C# Vraagje

Vragen die je boven niet kwijt kunt, kan je hier stellen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Arie Kabaalstra
Contacteer:

Re: C# Vraagje

Bericht door Arie Kabaalstra »

geprobeerd.. getest.. Noppes.. toen ik em eerst opstartte.. vroeg ie om de Runtime.. dus die heb ik geinstalleerd.. op de Laptop met Win 10 werkt het.. op de Werkplaats PC niet..

Nou heb ik Windhoos 10 op een USB zetpil liggen hier.. maar ik vrees dat mijn werkplaats PC dat niet fijn gaat vinden.. en dan nog het gezeur van Internet.. mijn Laptop krijg ik niet gestart als ie geen internet heeft.. en dat gezanik moet ik in mijn werkplaats niet hebben.. want ik heb daar (nog) geen internet..
hfjbuis

Bericht door hfjbuis »

Installeer het vs_remotetools.exe programma op de win7 pc. Daarmee kun je het programma en benodigde drivers deployen (installeren) en/of debuggen. Dat debuggen is toch iets wat je nodig hebt om fouten te traceren. Dat programma geeft ook aan wat er mis is of ontbreekt!!
Ik installeer en debug op deze manier ook mijn draaibank/verdeeltafel software op de andere PC's.
Zonder verandering geen verbetering. Soms is niets meer veranderen al een verbetering.
Arie Kabaalstra
Contacteer:

'k ga het even proberen.. 't lastige is.. 'k zal wel iedere keer tussen de werkplaats en thuis moeten pendelen..

is een Upgrade naar Win10 in de werkplaats niet makkelijker?..
hfjbuis

Bericht door hfjbuis »

Arie Kabaalstra schreef: 23 jun 2022 00:10 'k ga het even proberen.. 't lastige is.. 'k zal wel iedere keer tussen de werkplaats en thuis moeten pendelen..
Dan neem je de PC toch mee naar huis totdat het werkt.
Arie Kabaalstra schreef: 23 jun 2022 00:10 is een Upgrade naar Win10 in de werkplaats niet makkelijker?..
Ik heb eens gegoogeld maar geen eenduidige informatie gevonden om windows10 zonder internet te gebruiken of installeren. Om Windows10 te installeren moet je ook toegang tot internet hebben, anders kan Windows niet controleren of de versie legaal is. Heb je geen internet, dan krijg je, dacht ik, een code die je ergens moet inkloppen.

Er is ook nog verschil tussen een cleane installatie en een upgrade. Daarnaast hangt het af of de huidige licentie code in de bios staat (OEM PC) of dat je een losse windows versie hebt gebruikt.

Een backup (HD image of 2e HD) lijkt mij wel zo veilig mocht je de upgrade gaan proberen
Zonder verandering geen verbetering. Soms is niets meer veranderen al een verbetering.
Arie Kabaalstra
Contacteer:

hfjbuis schreef: 23 jun 2022 09:29 Dan neem je de PC toch mee naar huis totdat het werkt.
Om alles te testen, moet ik dan ook de EMCOturn 120 Tussen de snelbinders knopen?.. :lol:

Nah.. Daar kan ik eventueel ook de Psion 5 aan hangen..
Dan moet ik zo die 500 m maar even per auto afleggen..

Eigenlijk is het gewoon meer dan gemiddeld volkomen Kødt dat een PC tegenwoordig aan het internet "moet" hangen.. Mag ik dat zelf uitmaken ja?.. Ik bedoel.. Ik kan een Android apparaat ook gewoon opstarten zonder internet verbinding. en ik kan er ook prima mee werken..niets aan de hand..
hfjbuis

Bericht door hfjbuis »

Arie Kabaalstra schreef: 23 jun 2022 11:26 Om alles te testen, moet ik dan ook de EMCOturn 120 Tussen de snelbinders knopen?.. :lol:
Zet dan de ontwikkelomgeving op een laptop en neem die mee!. Dat hoeft geen W10 omgeving te zijn, alles VS2019 maar werkt!

Voor het op de PC te kunnen zetten van de software, heb je de EMCO niet nodig.
Arie Kabaalstra
Contacteer:

Nou... de werkplaats PC werkt niet mee.. ik krijg de Debugger niet geinstalleerd.. Windhoos 10 wil er ook niet op.. te weinig intern geheugen, de Runtime voor Visual Studio krijg ik er ook niet op.. dus Visual studio installeren gaat ook niet.. 'k denk dat ik gewoon even moet kijken naar een PC die gewoon Windhoos 10 kan draaien.. en daar de zooi op zetten..

Wordt Vervolgd dus.. in de tussentijd maar verder met de Software "EMCOterminal", ik heb nog wat ideetjes voor functies om toe te voegen.. zoals een dialoogje voor het instellen van Toerental/snijsnelheid en voeding.
Dit omdat ik dat altijd na een Toolchange doe.. dus een dialoog voor Toolchange en dan de rest, gooit in één keer de benodigde code in mijn programma.. dat moet niet te moeilijk te schrijven zijn..
Plaats reactie