Emco Compact 5 CNC Project

Stel je vragen hier over draaibanken en cnc

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Breaker
Donateur
Berichten: 1961
Lid geworden op: 26 mei 2015 22:43
Locatie: Nabij Antwerpen
Contacteer:

Re: Emco Compact 5 CNC Project

Bericht door Breaker »

... aansluitprintjes (Heel handig.. ik zou niet anders meer willen) tussen driver en CPU.. kun je met Flatcable verbinden..
Als ik even mag aanhaken op de voorgestelde EdingCNC CPU 5A4E, dit is een bordje met een 25 polige connector, bestaat hier een breakout bordje voor die de overgang naar flatcable connectoren maakt? De CPU5B heeft die aansluitingen wel direct, maar is met Ethernet een heel stuk duurder.
Geduld is een schone zaak, frezen niet...
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13480
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Emco Compact 5 CNC Project

Bericht door Arie Kabaalstra »

ohja.. even niet bij stilgestaan.. ik heb zelf niet van die hobbybordjes.. heb er wel eens 2 aangesloten.. er zijn printjes met schroefklemmen die zo in die 25 pins connectoren gaan.. dat kan het probleem niet zijn.. maar .. de CPU 5B.. met Boxheaders.. daar kun je Flatcable in proppen.. en dan in het aansluitprintje op de driver.. geen geklooi met schroevendraaiers..
mjeuring
Berichten: 972
Lid geworden op: 03 feb 2014 14:49
Locatie: MM

Re: Emco Compact 5 CNC Project

Bericht door mjeuring »

Deze: http://r.ebay.com/DxzLSN in combinatie met deze http://r.ebay.com/pRo9Iw kun je meteen op een DIN-rail kwijt.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13480
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Emco Compact 5 CNC Project

Bericht door Arie Kabaalstra »

Trouwens.. Mjeuring.. nog even een dikke dankjewel.. Ik heb je Grabcad Emcootje gedownload.. kan ik eens lekker mee gaan "knoeien"..

Ik heb ook al dingen als Drivers enzo Digitaal.. CPU moet ik nog een keer tekenen.. maar dan kan ik ALLES intekenen..

Ik zit er nog steeds aan te denken om mijn Emcootjes alle 3 door de tijd in een mooie "kast" te bouwen.. Denk aan iets van Alu profielen.. met afgeronde hoekprofielen an de buitenkant.. paneeltjes erop.. voor't net zeg maar.. Bankje Slantbed erin.. spanenbakkie.. koelpomp, schuifdeur.. bedieningsconsole eraan..
mjeuring
Berichten: 972
Lid geworden op: 03 feb 2014 14:49
Locatie: MM

Re: Emco Compact 5 CNC Project

Bericht door mjeuring »

Vind je van m'n Sixis S102? Ooit eens Fl175,- voor betaald bij een verkoping op de zaak. Nooit geweten dat er zo belachelijk veel geld voor geboden wordt. Heb ze op Ebay al voor >€2500 voorbij zien komen.
belgiummade
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 feb 2014 21:07

Re: Emco Compact 5 CNC Project

Bericht door belgiummade »

Arie geen zin om een lijstje voor mij samen te stellen?:)
Gebruikersavatar
Oscar f1
Berichten: 572
Lid geworden op: 29 jan 2009 22:58
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Emco Compact 5 CNC Project

Bericht door Oscar f1 »

hugo stoutjesdijk schreef:..................... Als je je bewust bent dat je jezelf belazerd is er niets aan de hand. :lol:
Dit is toch wel de quote van het jaar !!!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13480
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Emco Compact 5 CNC Project

Bericht door Arie Kabaalstra »

belgiummade schreef:Arie geen zin om een lijstje voor mij samen te stellen?:)

ehh..
Arie Kabaalstra schreef:5000?.. voor 5000 bouw ik ook wel een EMCO Compact 5 CNC voor je.. INCLUSIEF de machine..

Ik denk dat er ergens een "stukje mekaar nie begrijpe nie" zit..

Even kijken.. 2de hands PC.. Laten we zeggen : €100,-
EdingCNC CPU 5A4E (ethernet): €335,-
2 Stappenmotoren 2Nm Nema 23: €94,-
1 Stappenmotor 0.5 NM Nema 17 : €22,-
1 Stepperdriver DM422 (voor 0.5 Nm Stepper) : €45,-
2 Stepperdivers M856 : €180,-
Voedingen 1x 36V, en 1x 75V : €148,-

Blijf ik nog dik onder de 1000,- met €924.. Ok.. Kabels.. aansluitprintjes (Heel handig.. ik zou niet anders meer willen) tussen driver en CPU.. kun je met Flatcable verbinden..

Ok.. mogelijk nog een VFD, een spindelsensor en een nieuwe borstelloze motor.. dat gaat bij elkaar ook echt nog geen 4000,- kosten..

had ik al gedaan.. verder nog vragen? :lol:
Gebruikersavatar
Breaker
Donateur
Berichten: 1961
Lid geworden op: 26 mei 2015 22:43
Locatie: Nabij Antwerpen
Contacteer:

Re: Emco Compact 5 CNC Project

Bericht door Breaker »

Ik maak er dankbaar gebruik van... ;-) Ook allemaal bedankt voor de tips over de breakout mogelijkheden.

Bijkomende vraag is of het mogelijk is om de NEMA17 motor met een DM856 aan te sturen, de Leadshine documentatie is niet eenduidig.
In de DM856 manual:
Suitable for a wide range of stepping motors, from NEMA size 17 to 34.
En:
In de Digital Stepper Drive Hardware Installation Manual:
Matching Stepper Motors tabel zegt, minimum motor size NEMA23 and maximum motor size NEMA34
De driver is misschien wel overdreven zwaar maar het is het enige waar een 36V voeding voor nodig is, dus die wordt uitgespaard qua aanschaf en ruimte. Kan echter niet bepalen of een steppermotor zoiets aankan...
Geduld is een schone zaak, frezen niet...
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11032
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Emco Compact 5 CNC Project

Bericht door DaBit »

Jawel hoor, mits je maar niet een gruwelijk laaginductief motortje op zo'n ding zet met 75V voeding, want daarvoor is de regellus niet snel genoeg.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
mjeuring
Berichten: 972
Lid geworden op: 03 feb 2014 14:49
Locatie: MM

Re: Emco Compact 5 CNC Project

Bericht door mjeuring »

DM865 voor een Nema 17 alleen om op een 78V voeding aan te sluiten?
Neem gewoon een 442 of 320 en een 24V voeding dan ben je goedkoper uit. 24 V heb je toch vaak nodig.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13480
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Emco Compact 5 CNC Project

Bericht door Arie Kabaalstra »

Ik heb er een 32V voedingkje aan hangen.. klein drivertje.. moet even precies kijken wat .. maar 't is niet overbemeten.. 't dingetje hoeft ook geen kracht te leveren..
belgiummade
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 feb 2014 21:07

Re: Emco Compact 5 CNC Project

Bericht door belgiummade »

is dit gewoon allemaal te bestellen bij damen ?

wat zijn de juiste aansluitkabels ? :)

ik zie het helemaal zitten!
Plaats reactie