GRBL

Vragen die je boven niet kwijt kunt, kan je hier stellen.

Moderator: Moderators

diepchess
Berichten: 1430
Lid geworden op: 02 jul 2013 11:02
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

GRBL

Bericht door diepchess »

hi, kennelijk wordt er actief gewerkt aan GRBL.

https://github.com/gnea/grbl/releases
versie 1.1f is nu actueel.

windows executable vanaf XP: (exe not verified door mij op spyware) : https://www.dropbox.com/s/ve7llxtbaeht0 ... ru.7z?dl=0

Iemand ervaring met deze laatste release?
hfjbuis
Donateur
Berichten: 3057
Lid geworden op: 13 feb 2017 00:26
Locatie: Hoensbroek

Re: GRBL

Bericht door hfjbuis »

Ik werk er probleemloos mee op mijn draaibank vanaf realease 0.9, en nu ongeveer een jaar denk ik met 1.1f.
rverhag
Berichten: 75
Lid geworden op: 26 jul 2012 14:47
Locatie: Oost Souburg, Zeeland

Re: GRBL

Bericht door rverhag »

Ik werk ook al een paar jaar probleemloos met versie 0.9 (frezen). Gcode sender voor Windows is zelf geschreven. (Heb m'n voordeur er zelfs mee gemaakt https://www.woodworking.nl/showthread.p ... e-voordeur)

Ben nu bijna klaar met het ontwikkelen van een gcode sender voor versie 1.1f. (C# .Net 4.7.1 WPF)

Voor hobby perfect te gebruiken. Ondersteunt zelfs corexy en laser. Ook variabele spindle dmv pwm. In 1.1f is nu ook jogging geïmplementeerd.
wilfred1970
Berichten: 683
Lid geworden op: 22 dec 2010 19:14
Locatie: Steenbergen NB

Re: GRBL

Bericht door wilfred1970 »

Heb er al een tijdje mn lasersnijder/graveerder op werken en werkt super.
hfjbuis
Donateur
Berichten: 3057
Lid geworden op: 13 feb 2017 00:26
Locatie: Hoensbroek

Re: GRBL

Bericht door hfjbuis »

Welke laser gebruik je?
Kun je daarmee op staal schrijven?
wilfred1970
Berichten: 683
Lid geworden op: 22 dec 2010 19:14
Locatie: Steenbergen NB

Re: GRBL

Bericht door wilfred1970 »

thuis zit ik op grbl, maar met een blauwe low power laser schrijven op staal zal niet lukken....
mark3
Berichten: 509
Lid geworden op: 25 jan 2010 09:26
Locatie: Geulle
Contacteer:

Re: GRBL