Photoshop

Vragen die je boven niet kwijt kunt, kan je hier stellen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Grafjan
Berichten: 731
Lid geworden op: 16 aug 2018 23:01
Locatie: Tilburg

Photoshop

Bericht door Grafjan »

Goede avond,
Ik wil een foto voor mijn neefjes frezen.
Ik heb wel foto’s maar daar staan de gezichten te ver uit elkaar. Ik moet het morgen maken als het kan, en kan niet aan pappa andere foto’s vragen, want de mennekes willen het als kerstkado aan hem geven (dan is de verrassing eraf). Kan ik dat met foto shop misschien uitknippen en dichter bij elkaar slepen. Op een makkelijke manier, en hoe???
Bij voorbaat dank.
Geert-Jan
Spanen maak je, het werkstuk hou je over!Dus wat ik maak kan rechtstreeks de schrootbak in.
boeld
Berichten: 40
Lid geworden op: 08 sep 2020 21:25

Re: Photoshop

Bericht door boeld »

Het makkelijkst is misschien om de lasso te gebruiken. Dan kun je de gezichten gewoon omtrekken, en dan met CRTL-C CTRL-V knippen en plakken. En dan zou ik ze in een nieuw document plakken, met een egale achtergrond. Eventuele oneffenheden aan de rand kun je dan met het retoucheer penseel wegwerken.
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 5985
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Photoshop

Bericht door Sven »

Als je gewoon een rechthoekig stuk er tussenuit wilt halen dan kan je de foto ook twee keer opslaan, als "links" en "rechts" en dan bijsnijden tot "links" en "rechts" overblijft, dan die delen weer naast elkaar zetten.
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Photoshop

Bericht door audiomanics »

Wat dacht je van de clone-tool. Beetje groot en fuzzy randje. En dan gewoon de boel in een keer verplaatsen..
Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Zee&Zee
Donateur
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 mar 2012 11:24

Re: Photoshop

Bericht door Zee&Zee »

Sven schreef: 20 dec 2020 10:02 Als je gewoon een rechthoekig stuk er tussenuit wilt halen dan kan je de foto ook twee keer opslaan, als "links" en "rechts" en dan bijsnijden tot "links" en "rechts" overblijft, dan die delen weer naast elkaar zetten.
Als ervaren Photoshop gebruiker, klinkt dit niet alsof je het programma tot zijn volle potentie benut :lol:

Selectiekader om het deel dat je wilt verplaatsen, layer via copy, verplaatsen, evt geheel weer croppen naar nieuwe breedte, save as. Later via copy omdat je dan de oude en nieuwe achtergrond in elkaar kan laten overkopen op de verticale naad die ontstaat met de clone tool bv.

Maar als hij letterlijk de foto wil frezen als litho, dan werkt dit bij een egale achtergrond ook zonder die laatste stap wel.

(Anders zie je natuurlijk duidelijk 'de verticale knip' in de achtergrond ook terug in je freesbeeld, en zul je idd moeten gaan selecteren met uiteenlopende selectie tools, of de clone tool weg bewandelen, of die gebruiken in mijn voorbeeld om 'de verticale lijn' weg te halen in de achtergrond..... om het gedane Photoshopwerk onzichtbaar te maken in je freesbeeld.)
CNC you later
Grafjan
Berichten: 731
Lid geworden op: 16 aug 2018 23:01
Locatie: Tilburg

Re: Photoshop

Bericht door Grafjan »

Allen hartelijk bedankt!

Maar momenteel werkt heel photoshop niet meer. En ik als digibeet ga daar natuurlijk niet uit komen.
Spanen maak je, het werkstuk hou je over!Dus wat ik maak kan rechtstreeks de schrootbak in.
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 5985
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Photoshop

Bericht door Sven »

Zee&Zee schreef: 20 dec 2020 11:30 Als ervaren Photoshop gebruiker, klinkt dit niet alsof je het programma tot zijn volle potentie benut
Ik gebruik het helemaal niet, en ik schreef dit als ervaren digibeten-adviseur ;)
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3702
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Photoshop

Bericht door andrefc101 »

Grafjan schreef: 20 dec 2020 11:37 Allen hartelijk bedankt!

Maar momenteel werkt heel photoshop niet meer. En ik als digibeet ga daar natuurlijk niet uit komen.
Is het al gelukt? Anders ff pb.
Gebruikersavatar
Danny
Berichten: 717
Lid geworden op: 26 nov 2007 02:09
Locatie: Maldegem (België)

Re: Photoshop

Bericht door Danny »

Een uitstekende, gratis vervanger voor het dure Photoshop programma.
https://www.gimp.org/
Grafjan
Berichten: 731
Lid geworden op: 16 aug 2018 23:01
Locatie: Tilburg

Re: Photoshop

Bericht door Grafjan »

andrefc101 schreef: 20 dec 2020 15:39
Grafjan schreef: 20 dec 2020 11:37 Allen hartelijk bedankt!

Maar momenteel werkt heel photoshop niet meer. En ik als digibeet ga daar natuurlijk niet uit komen.
Is het al gelukt? Anders ff pb.
Ja was wel gelukt dankzij Elvis , maar de foto’s waren van dusdanige kwaliteit dat in er weinig mee kan. Dus eerst maar fatsoenlijke foto maken van de mannen! Maar een zit met prutlip dus, nog even wachten😁
Spanen maak je, het werkstuk hou je over!Dus wat ik maak kan rechtstreeks de schrootbak in.
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3702
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Photoshop

Bericht door andrefc101 »

Grafjan schreef: 20 dec 2020 16:37 Ja was wel gelukt dankzij Elvis , maar de foto’s waren van dusdanige kwaliteit dat in er weinig mee kan. Dus eerst maar fatsoenlijke foto maken van de mannen! Maar een zit met prutlip dus, nog even wachten😁
Oké, prima. Heb je mijn hulp niet nodig 😉
Plaats reactie