Importeren instellingen van 4.0 naar 4.01

Nederlandse CNC controller op basis van de usb poort of Ethernet.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
didado
Berichten: 304
Lid geworden op: 03 apr 2008 08:25
Contacteer:

Importeren instellingen van 4.0 naar 4.01

Bericht door didado »

Ik wil overstappen van 4.0 naar 4.01. Anyway, is er een makkelijke manier om de instellingen van 4.0 naar 4.01 te importeren? Het cnn.ini bestand van de oude naar de nieuwe overschrijven gaat niet. Krijg dan fout meldingen.

Logisch want er is volgens mij nogal wat veranderd aan de 4.01 versie met allerlei nieuwe mogelijkheden. Ik heb niets gevonden in de release notes, handleiding of Google. Kan er natuurlijk overheen gelezen hebben.

Dank

David
e.i. Genwys
Berichten: 196
Lid geworden op: 28 dec 2011 14:02
Contacteer:

Re: Importeren instellingen van 4.0 naar 4.01

Bericht door e.i. Genwys »

Ik heb wel de macro.cnc over kunnen nemen.

Meteen ook de vraag hoe USbcnc met alle instellingen naar een andere computer over te zetten.
Installeren en dan elke bestand vervangen door de backup? (sorry als ik je draadje een beetje kaap)

Cor
Gebruikersavatar
frank
Donateur
Berichten: 284
Lid geworden op: 01 jun 2007 19:10
Locatie: Diessen
Contacteer:

Re: Importeren instellingen van 4.0 naar 4.01

Bericht door frank »

Ik heb mijn cnc.ini gewoon over de oude gekopieerd. :shock:
Nergens problemen mee gehad
Do or do not. There is no trying. "Yoda"
keesfrees
Berichten: 3119
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen

Re: Importeren instellingen van 4.0 naar 4.01

Bericht door keesfrees »

een tijdje terug ook geprobeerd, ging niet goed, maar toen was het versie verschil groter (ws)
eenvoudig te zien door beide bestanden in kladblok te openen en kijken of de syntax nog gelijk is
evt met wat formules in excel
handig aanhalen (citeren, quoten) : https://cnczone.nl/viewtopic.php?f=37&t=12599
didado
Berichten: 304
Lid geworden op: 03 apr 2008 08:25
Contacteer:

Re: Importeren instellingen van 4.0 naar 4.01

Bericht door didado »

Ik had beide bestanden vergeleken en er zat een groot verschil in. Vandaar dat ik het niet zomaar kon overschrijven zonder foutmeldingen. Wel geprobeerd.

Lijkt erop dat ik het allemaal met de hand moet gaan overzetten. Jammer, hoopte dat er een makkelijkere manier is. Ik heb Bert gemaild, wellicht kan hij er zijn licht op schijnen.
didado
Berichten: 304
Lid geworden op: 03 apr 2008 08:25
Contacteer:

Re: Importeren instellingen van 4.0 naar 4.01

Bericht door didado »

Ik heb Bert gemaild. Mocht iemand anders tegen het zelfde probleem aanlopen. Hier zijn antwoord:
Je kan dat doen de oude cnc.ini overschrijven naar de nieuwe. De eerste keer opstarten geeft dan foutmeldingen, dit is niet erg.
De meeste instellingen worden goed overgenomen, maar niet alles. Dus even wat screenshots maken van V4.00 en uit printen, daarna even alles nalopen in V4.01.
Plaats reactie