Advies aankoop snelwisselsyteem voor een Myford Super 7

Stel je vragen hier over draaibanken en cnc

Moderator: Moderators

Plaats reactie
maab
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 mar 2012 11:43
Locatie: Zwolle

Advies aankoop snelwisselsyteem voor een Myford Super 7

Bericht door maab »

Ik ben in het bezit van een Myford Super 7, waarop ik op dit moment een 4 weg beitelhouder heb. Graag wil ik overstappen op een snelwisselsysteem. Ik heb wat op het internet gekeken, daar verschillende systemen gezien, maar geen keuze kunnen maken. Wie kan mij adviseren welk systeem goed op de Myford past

met vriendelijke groet Wim
didado
Berichten: 304
Lid geworden op: 03 apr 2008 08:25
Contacteer:

Re: Advies aankoop snelwisselsyteem voor een Myford Super 7

Bericht door didado »

Ik heb ook een S7 met een aantal echte myford snelwissel en een hele reeks die ik in Engeland bij http://www.rdgtools.co.uk/ heb gekocht.

Die van RDG moesten wel even op de bandschuurmachine omdat ze her en der te dik waren ( niet kritische vlakken) waardoor ze niet ok klemde op de originele. Als je een niet originele koopt heb je mogelijk dat probleem niet.

Oftewel, als je goed spul wilt koop origineel maar dan betaal je de hoofdprijs. Ik zou bijvoorbeeld RDG wagen en twee schuitjes of zo kopen. Dat is nog regelijk betaalbaar en je weet heel snel of je beitel wel of niet iedere keer op centerhoogte staat.

Zie net dat RDG ook origineel verkoopt naast chinees
maab
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 mar 2012 11:43
Locatie: Zwolle

Re: Advies aankoop snelwisselsyteem voor een Myford Super 7

Bericht door maab »

Bedankt voor je reactie. Heb je de originele bij myfordsolutions gekocht? Na de bewerking van de schuitjes van rdg tools had je geen last van speling? Welke zijn zijn volgens jouw origineel ? ( eventueel het ref. nr )
Leeuwinga
Berichten: 2977
Lid geworden op: 29 apr 2007 15:00
Locatie: Roden
Contacteer:

Re: Advies aankoop snelwisselsyteem voor een Myford Super 7

Bericht door Leeuwinga »

Origineel op een Myford horen die van Dicksons.
Ik kocht ze wel eens bij: http://www.gandmtools.co.uk/product-cat ... es-spares/
Of bij : http://www.homeandworkshop.co.uk/
zie hier blz: http://www.homeandworkshop.co.uk/search.htm?16718
thebigbozz
Berichten: 91
Lid geworden op: 30 mei 2012 01:02
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Advies aankoop snelwisselsyteem voor een Myford Super 7

Bericht door thebigbozz »

Ik zou "Orgineel" met een korrel zout nemen. RGD heeft het overgebleven Myford overgenomen. Dus kans dat de "Originele" nieuwe houders ook gewoon chinees zijn. Myfordsolutions krijgt ook alles gewoon via Myford.co.uk en dus RGD Tools.
didado
Berichten: 304
Lid geworden op: 03 apr 2008 08:25
Contacteer:

Re: Advies aankoop snelwisselsyteem voor een Myford Super 7

Bericht door didado »

Ik heb inderdaad Dickons. Geen idee of die Myford Solutions chinees zijn of niet. Wat ik bedoel met chinees is het spul wat je ook bij HBM kan krijgen. Na wat aanpassingen werkt het chinese spul prima op mijn Dickons.

Voor je vragen moet je gewoon contact opnemen met Myford Solutions. Gewoon intikken op marktplaats.
MaBerY
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 feb 2011 12:34

Re: Advies aankoop snelwisselsyteem voor een Myford Super 7

Bericht door MaBerY »

Ik heb ook een hele vroege S7, nog een met dat ingegoten oliereservoir en ik heb ook die imitatie RDG wisselaars.
Ik heb ongeveer 2 mm van het dwarssupport afgefreest omdat de houders niet laag genoeg gedraaid konden in het vierkante blok voor de setjes bijtels die ik heb (10mm)

Je moet het treffen met de snelwisselhouders. Ze zijn naar verhouding goedkoop, ik heb 8 kleine en 2 verlengde gekocht, maar twee van die kleine zijn eigenlijk te ruim om goed te klemmen. daar moet eigenlijk een klein stukje blik of latoenkoper tussen om goed te klemmen. Sommige van die stel- en spanschroeven lopen ook een beetje zwaar of zijn een beetje scheef getapt. Mijn vader heeft een ML7 en die heeft een orginele variant en een paar orginele wisselaars en die passen toch beter. Hij heeft ook een paar imitaties van RDG maar die passen wel goed. Eventjes bijwerken, aanpassen of natappen is lastig want die snelwisselblokken zijn knetterhard.
maab
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 mar 2012 11:43
Locatie: Zwolle

Re: Advies aankoop snelwisselsyteem voor een Myford Super 7

Bericht door maab »

Als ik de berichten zo lees is mijn conclusie dat origineel het beste is. Orginele Dicksons zijn zo ver ik weet niet meer nieuw te koop. Wordt met origineel ook de versie bedoeld die bij Myford wordt verkocht? Wie heeft ervaring met deze versie.
maab
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 mar 2012 11:43
Locatie: Zwolle

Re: Advies aankoop snelwisselsyteem voor een Myford Super 7

Bericht door maab »

Bij HBM hebben ze nu een snelwisselhouder in de aanbieding voor €100,-. Wie heeft ervaring met deze set?
Plaats reactie