Windows 10

Vragen die je boven niet kwijt kunt, kan je hier stellen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3702
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Windows 10

Bericht door andrefc101 »

Ik heb hier een pc met Windows 10 welke ik gebruik voor Aspire e.d. Als ik nu een venster open, en deze vervolgens wil verschuiven/verplaatsen, verschijnt er een grote 1 in dat scherm, en vervolgens vult deze het complete scherm ipv van te verschuiven...
Hoe kan ik dit oplossen, wordt er een beetje verdrietig van.... ;-)
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Windows 10

Bericht door audiomanics »

Dit helpt je misschien uit de brand:

Start > Settings/instellingen (dus niet configuratiescherm, maar het tandwieltje zeg maar) > Systeem > Multitasking

Daar de bovenste optie uitzetten.

Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3702
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Windows 10

Bericht door andrefc101 »

Helaas Kees..... deze stond al uit, dus dat werkt bij mij niet. Wat heb ik toch de schurft aan dat achtelijke Windows.....
Je ontkomt er soms niet aan, maar wat een bagger besturing is dat toch!
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Windows 10

Bericht door Kjelt »

Ik heb dit soort problemen eigenlijk nooit met Win10, wat mij betreft een van de stabielste OSén in lange tijd.
Zelfs geschikt voor 24/7 gamers, ergere duurtest kun je als OS niet hebben.

Heeft het ooit wel goed gewerkt ?
Kijk eens bij task manager naar je processorload en kijk ook eens of dit programma win10 compatible is en zo niet zet dan met de rechtermuisknop op het ikoon de compatibiliteits modus.
willy wonka
Berichten: 1071
Lid geworden op: 03 jan 2013 18:20

Re: Windows 10

Bericht door willy wonka »

Toevallig een 2e beeldscherm aangesloten?


Bij mensen die afgeven op Windows ligt het 99,9% van de gevallen aan de gebruiker :roll:
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Windows 10

Bericht door Kjelt »

Er verschijnt een 1 op het scherm, eigenlijk zou je die "1" alleen mogen zien als je bezig bent de display instellingen (rechtermuisknop op het bureauscherm) te wijzigen.
Oorzaak zou je dan ook kunnen zoeken dan in de graphical card driver. Daar wordt de software en driver wel eens automatisch van geupdate wat niet in alle gevallen een succes is.
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3702
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Windows 10

Bericht door andrefc101 »

Ahhh.... leuk, veel Windows liefhebbers! Tis altijd de schuld van de gebruiker toch? Maar ik zou het toch leuk vinden wanneer ik bv.een gcode bestand open in Notepad+, dat ik dat window gewoon kan "uit de weg" kan slepen.... dat is toch niet teveel gevraagd van zo'n prachtig systeem? Maar als dat al niet kan als gewoon domme gebruiker! Heb heel het internet afgestruind en gezocht naar een oplossing. Niet dus... Het is al vanaf de installatie van Windows 10 (orginele versie trouwens).
En ja, ik heb maar gewoon 1 scherm...
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Windows 10

Bericht door Kjelt »

Nee dat is niet teveel gevraagd maar het lijkt er op dat er iets goed mis zit alleen waar......
We hebben meer informatie nodig, zoals ik het nu begrijp heeft het nooit goed gewerkt, is je pc redelijk nieuw of is het al 10 jaar oud ?
Zoals ik al eerder zei, een 1 op het scherm hoor je eigenlijk alleen te zien als je de display instellingen wijzigt bij meerdere displays. Dus ik denk dat je een driver probleem hebt.
Als je systeem verder niet werkt wordt het lastig op lossen, dus probeer eerst het systeem te rebooten in safe mode en kijken of je van daaruit verder kunt.

Bv via file explorer (windows vlaggetje + E op toetsenbord) dan op "this pc" rechtermuisknop "manage" en dan onder "device manager" kijken naar uitroeptekens voornamelijk in je displaydriver.

Het is heel lastig helpen zo via een forum tips geven, als je achter de PC zit is het een stuk makkelijker.
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3702
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Windows 10

Bericht door andrefc101 »

De computer is een paar jaar oud, Intel I7, graphics kaart heb ik aangeschaft voor tekenwerk, is een AMD Firewire W5100 welke gebruik maakt van AMD Catalist.
Alles werkt prima, behalve dat gezeik met het verslepen van een scherm....
Kan ik niet een andere grafische driver installeren, gewoon een standaard ding om te testen?
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Windows 10

Bericht door audiomanics »

andrefc101 schreef: 23 dec 2018 15:11deze stond al uit, dus dat werkt bij mij niet.
Bij herhaald in - en uit schakelen gaat het gedrag, bij mij, precies als ik verwacht, Aan: automatisch volscherm (als ik met de muis in de buurt van de rand kom) en Uit: helemaal niets dat er aan de venstergrootte veranderd.
Je kan nog even proberen om dat vernoemde schakelaartje op aan te zetten en, morgen ofzo, dus na een koude restart, weer uit te zetten.. Ik verwacht die dingen ergens in de registry en als je een of andere cleaner hebt lopen kan er nog wel eens wat gewipt worden..

Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3702
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Windows 10

Bericht door andrefc101 »

Heb inmiddels een driver update gedaan...... het vreemde is dat ik bv. de mail app vrij rond kan slepen door mijn scherm en een scherm van de verkenner nog naar volledig scherm veranderd wanneer ik deze versleep....
Het ene programma wel en het andere weer niet.... erg consequent is Windows dan ook niet, of ik begrijp er echt niet van. Kan natuurlijk ook!
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Windows 10

Bericht door Kjelt »

Dubbelklik is vol scherm , gebeurt mij ook wel eens tijdens slepen maar zou niet consequent mogen zijn.
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3702
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Windows 10

Bericht door andrefc101 »

Kjelt schreef: 23 dec 2018 18:34 Dubbelklik is vol scherm , gebeurt mij ook wel eens tijdens slepen maar zou niet consequent mogen zijn.
Het is altijd bij dezelfde schermen, zoals de verkenner. Browser heeft het weer niet.... vreemd!
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4913
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Windows 10

Bericht door Ballegooijen »

Kan dat programma dan wel in een kleiner scherm werken? Je zou bijna denken van niet.
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Plaats reactie