Ik heb soms de melding wrong state Mot moving state, als ik de pauze knop bediend heb van de pendant.
Wat doe ik verkeerd of heeft iemand dat ook eens gehad?
Ik vind dit typisch een vraag om aan EWding te stellen.
Ik zou daat niet lang mee wachten, ook de persoon die jou antwoord zou moeten geven heeft binnenkort (of nu al) vakantie.
Als je Bert bedoelt, het is mij zeker 2 x gebeurd dat ik een e-mail van Bert kreeg vanaf zijn motorfiets vakantie.
Met het bericht, ik kom er op terug (wat dan niet gebeurt) (heb ik de d's en t's goed zo ?)
En hij vertelde mij een tijd terug dat er "al" 1 draadloze pendant verkocht was, dat was jij dan ? :-)
Heb je een programma gestart, en druk je daarna de Pause knop in op je Pendant ? (omdat je vermoed dat er iets niet klopt in je programma, of om het even welke andere reden).
Zo ja.. de machine beweegt dus, en je drukt op Pause.. wat gebeurt er dan.. stop de machine?.. want dat zou sowieso moeten gebeuren, en dan geeft ie deze error?.
't treedt soms op.. niet altijd dus... zijn er dingen die je anders doet in het geval dat ie deze error geeft?
want dat is belangrijk natuurlijk voor het vinden van de oorzaak..
Contact met EdingCNC is natuurlijk de makkelijkste optie.. want ik weet niet hoe je deze error kan genereren.. dus kan ik ook niet zo de oplossing uit mijn mouw schudden..
Bert is niet meer continu betrokken bij EdingCNC.. hij heeft 't verkocht, en werkt nog maar een paar dagen in de week (vandaar dat ie regelmatig met motorvakantie is)
Alfred Bos doet er ook niet moeilijk over om vanuit het andere eind van de wereld te reageren op mails.. (vorige week een mail ontvangen vanuit Japan)
Het gebeurt soms als er een programma loopt, en inderdaad ik gebruik de pauze knop, hij reageert dan niet en je nog een keer op pauze drukt en dan deze meldingen, mogelijk dus al drie keer gedrukt aan de meldingen te zien.
Mischien moet ik zonder te frezen gewoon een paar keer simuleren of deze melding weer komen.