Zou ik dan toch iets beginnen te snappen van Regular Expressions?.. het lijkt er wel op.. want..Sub en Endsub zijn mooi donkerblauw, net als de G regels, de parameters zijn in 3 groepen ingedeeld, evenals de "Operations" onderverdeeld in Unary en Binary.. in blauw en lichtblauw..
Comments zijn Groen, Nu nog zowel de ; en de () Comments.. eens zien of ik daar ook nog een andere kleur aan kan geven..
en.. wat ik ook wel leuk vindt... als je je commentaren in het Engels schrijft.. wat ik meestal doe, bekoz i spiek ferrie koet inglish
, dan moet je het niet hebben dat er dan in een groene regel ineens "AND" in het blauw tussen staat.. en dat heb ik ook voor elkaar gekregen.. want..:
AND(?=\[)
doet't em wel.. Ik zoek in de Regex BinaryOperations naar onder andere "AND", en een "[" ernaast.. want in een formule zitten geen spaties in E++
dus.. zolang je geen hele formules in een Comment zet.. gaat alles lekker in het groen..en doe je dat wel.. dan worden alleen de haakjes blauw.. wie gebruikt er nou haakjes, de vierkante nog wel, in een Comment?.. Ik niet in elk geval.. en omdat ik de "taal" E++ heb bedacht.. bepaal ik dat lekker...
Ik ben erachter gekomen dat de volgorde waarin je in een FastColoredTextBox de boel definieert en oproept ook bepalend is.. eerst had ik de Region markeringen Grijs.. later weer niet.. maar bepaalde andere dingen bleven wel met een aparte kleur.. dus.. de Styledefinitie van Region en Endregion een eind naar boven gehaald. en Presto!..
Dat werkt dus allemaal.. nu alleen nog even kijken naar een echt goed kleurenschema.. Misschien.. en ik moet even kijken hoe.. en hoe toegankelijk. kan ik de kleuren aangeven met een string.. dan kun je eventueel zelf in een dialoogje een kleur intypen.. of nog mooier.. uitkiezen in een DropDown Menuutje, net als in Visual Studio.. maar dat komt nog wel.. dat staat in mijn Planning nog heel ver...
Binnenkort zal ik voor een paar daagjes huiswaarts keren.. en dan kan ik daar verder werken.. met 3 x 19", in plaats van 1 x 12" met een Duits Klavier eraan.. Aber, der Tastatur ist mir wirklich völlig egal, weil ich schon die VS/International Einstellung benutze..Merkwurdig eigentlich das die Heidenhain Tastatüre allen Mit VS Einstellung geliefert werden..Nah.. Gut..