dxf fusion
Moderator: Moderators
dxf fusion
na lang tijd weer bezig met de hobby, ik heb nu fusion 360 op mijn pc gezet, ik heb de gratis verzie, maar als ik voor Eding cnc een contoertje wil maken.
en dan op wil slaan als een dxf bestand, dan kan ik geen dxf selecte maken.
is er een ander bestand maat, wat Eding inc wel leest
Arian
en dan op wil slaan als een dxf bestand, dan kan ik geen dxf selecte maken.
is er een ander bestand maat, wat Eding inc wel leest
Arian
Re: dxf fusion
Hoi Arian, leuk om weer eens van je te horen;
Je kan een DXF maken van een sketch (en in een sketch kan je met de projecteer functie (project) weer eenvoudig een DXF maken (rechts klikken op de sketch en dan kan je direct naar DXF bewaren), dat moet wel werken?
Maar in Fusion zit ook een prima 'manufacture' omgeving waarbinnen de Eding postprocessor standaard aanwezig is.
Je kan een DXF maken van een sketch (en in een sketch kan je met de projecteer functie (project) weer eenvoudig een DXF maken (rechts klikken op de sketch en dan kan je direct naar DXF bewaren), dat moet wel werken?
Maar in Fusion zit ook een prima 'manufacture' omgeving waarbinnen de Eding postprocessor standaard aanwezig is.
hoi
zeker leuk om hier weer iets te doen.
Maar wat jij zegt krijg ik niet gezien.
wat ik krijg gezien als ik hem wil export dat de dxf niet dik gedrukt staat
Arian
zeker leuk om hier weer iets te doen.
Maar wat jij zegt krijg ik niet gezien.
wat ik krijg gezien als ik hem wil export dat de dxf niet dik gedrukt staat
Arian
Zo eer ik weet ( maar kan me vergissen) is de export naar dxf sinds een paar jaar niet meer beschikbaar als optie voor de (gratis)hobby account’s.
Dus alleen beschikbaar voor betaalde of educatieve accou t’s
Maar hoor het graag als er toch een mogelijkheid is .
Pas had ik in m’n makerspace iemand op bezoek met hetzelfde probleem , er is toen geëxporteerd naar pdf .
Maatvoering was dan wel weg , maar wel weer aan te passen in vcarve of lightburn
Dus alleen beschikbaar voor betaalde of educatieve accou t’s
Maar hoor het graag als er toch een mogelijkheid is .
Pas had ik in m’n makerspace iemand op bezoek met hetzelfde probleem , er is toen geëxporteerd naar pdf .
Maatvoering was dan wel weg , maar wel weer aan te passen in vcarve of lightburn
Dat zal jammer zijn.
Arian
Arian
er zijn pdf naar dxf converters
het is sowieso niet verstandig om direct een DXF file naar Eding te sturen. Eding heeft maar heel beperkt mogelijkheden om een DXF te verwerken
en volgens mij is die mogelijkheid er in versie 5 helemaal uitgehaald.
Het beste is om een gcode file naar Eding te sturen.
en volgens mij is die mogelijkheid er in versie 5 helemaal uitgehaald.
Het beste is om een gcode file naar Eding te sturen.
Volgens deze link moet het in de gratis versie ook nog kunnen.
Dit is ook de methode die ik zelf gebruik, ook in de betaalde versie. Heb je wat meer controle over wat Fusion opslaat.
https://sendcutsend.com/faq/how-to-expo ... of-fusion/
Een tip is om bij het projecteren van geometrie in een sketch een vlak te nemen en niet de body. Als je de body doet krijg je ook de 'onzichtbare lijnen ' en heb je dus een dxf met dubbele lijnen op elkaar. Bij het projecteren van vlak krijg je een nette dxf met enkele gesloten contour.
Dit is ook de methode die ik zelf gebruik, ook in de betaalde versie. Heb je wat meer controle over wat Fusion opslaat.
https://sendcutsend.com/faq/how-to-expo ... of-fusion/
Een tip is om bij het projecteren van geometrie in een sketch een vlak te nemen en niet de body. Als je de body doet krijg je ook de 'onzichtbare lijnen ' en heb je dus een dxf met dubbele lijnen op elkaar. Bij het projecteren van vlak krijg je een nette dxf met enkele gesloten contour.
Een andere manier zou kunnen zijn door eerst een 2d (1:1) projectietekening te maken via (Design->Drawing->From design). Na het aanmaken van het baseview kun je dan een export maken via:

Als je een Custom Named view aanmaakt zou je deze oriëntatie ook kunnen gebruiken voor de projectiehoek:

Als je een Custom Named view aanmaakt zou je deze oriëntatie ook kunnen gebruiken voor de projectiehoek:

ik ben er uitzet de gratis Fusion kan je niet meer een dxf bestand, maar in de betaald wel,
maar je kan met het Cam van fusion wel een heel mooi G code maken.
Dat heb ik gedaan, dan heb ik geen DXF meer nodig.
Arian
maar je kan met het Cam van fusion wel een heel mooi G code maken.
Dat heb ik gedaan, dan heb ik geen DXF meer nodig.
Arian
- hugo stoutjesdijk
- Donateur
- Contacteer:
En dan G code zonder ijlgang?
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Ik kwam dit CAM programma tegen van OpenBuilds om o.a. dxf te importeren. Ik heb er zelf nog niet naar gekeken, maar zal dat t.z.t. wel doen.
https://cam.openbuilds.com/
https://cam.openbuilds.com/
There are only 2 limits, the sky and your imagination