Ombouw Emco Compact 5 CNC naar EdingCNC CPU5A

Stel je vragen hier over draaibanken en cnc

Moderator: Moderators

ruudvd
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:56
Locatie: —-

Ombouw Emco Compact 5 CNC naar EdingCNC CPU5A

Bericht door ruudvd »

Hallo Iedereen, Ik ben nieuw op dit forum en zal mezelf eerst even voorstellen.
Ik ben Ruud, 22 jaar en student Mechatronica (Fontys in Eindhoven). Nu heb ik in het verleden op het MBO een basis gehad in draaien en frezen en ook een basis in CNC gehad, dat vond ik altijd interessant en leuk om te doen. Nu had ik dus al een heel deel van dit forum doorgelezen en wil zelf nu ook wel eens wat gaan doen.

Nu to the point, een dorp verder staat een Emco Compact 5 CNC te koop http://link.marktplaats.nl/m991821036 Daar ga ik vanavond een kijkje nemen.
Na wat gezocht te hebben op internet lijkt dit een van de eerste versies te zijn MK1 of MK2 omdat hier nog de witte 1 stand schakelaar opzit. met een tool turret.
Nu is mijn vraag wat moet zoiets kosten?

Ik wil er vooral mee leren CNC draaien dus een ombouw naar EdingCNC is wel de bedoeling. dus ik wil beginnen met aluminium en dan zie ik wel verder wat het bankje aan kan.
Laatst gewijzigd door ruudvd op 18 dec 2015 08:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Breaker
Donateur
Berichten: 1957
Lid geworden op: 26 mei 2015 22:43
Locatie: Nabij Antwerpen
Contacteer:

Re: waarde Emco Compact 5 CNC

Bericht door Breaker »

Er lijkt verder niets bij te zitten qua beitels e.d. maar de toolchanger is prijzig als je deze apart wil kopen, dus goed als die er al bij zit. In het dorp is wel weer makkelijk, gemiddeld 850, 700 goedkoop, 1000 prijzig. Aanvullend materiaal kost zo vele honderden extra dus kijk even wat je er nog bij kan sprokkelen... als arme student :cry:
Geduld is een schone zaak, frezen niet...
ruudvd
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:56
Locatie: —-

Re: waarde Emco Compact 5 CNC

Bericht door ruudvd »