hp Inktpatroonhouder

Vragen die je boven niet kwijt kunt, kan je hier stellen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
janplastiek
Donateur
Berichten: 1981
Lid geworden op: 23 sep 2010 23:28
Locatie: Rijkevorsel België
Contacteer:

hp Inktpatroonhouder

Bericht door janplastiek »

wie heeft er nog een oude printer staan waar een zwart inkt patroon HP45 of HP15 in hoort.
ik ben op zoek naar 1 specifiek onderdeel, het zwart plaatje onder het blauw groen klepje om het patroon te vergrendelen
20170109_114221.jpg
20170109_114122.jpg
ik wil er een vergoeding tegenoverstellen, ik geef er 25€ voor, als je het naar mij wil verzenden. ik wil hiervan een 20 stuks hebben, let wel, niet van een ander model klepje, enkel het klepje dat onder het blauwgroen klepje van een zwart Patroon HP 45 en HP15 zit. Je kan het simpel verwijderen door het blauwe en zwarte bij elkaar te drukken en verschuiven.
het klepje van het kleuren patroon HP 78 is groter en is dus niet bruikbaar!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Breek de dag, frees een lijntje.
Swake
Donateur
Berichten: 1686
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: hp Inktpatroonhouder

Bericht door Swake »

Als je Google kan geloven:

HP 45 ink cartridges work with: HP Deskjet 1000, 1120, 1600, 815, 830, 832, 855, 9300, 930, 932, 960, 980.

The ink cartridges in the combo pack, HP 45 and HP 78, work with HP Deskjet 3820, 920, 9300, 930, 932, 940, 955, 960, and 980 along with HP OfficeJet g55, g85, k80, v40.

HP 15 ink cartridges work with: HP Deskjet 3820, 5550, 5650, 5850, 841, 842, 920, 940, 955. HP Officejet v40. HP Photosmart 7260, 7350. HP PSC 750, 950.
When it fits stop using the hammer.
vox67
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 nov 2011 14:26
Locatie: Hoogeveen

Re: hp Inktpatroonhouder

Bericht door vox67 »

20 stuks lijkt mij veel om op deze manier aan te komen.
Is 3d printen geen optie?
Ik heb 3 printers waarvan 1 resin printer.
Stuur bij interesse maar een maar een pb.
Succes, Ronald
Gebruikersavatar
janplastiek
Donateur
Berichten: 1981
Lid geworden op: 23 sep 2010 23:28
Locatie: Rijkevorsel België
Contacteer:

Re: hp Inktpatroonhouder

Bericht door janplastiek »

Ik ben al op zoek via 2dehands sites ik heb die lijst al 6 jaar, maar deze printers zijn al een 20 tal jaren oud en steeds moeilijker te vinden en dit plaatje springt soms stuk.
ik heb nog 1 model liggen, maar dit gaat dadelijk in de machine :oops:
Breek de dag, frees een lijntje.
Swake
Donateur
Berichten: 1686
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: hp Inktpatroonhouder

Bericht door Swake »

Doet die printer/fax/scanner/copier van jou dan iets speciaal dat niet zomaar te vervangen is?

Als de verliefdheid toch zo groot is voor dat toestel, kan je van dat plaatje geen steviger metalen exemplaar (laten) maken of 3D printen?
When it fits stop using the hammer.
ruudderooy
Donateur
Berichten: 470
Lid geworden op: 14 jul 2015 21:23
Locatie: Beuningen

Re: hp Inktpatroonhouder

Bericht door ruudderooy »

Swake schreef: 10 sep 2021 11:44 Doet die printer/fax/scanner/copier van jou dan iets speciaal dat niet zomaar te vervangen is?

Als de verliefdheid toch zo groot is voor dat toestel, kan je van dat plaatje geen steviger metalen exemplaar (laten) maken of 3D printen?
ja lijkt mij ook tekenen en 3d printen moet toch geen issue zijn.
Gebruikersavatar
janplastiek
Donateur
Berichten: 1981
Lid geworden op: 23 sep 2010 23:28
Locatie: Rijkevorsel België
Contacteer:

Re: hp Inktpatroonhouder

Bericht door janplastiek »

Swake schreef: 10 sep 2021 11:44 Doet die printer/fax/scanner/copier van jou dan iets speciaal dat niet zomaar te vervangen is?

Als de verliefdheid toch zo groot is voor dat toestel, kan je van dat plaatje geen steviger metalen exemplaar (laten) maken of 3D printen?
nee hoor, het betreft een Wolke printer geïntegreerd op een verpakkingslijn, deze lijn is +/- 20jaar oud.
de fabrikant van deze lijn heeft een dubbele HP patroonhouder gebruikt, hij heeft de kant voor HP45 of P15 gehouden en hier de inkthouder voor kleuren inktpatroon HP78 van af gefreesd.
de machine is verbonden met deze printkop, maar deze kop staat op een moeilijke plaats, iemand met weinig ervaring zal al snel een plaatje breken of het plaatje verliezen.
Een ombouw naar een nieuw model wil of kan de fabrikant niet doen, te ingewikkeld zeggen ze, koop maar een nieuwe installatie.
de eerste keer dat ze zonder deze plaatjes zaten, 5 jaar geleden,heb ik een 10 tal printers gezocht via 2de hands sites en de eigenaars enkel het plaatje op laten sturen.
Nu zijn deze al redelijk antiek aan het worden en dacht ik het hier eens te vragen.
dus niks geen verliefdheid maar welgemeende hulp aan deze klant ;-)
Breek de dag, frees een lijntje.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12045
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: hp Inktpatroonhouder

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Dat zijn de betere uitdagingen.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Swake
Donateur
Berichten: 1686
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: hp Inktpatroonhouder

Bericht door Swake »

Mogelijks heeft die fabrikant de CQ803A OEM Smart Card Print Cartridge Stall van hp gebruikt. Zie PDF in bijlage. Die PDF is van 2016, dus best recent en daarom vermoed ik dat HP zelf je wel nog gaat kunnen helpen aan onderdelen. Je moet natuurlijk de goede persoon vinden.

Anders hieronder nog wat pistes:

Dit is, denk ik, het spare parts nummer van een houder voor een gewone printer waar dat klepje in zit: C4557-60045
https://icecat.biz/en/p/hp/c4557-60045/ ... 21170.html
https://inmics.webmercs.com/hp-sps-5164 ... 04169/l_en


Wat je nodig hebt is het plaatje dat hieronder zit, ik vermoed dat die gasten dat ook wel hebben.
https://www.alibaba.com/product-detail/ ... 90927.html

Hier beetje zichtbaar na uitzoemen: https://www.alibaba.com/product-detail/ ... 56da7jYJpK

een sparepart onderdeel uit een gesloopte printer:
https://imall.com/product/C2678-60105-I ... 9965436/en

nog een:
https://imall.com/product/C2693-67035-I ... 1917914/en


Het onderdeel dat je zoekt is één van deze twee denk ik:
  • C6429A-Carriage_Latch
    Carriage Latch - A-arm latch - retains latch over the printheads on the carriage

    C6429A-Carriage_Latch_CVR
    Carriage Latch Cover - The carriage latch is used to keep the cartridge(s) in place. this latch(s) hold the cartridge(s) in place while carriage is printing or idle.
Het nummer hierboven is het technische model van de printer. In dit geval is C6429A = HP Deskjet 970cxi
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
When it fits stop using the hammer.
motormuis
Berichten: 841
Lid geworden op: 17 apr 2018 19:33
Locatie: Swalmen

Re: hp Inktpatroonhouder

Bericht door motormuis »

ik heb je twee keer getracht een pb te sturen maar het lukt niet weet niet waarom
volgen mij heb ik nog een staan mag je hebben
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11032
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: hp Inktpatroonhouder

Bericht door DaBit »

20 stuks afgieten in hars zou ik nog wel aandurven. Heb ik wel een origineel nodig.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
keesfrees
Berichten: 3112
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen

Re: hp Inktpatroonhouder

Bericht door keesfrees »

Dag Jan,
Ben je er al verder mee gekomen ?
Ik ben even naar een printert"je" wat hier nog staat gegaan om te zien wat dat nou ook al weer was, een :
HP Designjet 450c ( Is ooit achtergelaten door iemand voor wie ik "even" spullen opgeslagen had. )
Dus inderdaad een HP, maar nog jammer om te demonteren voor dit doel, als het al het juiste type zou zijn.

Ik ken wel iemand die ik wel eens inschakel om te zoeken naar spullen, loopt vaak rommelmarkten en kringloopwinkels af.
Dat lijstje van de modellen is dan wel handig.
Swake schreef: 10 sep 2021 10:12
Maar, namaken, zoals Dabit aangeeft lijkt me ook wel mooi, als dat haalbaar is.
handig aanhalen (citeren, quoten) : https://cnczone.nl/viewtopic.php?f=37&t=12599
Gebruikersavatar
janplastiek
Donateur
Berichten: 1981
Lid geworden op: 23 sep 2010 23:28
Locatie: Rijkevorsel België
Contacteer:

Re: hp Inktpatroonhouder

Bericht door janplastiek »

heb de vraag voor deze plaatjes in China gesteld.
even afwachten

@motormuis,
om het plaatje op te halen, lijkt voor mij teveel moeite voor wat het waard is.
Wel wil ik in de toekomst eens met je praten over kunststof, ik leer nog steeds graag bij en ik vind het knap wat je zoal fabriekt ;-)
Breek de dag, frees een lijntje.
motormuis
Berichten: 841
Lid geworden op: 17 apr 2018 19:33
Locatie: Swalmen

Re: hp Inktpatroonhouder

Bericht door motormuis »

janplastiek schreef: 16 sep 2021 00:21 heb de vraag voor deze plaatjes in China gesteld.
even afwachten

@motormuis,
om het plaatje op te halen, lijkt voor mij teveel moeite voor wat het waard is.
Wel wil ik in de toekomst eens met je praten over kunststof, ik leer nog steeds graag bij en ik vind het knap wat je zoal fabriekt ;-)
jan altijd welkom
Plaats reactie