X / A-slave

Nederlandse CNC controller op basis van de usb poort of Ethernet.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
keesfrees
Berichten: 3114
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen

X / A-slave

Bericht door keesfrees »

ik heb dus een dubbele X-as, A staat ingesteld als slave van X
bij het homen gebeurd er iets vreemds, in het status venster komt eerst home X en dan home A
of er ook maar 1 motor tegelijk wordt aangestuurd daar kom ik niet met zekerheid achter, de stuurkaarten staan zo laag dat de motoren gemakkelijk door te draaien zijn, ik ga er even een tandriempje afhalen om meer te zien
iig zou het mogelijk moeten zijn om software matig de brug recht/haaks te zetten, daar zie ik geen mogelijkheid voor, of kijk ik (weer!) niet goed :->
( in de oude besturing zit dat wel, de boutjes van de karretjes even een slagje los draaien bij het instellen )
handig aanhalen (citeren, quoten) : https://cnczone.nl/viewtopic.php?f=37&t=12599
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: X / A-slave

Bericht door audiomanics »

blz 72 tandemhome
Moet je wel op beide kanten een sensor hebben zitten..

Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
keesfrees
Berichten: 3114
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen

Re: X / A-slave

Bericht door keesfrees »

nou ik ben al weer wat verder, bij het homen van X doet A gewoon mee,
hoe er dan wordt omgegaan met die 2 eindschakelaars snap ik niet
wel is het zo dat 1 vd 2 soms geactiveerd achterblijft, bij joggen van de as weg van de schakelaars komt er een E-stop melding, dat zou niet mogen want neergaande flank ipv opgaande flank ( of andersom, net hoe je het bekijkt, schakelaar was aan, gaat uit )
ook is het mogelijk om na het homen de verkeerde kant uit te joggen . . .
nu ik dit weet kan ik er omheen werken en ga ik eerst andere dingen doen en wellicht Bert op de hoogte brengen van mijn bevindingen

@audiomanics : ja, heb ik gezien, is bij mij blz 51 (?) ( Manual V4.00 (Updated 08-03-2012) )
zo kom ik er ook net achter dat de hoofdstukken aanklikbaar zijn vanuit de inhoudsopgave, handig, moet iedereen zo maken wmbt
handig aanhalen (citeren, quoten) : https://cnczone.nl/viewtopic.php?f=37&t=12599
Plaats reactie