Surface bewerken

Vragen die je boven niet kwijt kunt, kan je hier stellen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1403
Lid geworden op: 21 jan 2007 21:04
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Surface bewerken

Bericht door Erik »

Eigenlijk is dit een Rhinoceros vraag, maar ik stel 'm hier omdat ik denk dat dergelijke commando's ook in een ander tekenpakket te vinden zijn.

Voor een uit te frezen statische modelboot heb ik het volgende spantenplan gemaakt, inclusief een paar horizontale spanten en het kielspant;

467

Het hoeft allemaal niet supernauwkeurig te zijn, uiteindelijk moet het hierop gaan lijken;

468

Om het spantenplan om te zetten naar iets freesbaars wilde ik het commando "loft" of het commando "sweep 1 rail" gebruiken om een "surface" te maken. De resultaten van "sweep 1 rail" komen in de richting, maar zijn niet goed genoeg;

466

Het resultaat met het commando "loft" lijkt nergens naar, ook niet met verschillende instellingen. Nu kom ik nergens een mogelijkheid tegen om het ontstane "surface" verder te bewerken. Ook kom ik nergens mogelijkheden tegen om via een andere weg tot een beter resultaat te komen. Iemand oplossingen of ervaring?
Gr.

Erik
chof
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 mar 2007 21:40
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Surface bewerken

Bericht door chof »

Ik heb geen ervaring met Rhinoceros
Maar volgens mij klopt je spantenplan niet.
De derde spant is op je spantenplan breder dan je vierde spant.
Daarom krijg je er een bult op
En ik denk dat je de onderste horizontale spant moet weghalen.

Misschien dat het dan wel vloeiende lijnen word
Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1403
Lid geworden op: 21 jan 2007 21:04
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Surface bewerken

Bericht door Erik »

Het spantenplan klopt vrij aardig. De hoofdvorm klopt in het resultaat ook vrij aardig. De bult is nog het minst erg, het probleem zit 'm in de rare vouw de vanaf het achterschip naar ongeveer het midden loopt. Aan de voorkant zit ook zo'n rare vouw.
Gr.

Erik
Plaats reactie