky and your imagination
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13371
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: E++, Custom EdingCNC Editor

Bericht door Arie Kabaalstra »

hugo stoutjesdijk schreef: 27 mar 2023 10:19 [
Ach, Zalig zijn de armen van geest. ;-)
ik hoef alleen maar: 'toets zonder functie' te zeggen en degene die mij kennen weten voldoende. :mrgreen:
Fixed that for You... :mrgreen: Was jij ook niet degene die ooit opmerkte dat Heidenhain inderdaad teveel toetsen zonder Functie had?.. :lol:
hugo stoutjesdijk schreef:Dat we dat nog mogen meemaken, dat ik uberhaubt antwoord geef over een heidi vraag. :oops: :lol:
Er zitten mij teveel "toetsen zonder functie" op. :mrgreen:
ja dus... maar dat ging over de vraag "laatste geprogrammeerde blok opnieuw invoegen" dat bleek een softkey functie te zijn die NIET op alle 400 Reeks Heidi's zit..

Momenteel zit ik te "tobben" met de Tooltabel. maar goed.. er is progressie..Ik heb de Tooltabel zoals eerder getoond in E++, en ik kan ook makkelijk overschakelen.. met F2 ga je naar de Tabel, met Esc. ga je terug.. Primafijn en goed... Nu nog zorgen dat ik de toetsaanslagen filter tussen de Editor en de Toolbox, maar da's een kwestie van de ene "Visible=False" te zetten en de andere "Visible=True".. en dan gewoon bij het afvangen van de toetsen

Code: Selecteer alles

If (... =Visible)
{
Doe dit
} 
dus daar komen we wel uit.. 't is alleen dat het laden van de Tooltabel nog even duurt.. maar dat is alleen bij het opstarten.. en.. later ook bij het Updaten.. immers en Ergo, ik moet wel zien dat ik de Tooltabel in de gaten houd, want, als je een nieuw tool in de tabel zet.. dan moet ie ook zichtbaar worden in E++..
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13371
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: E++, Custom EdingCNC Editor

Bericht door Arie Kabaalstra »

hfjbuis schreef: 27 mar 2023 12:34
Arie Kabaalstra schreef: 27 mar 2023 10:46 wil je em kopieren.. daar is nu de F1 toets voor
F1 is in windows een veel gebruikte toets voor de help functie. Misschien iets om rekening mee te houden mocht je overwegen om t.z.t. iets van een help functie te maken.
Standaard functies zoals knippen, plakken, kopiëren hebben in windows ook standaard toetsen (ctrl-x, crl-v, ctrl-c). Dat is niet zo handig als een functie toets maar het kan natuurlijk beide.
Ja.. en F1 is in EdingCNC de toets voor "Reset".. F1 echter is wel een toets die lekker "op het hoekje" zit..,
Momenteel maak ik bij het testen en proberen van E++ inderdaad veelvuldig gebruik van de bestaande sneltoetsen Crtl/C,X,V, Z en Y..maar.. zoals eerder aangegeven.. Heidi had een toets voor de laatste regel opnieuw invoegen.. en die vond ik wel handig.., mogelijk dus dat die "terugkomt" in E++, meer dan bij een "enter" de laatste regel kopieren.. en dan naar believen plakselen waar je em wilt hebben.. (kan handig zijn als je meerdere keren naar Z2 moet, maar tussendoor steeds omhoog wilt, om over Kikkers, klemmen en andere klinknagels, emmers en touwwerk wilt springen.... Hmm.. dan is het handiger dat je inderdaad aangeeft een regel te willen kopiestelen, en dan neer te klinknagelen waar nodig.. hoe deed ik dat vroegâh?.. ohja.. de bewuste regel even doorlopen zonder em te bewerken. dan stond ie in de buffer.. en dan neerplakselen...Juist!..

Momenteel heb ik een textbox rechts in mijn Editor staan.. dat kan ik natuurlijk gebruiken als "bufferhok.. dan kan ik daar even wat code parkeren..
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13371
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: E++, Custom EdingCNC Editor

Bericht door Arie Kabaalstra »

Met het groeien van het aantal features van E++ wordt de code snel onoverzichtelijk.. Tijd dus om het roer weer eens om te gooien...
Om bepaalde delen wat overzichtelijker te maken, ben ik begonnen met een kleine testapplicatie die alleen maar de INI file van E++ opent, en de inhoud verdeelt.. Waar ik begonnen ben met een Cycle File, en een History File, heb ik nu dus die twee file=locaties in één bestandje staan, met de locatie van de CNC.Ini of de Tool.ini (CNC V5), Nu nog even een stukje Code om de locaties van die bestanden netjes uit de INI file te pulken.. en eventuele wijzigingen terug te schrijven..
als ik de routines eenmaal heb.. dan kan ik ze zo in een nieuwe versie E++ plakken..
het mooiste zou zijn als ik het in een Class kan knopen, zodat ik het makkelijker aan een project kan knopen. maar daar heb ik de kennis nog niet voor..

Mede daarom... zijn er boeken over C# die het aanraden zijn om op de boekenplank te hebben??..

Ik ga dus de hele zwik vandeweek eens thuis in een nieuwe versie gieten.. er zit nu teveel in, en het is niet handig gegroepeerd..
om maar wat te noemen.. Ik heb op de plek van het tektsvenster waar je de Code schrijft, daar komt ook de ToolTabel, als je die nodig hebt. dan wordt ie zichtbaar, en komt naar de voorgrond, terwijl het tekstvenster onzichtbaar wordt en naar de achtergrond verdwijnt..
Voor het "afvangen" van de toetsaanslagen is het dus een zaak om te kijken naar de zichtbaarheid van ofwel de Tooltabel dan wel het Tekstvenster, en in de toekomst ook de Setup pagina..

programmeertechnisch is er geen enkel beletsel om dat alles op elkaar te stapelen.. als je er maar voor zorgt dat iets zichtbaar is, Focus heeft en toetsaanslagen verwerkt als je dat deel gebruikt.. , en dat is alleen het toetsenbord deel.. de Muisclicks hebben dezelfde uitdaging...

't is alleen dat de Toetsenbord aanslagen voor mij zwaar wegen, immers aan een CNC machine hoort geen Muis.. Muizen horen gestampt op een beschuitje.. :lol:
Dat wil zeggen in dit geval.. als je achter een burootje je programma's maakt.. dan kan ik weinig inbrengen tegen het gebruik van een muis, ander dan te vermelden dat je em niet nodig hebt..omdat alles ook via het toetsenklavier werkt..
Gebruikersavatar
joopbos
Donateur
Berichten: 901
Lid geworden op: 12 mar 2008 19:34
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: E++, Custom EdingCNC Editor

Bericht door joopbos »

Misschien heb ik het gemist, Maak je dit voor jezelf of is het een opdracht van Edingcnc zodat het mogelijk voor iedereen tot beschikking komt?
Plaats reactie