Denford Starturn 4 draaibankje

Stel je vragen hier over draaibanken en cnc

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
seldom
Berichten: 106
Lid geworden op: 11 feb 2008 08:47
Locatie: Heemstede
Contacteer:

Denford Starturn 4 draaibankje

Bericht door seldom »

Mijn project !

Ik ben bezig een Denford Starturn 4 draaibankje weer aan de gang krijgen. Als driver en breakout board gebruik ik een driver kaart van Gunda (Colibri step 3)). Dit kaartje heeft twee uitgaande relais en 5 ingangssignalen (Helaas geen opto couplers).

Ik heb een losse voeding aangesloten met 32V Dc. Dit is volgens de fabrikant acceptabel. Vooralsnog gaat het goed en de originele stappen motoren lopen mooi en worden een beetje warm.

De spindle motor is een Dc motor uit een Starturn 8. Deze is geregeld met een potmeter. Ik gebruik twee extra relais zodat ik geen 220v hoef aan te sluiten op de relais van het bob en de aan/uit aan de voorkant kan bedienen. Eventueel wil ik de snelheid regelbaar maken via mach.

nog te doen:
- er zit een spindle indexering sensor op de as. hoe aan te sluiten op een (pin) ingang zetten zodat ik die in mach kan instellen? (zie aparte topic) klaar !
- het bed van de beitelhouder is erg hoog, waardoor je maximaal 30mm kan inspannen. Dit is de ruimte boven de z of y as. Ik denk eraan om de kop en center 25mm op te hogen, maar je dan is mijn snaar te kort.
- ik moet nog een beitel houder maken., origineel zat er een aangedreven wisselaar op.

genoeg te doen, en mij freesbank is bang voor de aankomende vorst ( geen verwarming in mijn schuurtje)

Hier de foto's

1050
1052
1053
1054
Plaats reactie